|
 |

09-07-2011, 19:42
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
MÆRSK skibene har heller ikke reservemotor ombord, og da jeg har egen maskinmester med på alle ture, anser jeg det heller ikke for nødvendigt. 
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

09-07-2011, 20:20
|
|
Jeg har som dig Høvding, også en nødmotor, førhen en lille benzin-motor, men nu har jeg skiftet til en 55lbs Rhino elmotor, med den kan man altid komme i land de fleste steder jeg sejler..
Jeg er langt væk hjemmefra hvis jeg sejler til Tunø, og der kan elmotoren nok bringe mig i land hvis man er midt imellem Jylland og Tunø  Jeg har et 115 ah. Marine-batteri, og en kapacitetsmåler blandt instrumenterne, så jeg altid kender ladestanden på det.
|

12-07-2011, 14:25
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
4hk Mariner mest til gummibåden,men har sat et beslag på Chaparral
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

12-07-2011, 19:29
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 88
|
|
Jeg har ingen nødmotor, men lidt værktøj og småreservedele. Desuden en forsikring, med
Yachtassistance hvis det virker, håber ikke at komme ud for at skulle bruge noget hjælp, men der er mange ting der kan gå galt eller fejle.
Et enestående produkt på det europæiske forsikringsmarked.
Vi tilbyder en slags Falck service på vandet, hvis du får motorstop, er i havsnød m.m.
Denne type omkostninger er normalt ikke dækket ved kaskoforsikring.
Ved Bavaria Kaskoforsikring har du Yachtassistance uden ekstra premie tillæg.
Bavaria sender hurtig hjælp, og betaler omkostninger op til dkk 75.000.
|

12-07-2011, 21:57
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2009
Bopæl: Østjylland
Indlæg: 74
|
|
jeg har heller ingen nødmotor, indtil videre klarer jeg mig med et flydeanker til at holde stævnen op imod bølgerne hvis den gamle Volvo skulle gi op. Det med Yachtassistance er da ikke meget værd i tilfælde af motorsvigt i hårdt vejr hvor båden hurtigt vender siden til bølgerne!!! flydeankeret er i øvrigt også udmærket når vi holder kaffepause
mvh Bjarne
__________________
Hvor der er en Jeep er der en vej !
|

14-07-2011, 01:34
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Hvis man kun har en VHF-radio tilbage blandt sine muligheder - og er i overhængende livsfare, hvad er så den korrekte fremgangsmåde?
Jeg er godt klar over, at kanal 16 bruges i nød, men der forventes formentlig en præcis og troværdig nødmelding, hvis andre i nærheden skal reagere? Hvilken kvittering kan forventes?
Jeg er også godt klar over, at VHF-ejere bør være certificerede, men det er jo ikke sikkert, at alle overlevende er det.
|

14-07-2011, 15:24
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Jeg så på et tidspunkt et skema på nettet , som kunne anvendes til det formål du beskriver.
Mener det var taget fra de lærehæfter som man bruger til VHF certifikatet.
Er selv ved at finde lærebøgerne via biblioteket, men da næste eksamen først er i november (i det jyske) så har jeg ikke travlt med at få dem læst. Har ikke klæbehjerne for den slags.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,241
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, EddieBom |
|