|
 |

18-12-2010, 20:11
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Det lyder godt. Tak for tilbuddet.
Men lad mig også høre fra de andre af Jer der har erfaring med ny motor.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

18-12-2010, 20:20
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Jeps.
Sender lige mit tlf, nummer på en pm. hvis det bliver aktuelt.
Anders
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

18-12-2010, 20:21
|
|
Jeg bruger ah-marine i roskilde netop pga.garanti ,på min 4,3 225hk kostede et 20 timers under 1000.- 50 timers lå på omkring 1500.- fik det dog lidt billigere..
|

18-12-2010, 23:39
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
ulman - her er engstrøms priser. http://baade.engstrom.dk/2501.cms
Jeg har også deres 2008 og 2009 priser, skyd mig en pm hvis det har interesse.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

19-12-2010, 02:29
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg kender ikke til juraen indenfor bådbranchen omkring opretholdelse af garantiordningen på en fabriksny drivlinie. Indenfor autobranchen kan en bil under fabriksgarantien få udført service på ikke aut. værksted f.eks. AutoMester uden at det stiller forbrugeren dårligere ved en evt. garantisag på bilen. Det skal nævnes, at flere bilimportører har en begrænset kulancekonto overfor de kunder, som vælger et andet værksted end det autoriserede.
Jeg ved at den danske Mercruiser importør har lavet et 5 års garantiprogram på deres motorer, drev og transom, hvor garantien kun kan opretholdes, hvis drivlinien er serviceret efter de anbefalede foreskrifter på et autoriseret værksted og med originale reservedele. Hvorvidt det rent juridisk er lovligt ved jeg ikke. Normal garantiperiode er efter gældende dansk lovgivning.
Så vidt jeg husker er serviceintervallerne min. 1 gang årligt eller for hver 100 timer, hvad der måtte indtræffe først.
Om garantidækningen kun er gældende, hvis et aut. værksted også har sørget for vinter- og forårsklargøringen må jeg være dig svar skyldig, for med de priser som det efterhånden koster, så bliver det godt nok kostbart i længden.
Ulempen ved den lange garanti og ikke mindst at man som kunden tvinges til at få udført service og vedligeholdelse på et aut. værksted er ubetinget, at Mercruiser kan reducere serviceintervallerne, og vupti så skal hele molevitten serviceres oftere og oftere med større udgifter til følge.
Jeg ved at Mercruiser for ganske nylig har været nødsaget til at tilbagekalde en del Alpha One Gen II drev pga. alvorlige fabrikationsfejl. Fejlene udbedres ikke af et værksted, men som forbruger får du ombyttet dit drev - det er værd at undersøge, om dit drev er et af de implicerede og som dermed skal ombyttes inden videre sejlads er sikkert. Mercruiser oplyser ikke om hvilke fejl der er tale om blot at drevet skal ombyttes ASAP.
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 19-12-2010 kl. 07:16.
|

20-12-2010, 17:00
|
|
Ved du hvilken årgang drev der bliver tilbagekaldt, for jeg har ikke hørt om dette
|

20-12-2010, 17:07
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by erjohans
Ved du hvilken årgang drev der bliver tilbagekaldt, for jeg har ikke hørt om dette
|
Nej, desværre.
Importøren oplyser hverken omkring de implicerede serienumre eller årgang. Jobbet med at finde de berørte drev skal gøres ud fra hvert enkelt drevnummer.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

20-12-2010, 17:42
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Casper - Kan du ikke se på fakturaen hvad der med fulgte? Syntes ellers både Bent og Lasse var/er meget gode til at udspecificere deres faktura.
På uscoastguards website er der en del recalls fra forskellige producenter.
http://www.uscgboating.org/recalls/r...rcury&sort=mic
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

20-12-2010, 10:05
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
|
Det virker lidt vildt ift. Casper T's service hos AH Marine. Det er selvfølgelig usikkert hvad der præcis indgår de forskellige steder. Umiddelbart må man vel forvente at et standardeftersyn af en sprit ny motor vel kun handler om skift af olie og nogle filtre. Jeg kan begge dele selv, men mon ikke det er en god idé at køre by the book i starten mens der stadig er garanti.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

20-12-2010, 10:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Det virker lidt vildt ift. Casper T's service hos AH Marine. Det er selvfølgelig usikkert hvad der præcis indgår de forskellige steder. Umiddelbart må man vel forvente at et standardeftersyn af en sprit ny motor vel kun handler om skift af olie og nogle filtre. Jeg kan begge dele selv, men mon ikke det er en god idé at køre by the book i starten mens der stadig er garanti.
|
Der er stor sandsynlighed for at der udføres forskelligt arbejde, og dermed også forskellige priser.
Ang. vinterkonservering er der også vidt forskellige priser. Det billigste jeg har hørt er på 1500,- kr. incl. service på motor og drev, og det dyreste er på
på 7500,-. I begge tilfælde, var der tale om samme motor, nemlig 5.0 liter V8 med Alpha One Gen II drev.
Ja, standard eftersyn af en helt ny drivlinie bør omfatte olie- og filterskift.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

20-12-2010, 10:29
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jeg gav 3800,- eks. moms for service hos AH på min motor da den landede i DK. Det inkluderede et komplet serviceeftersyn (olie og filtre), tilkobling af computer/tester, tjek af drev (oplining, bælge, pakninger).
Casper T - hvad fik du lavet for de "knap" 1.500,-? Var det kunne olieskift? Tager de ikke stadig 525,- plus moms i timen?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

20-12-2010, 10:49
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Oliefilter: 80 kr.
Olie: 300-500 kr. eller noget i den stil.
Hvad skal der mere ske?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

20-12-2010, 10:55
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Brændstoffilter.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

20-12-2010, 15:07
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Jeg gav 3800,- eks. moms for service hos AH på min motor da den landede i DK. Det inkluderede et komplet serviceeftersyn (olie og filtre), tilkobling af computer/tester, tjek af drev (oplining, bælge, pakninger).
Casper T - hvad fik du lavet for de "knap" 1.500,-? Var det kunne olieskift? Tager de ikke stadig 525,- plus moms i timen?
|
ved ikke helt hvad der blev lavet andet end 50timers service, olieskift blandt andet ,filter,så var der lige det med drevet der gav jeg ikke noget for drev olie da drevet blev skiftet,som ved alle mine andre service
|

20-12-2010, 15:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by casper t
ved ikke helt hvad der blev lavet andet end 50timers service, olieskift blandt andet ,filter,så var der lige det med drevet der gav jeg ikke noget for drev olie da drevet blev skiftet,som ved alle mine andre service
|

__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

20-12-2010, 16:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Casper T
ved ikke helt hvad der blev lavet andet end 50timers service, olieskift blandt andet ,filter,så var der lige det med drevet der gav jeg ikke noget for drev olie da drevet blev skiftet,som ved alle mine andre service
|
Har du aktier eller er du i familie med AH Marine ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,930
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Davidtiz |
|