Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 179
0 medlemmer og 179 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 07-04-2011, 10:25
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Ok - det kunne jo være interessant med et udskift når han nu alligevel er der.
Får da også lige navnet og funktion på den pakning - måske det kan være nyttet en anden gang.
Jeg får en udskrift på mail.

Pakningen hedder IAC pakning.

Han er løvrigt en rigtig flink og behagelig mand,
Meget informerende omkring alt.
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
  #2  
Gammel 07-04-2011, 10:42
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Kender ikke til sådan en fætter - måske fordi jeg meget sjældent kaster mig ud i åbning af anden en oliedækslet.

Altid godt med gode oplevelse med en mekaniker
Tror vi alle leder efter fagligt dygtige, kompetente og fair mekanikere - og ikke dem som kun tænker fakturering og timetal, og helt glemmer fejlsøgning.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #3  
Gammel 07-04-2011, 21:29
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
[QUOTE=Lars T;31651]Kender ikke til sådan en fætter - måske fordi jeg meget sjældent kaster mig ud i åbning af anden en oliedækslet.

__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 07-04-2011, 21:39
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
at generatoren har taget skade lyder ikke helt ved siden af. generatoren prøver jo på at kompensere for det det kæmpe forbrug du har påført systemet ved at køre meget med starteren.
husk at en tommelfingerregel siger max 8-10 sek. med starter og så et længere pause inden der prøves igen.
det lyder som om han har styr på tingene.
håber det bare køre som det skal nu.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #5  
Gammel 08-04-2011, 06:37
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
JA, det blir' spændende at se hvad det ender med.
Om ikke andet så ved vi andre hvad vi skal være opmærksomme på hvis der kommer en "Mercruiser 6.2 V8 MPI MX" til salg i nær fremtid på dba.
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #6  
Gammel 08-04-2011, 17:48
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
SÅ er hun sku sejlende igen :-)

Generatoren blev skiftet idag så nu lader hun oss sim hun skal.
Det er sku en ren fornøjelse at starte hende nu, hun springer igang efter et kort vrid i nøglen enda uden at gi' gas eller noget, og så spinder hun som en mis.

Hold K... Hvor jeg glæder mig til i morgen, og jeg kan gå en mere glædelig weekend imøde denne her gang :-)
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
  #7  
Gammel 08-04-2011, 21:08
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Pyha, det var godt at høre. Tillykke med det, og god sæson.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #8  
Gammel 08-04-2011, 21:13
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by kylle Se indlæg
SÅ er hun sku sejlende igen :-)

Generatoren blev skiftet idag så nu lader hun oss sim hun skal.
Det er sku en ren fornøjelse at starte hende nu, hun springer igang efter et kort vrid i nøglen enda uden at gi' gas eller noget, og så spinder hun som en mis.

Hold K... Hvor jeg glæder mig til i morgen, og jeg kan gå en mere glædelig weekend imøde denne her gang :-)
Det er godt at høre.

Indsprøjtningsmotorer skal kan starte uden at give gas, motorstyringen sørger for at den får den rette mængde benzin, justerer lidt på tændingen osv, så den går jævnt lige med det samme.

Så at den ikke har gjort det før, er tegn på at der har været noget galt.
God fornøjelse i morgen
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #9  
Gammel 07-04-2011, 11:27
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by kylle Se indlæg

Pakningen hedder IAC pakning.
Det skulle vel ikke være en Idle Air Control motor pakning?
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 07-04-2011, 11:30
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Det skulle vel ikke være en Idle Air Control motor pakning?
Jo, lige precis.. Det var det han kaldte den. :-)
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,696
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, PilarGlasf
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:26.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden