» Online brugere: 154 |
0 medlemmer og 154 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

12-05-2011, 15:24
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
|
|
Jeg vil oss sige at enten forbindelserne til akkurat eller stel.
Eller oss er det batteriet.
Jeg oplevede lidt det samme med chasen, batteriet var dårligt og selv om jeg smed en stor jumpstarter på ville den ikke sige andet end klik.
Der kom så en flink mand med en anden akku som jeg så satte på min eksistrende akku med et par startkabler, og så kom den igang.
__________________
Mvh. Jesper
SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.
Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.
Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
|

12-05-2011, 18:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Har du prøvet at springe alt elektronik over og sætte en skrue trækker på mellem aktiveringen på du start rele ned til din plus på starten hvis ikke det virker og den stadig bare klikker, for din starter ikke nok.!!
Den skal lige siges jeg har et start batteri på 580amp. til at starte på, og en forbrugs batteri som i har købt ikke kan holde til at starte med!
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

12-05-2011, 20:16
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
|
|
Halløj.
Jeg ville også prøve at kortslutte direkte på starteren (efter at have købt nyt batteri fordi det var det jeg troede var fejlen). Har haft samme problem tre gange i løbet af to år, og det har virket direkte på starteren. Og kun i ca 1 sec for at se om starteren ville tørne. Derefter kunne jeg blot dreje nøglen i tændingen og hun startede op uden problem.
Så forsøg med det som Anders Kr foreslår...
Jimmy
__________________
Jimmy L
2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
|

14-05-2011, 19:38
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Købt nyt 115 amp batteri og den klikker stadig.. 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

14-05-2011, 20:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
jeg tror stadig det er en dårlig forbindelse mellem motor og batteri. Selv om du kan måle en masse volt betyder det ikke at der er forbindelse nok til at alle amp. kan komme igennem
Jeg har lige haft et lignende problem med at fyret ikke ville starte, blæseren startede men gløderøret kunne åbenbart ikke tænde olien og jeg kunne måle 12,6 volt ved fyret. efter at have prøvet snart alt løsnede jeg kabelskoen på batteriet og drejede den lidt frem og tilbage hvorefter jeg spændte den igen.
NU KUNNE FYRET STARTE
en masse VOLT behøver ikke at betyde der er ordentlig forbindelse. 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

14-05-2011, 21:03
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Der sidder et eksternt startrelæ - har du prøvet at udskifte det ?
Jeg har det liggende på lager til 119,- kr. ( originalt varenummer 96158T )
Nye stelforbindelser fra batteri til motor, som vist på billedet i Dollarprinsessen.
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 14-05-2011 kl. 21:08.
|

15-05-2011, 13:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Du kan tjekket dit spændings fald over dine enkelte forbindelser med normalt volt meter, og der skulle jo gerne ikke være noget,
Det kan også være dit start relé der sidder fast, prøv at se om drevet springer ud, hvis ikke kan du enten prøve at købe et nyt, som rolf har. eller gi det et par dask med en hammer på siden, og se om det løsner sig, har du evt prøvet er sætte en nøgle på motoren? den kan jo stå tand mod tand, på svinghjulet.
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

16-05-2011, 18:44
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,595
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, MichaelBes |
|