» Online brugere: 242 |
0 medlemmer og 242 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

24-11-2010, 21:45
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Ja ok - det er siden af motoren.
Der kan jeg se 3 blå tændkabler, men hvor de går hen fatter jeg ikke.
Skal man afmont. noget for at tage tændrørene ud?
|

24-11-2010, 22:03
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Ja ok - det er siden af motoren.
Der kan jeg se 3 blå tændkabler, men hvor de går hen fatter jeg ikke.
Skal man afmont. noget for at tage tændrørene ud?
|
Tændrørene er monteret i topstykkerne under udstødningsmanifolderne.
For enden af tændkablerne er der tændrørshætter som er monteret på toppen af selve tændrørene. Du skal trække i tændrørshætten for at "afmontere" tændrørshætten fra tændrøret, og derfter kan tændrøret afmonteres.
Hvis du kan se de blå tændkabler så er det bare at følge dem til tændrørshætterne, hvorfor kan du ikke følge dem ?
Er der ikke plads i siderne i motorrummet omkring din motor ?
Har du tænkt dig at skifte dem ?
Har din motor ikke platintændrør ?
|

24-11-2010, 22:06
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
dette er en volvo 4,3 men det er jo samme blok som mercruiser.
det er nr 23 der er tændrør. forstør billedet så er det nemmere at se.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

25-11-2010, 06:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Her lidt billeder til inspiration af tændrør, tændkabler og strømfordelerdæksel.
Enkelte billeder viser komponenter til V8 motorer, men princippet er det samme som til V6´eren.
Husk at tændrørene til din motor er kostbare - jeg mener at de koster ca.
120,- kr. + moms pr. stk....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

25-11-2010, 07:02
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Tændrørene skal ikke skiftes - der skal indsprøjtes noget konserveringsolie inden vinteren 
|

25-11-2010, 12:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Tændrørene skal ikke skiftes - der skal indsprøjtes noget konserveringsolie inden vinteren 
|
Hvorfor? Konserveringsolie er ikke et must og det ødelægger dine tændrør....
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

25-11-2010, 12:31
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Esbjerg
Indlæg: 76
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Hvorfor? Konserveringsolie er ikke et must og det ødelægger dine tændrør....
|
Det ødelægger jo ikke tændrørene hvis man tager dem ud, sprøjter konserveringsolie i alle cylindre, turner motoren og derefter sætter dem i igen. Man kunne så til foråret når den skal startes op igen, montere nogle gamle tændrør under første opstart, hvis man er bange for at de tager skade ....
__________________

Bayliner 2855, årg. 2001
Mercruiser 7.4 MPI V8 310 hk
Bravo III
Tidligere båd:
Maxum 2100 SC årg. 1999
Mercruiser 5.0 V8 220 hk
AlphaOne GenII 1.62R
|

25-11-2010, 12:36
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
MerCruiser anbefaler det!
Det skulle forhindre rust! Den skal trodsalt stå ca. 4 mdr. uden at blive startet...
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,015
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Albertmes |
|