|

11-07-2011, 09:09
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by White Pearl
Hej Lindegaard.
Påhængsmotorer udbydes, som du selv skriver, med et kort eller et langt ben. Benet er den "stamme" der går fra selve motoren og ned i vandet, hvor skruen fremdriver båden.
Dette ben har altså 2 længder. Det korte ben passer bedst på en gummibåd eller en jolle, hvor fribordet (det stykke af bådens sider der er synligt over vandet) ikke er så højt.
Det korte ben stikker altså ikke så dybt, men er i en god højde i forhold til gummibåden/jollens bund, hvilket giver den bedste fremdrift af fartøjet.
Det lange ben, passer bedst på f.eks. sejlbåde uden egen indenbords motor, fordi det kan sidde fast på agterenden af sejlbåden, der jo normalt har et højere fribord end jollen, OG nå ned i vandet.
Håber ikke at det var for indviklet.
Venlig hilsen
Søofficeren
|
Det var da så selv jeg kunne forstå det, jeg plejer at sige at jeg har godt nok kun lille studenter eksamen, men til gengæld stort kørekort he he tak for den flotte uddybning og besvarelse på et for nogen sikkert ligetil spørgsmål..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,715
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, AndrewBiano |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:08.