Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 368
1 medlemmer og 367 gæster
wekchunc
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #10  
Gammel 17-03-2011, 12:28
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Ja sådan som du beskriver den, så er det desværre en ny propel.

WOT bør altid måles med den belastning (mængde benzin, antal personer, udstyr osv) som du sædvanligvis sejler med. Altså hvis du 75 % af tiden på er ude har 3/4 benzin og 3 gutter med, jamen så er det det scenario hvor du bør måle WOT efter.

Der er derfor ingen grund til at prope båden efter maksimal hastighed med en mand i båden, intet udstyr og minimalt benzin. Da det ville give en propel med en høj stigning, for så at finde ud af når du skulle ud med gutterne at den ikke kan komme op og plane fordi propellens stigning er høj.

I den perfekte verden har vi alle sammen 2 eller 3 props
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,249
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, JulianaLid
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:00.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden