Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 148
0 medlemmer og 148 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 19-06-2011, 17:49
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hvis jeg skulle skifte vill jeg klart gå efter et BIII drev.
Hvorfor vil du egentlig skifte? Du mister iøvrigt lidt mere motoreffekt i Bravo drevet mod Alpha drevet.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 19-06-2011, 17:50
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Skulle jeg skifte ville jeg gå til et Bravo III drev.
Hvorfor skifter du egentligt.?
Der er noget mere effekttab i Bravo drevet end Alpha drevet.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #3  
Gammel 20-06-2011, 07:41
kjaerlarsen kjaerlarsen er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Horsens
Indlæg: 204
Min transum er ved at være tæret væk, og så vænner jeg mig nok aldrig til det højlydte "klonk" når der skiftes gear, specielt ikke, når man har ejet et DP290.
Jeg har i øvrigt netop erhvervet mig Danmarks billigste bravo I drev, komplet med transum. Det eneste jeg mangler er trimcylindre, så hvis nogen ligger inde med et sæt, såååeeeee.... Kan cylindrene fra et Gen II Alpha bruges???
Rolf har sikkert en container fuld, han gerne vil af med.....:-}
__________________
Monterey 262 cruiser
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
tidligere båd:
Monterey 2100 CC
Volvo AQ260, DP 290

Facts do not cease to exist because they are ignored.......
Reply With Quote
  #4  
Gammel 20-06-2011, 13:40
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by kjaerlarsen Se indlæg
Min transum er ved at være tæret væk, og så vænner jeg mig nok aldrig til det højlydte "klonk" når der skiftes gear, specielt ikke, når man har ejet et DP290.
Jeg har i øvrigt netop erhvervet mig Danmarks billigste bravo I drev, komplet med transum. Det eneste jeg mangler er trimcylindre, så hvis nogen ligger inde med et sæt, såååeeeee.... Kan cylindrene fra et Gen II Alpha bruges???
Rolf har sikkert en container fuld, han gerne vil af med.....:-}
Nej, trimcylindrene fra Alpha drev kan ikke umiddelbart bruges til BRAVO drev.

Jeg tror faktisk at jeg har et sæt BILLIGE trimcylindre til BRAVO drev på hylden - prisen er så latterlig lav, at jeg sender den til dig i en PM....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #5  
Gammel 20-06-2011, 19:52
kjaerlarsen kjaerlarsen er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Horsens
Indlæg: 204
Ser frem til at se din definition på latterligt billigt. Husk på: jeg er jyde!
En interessant ting med drevet er at der er udstødningshuller i siden af drevet..........
Gad vide om det er et ældre drev, hvor man har udstødning både gennem transum, nav og hver side på drevet.......
Er der nogen, der er stødt på dette???
__________________
Monterey 262 cruiser
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
tidligere båd:
Monterey 2100 CC
Volvo AQ260, DP 290

Facts do not cease to exist because they are ignored.......
Reply With Quote
  #6  
Gammel 20-06-2011, 22:26
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by kjaerlarsen Se indlæg
En interessant ting med drevet er at der er udstødningshuller i siden af drevet..........
Gad vide om det er et ældre drev, hvor man har udstødning både gennem transum, nav og hver side på drevet.......
Er der nogen, der er stødt på dette???
Er det ikke drevets vandindtag du tænker på i denne anledning ?

Måske er drevet frostsprunget, så vand og olie vælter ud fra siden af drevet...
Dette er ikke normalt og måske årsagen til, at du fandt "Danmarks billigste BRAVO I drev med transom"....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 21-06-2011, 07:13
kjaerlarsen kjaerlarsen er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Horsens
Indlæg: 204
Talking

Næe, de sidder lige under samlingen mellem over- og underdel, virker som om at der rent faktisk er forbindelse til udstødningskanalen.
Må nu erkende at de to kanaler ser ud til at have været der fra starten af...........
Og skulle drevet være defekt, så har jeg stadigvæk danmarks billigste transum........
Nej, seriøst, det ser ret interessant ud, vil prøve at få taget et par billeder.
__________________
Monterey 262 cruiser
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
tidligere båd:
Monterey 2100 CC
Volvo AQ260, DP 290

Facts do not cease to exist because they are ignored.......
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,658
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, EmilyBalo
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:12.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden