» Online brugere: 203 |
0 medlemmer og 203 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

17-10-2010, 23:34
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Citér:
Originally Posted by kjaerlarsen
Nu har jeg skiftet toppakninger én gang, men selvfølgelig skal de skiftes hvis toppene ryger af. Interessant som sådan en ting kan gribe om sig.
Måske man skulle overveje at rive motoren ud og give den den helt store omgang med nye ringe, slibe ventiler og nye pakninger overalt. Så skulle der for f..... da ikke være mere med det. Skønt at købe båd fra forhandler.............
|
Jeg vil seriøst overveje at købe en shortblock i stedet for. Først og fremmest så får du en ny motor, og det er noget nemmere at have med at gøre.
Prisen bliver (alt efter hvor meget du selv kan lave) sikkert den samme i sidste ende.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

18-10-2010, 07:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Der er flere muligheder med din motor. Her er nogle forskellige muligheder:
Fabriksrenoverede motorer og topstykker fra FirstMate Marine USA
- Topstykke, kr. 3700,- + moms pr. stk. ( støbenummer 906 eller 062 )
- Longblock ( motorblok med topstykker ), kr. 23000,- + moms
Leveres uden indsugning og bundkar. Støbenummer i nuværende motorblok skal oplyses ved bestilling. Umiddelbart tror jeg - hvis den oplyste motorårgang er korrekt - at du har den sene udgave af VORTEC motoren.
Fabriksnye motordele fra Sealed Power USA
- Stempel standard størrelse, kr. 198,- + moms pr. stk.
- Komplet sæt stempelringe, kr. 400 + moms ( afhængig af stemplets specifikationer )
- Komplet sæt plejlstangslejer, kr. 300,- + moms ( afhængig af nuværende type og specifikationer )
- Komplet sæt hovedlejer, kr. 345,- ( afhængig af nuværende type og specifikationer )
__________________
Chi non risica, non rosica
|

18-10-2010, 07:59
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Horsens
Indlæg: 204
|
|
Tak for priserne
En ny blok er økonomien ikke lige til, så en renovering af hvad der nu bliver nødvendigt er alt hvad det kan blive til, der er flere ting på ønskesedlen til næste sæson (ikke mindst fra konen). Det er trods alt kun én cylinder der virkelig hænger i bremsen og så en i gråzonen.
Motoren bliver nok hevet ud og får en tur her i vinter.
__________________
Monterey 262 cruiser
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
tidligere båd:
Monterey 2100 CC
Volvo AQ260, DP 290
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
|

18-10-2010, 20:18
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Damn'd, jeg huskede ikke lige forskellen på short block og long block..
Short block is an automotive term describing an engine sub-assembly.
A short block is the portion of the engine block below the head gasket but above the oil pan. An in-block cam engine will also include the camshaft and timing gear. The overhead cam style of engine will not include the aforementioned parts on the shortblock. A shortblock is usually purchased to upgrade the water jacket, piston size or bore. Assemblies typically include the crankshaft installed and balanced along with the main bearing.
Long block is an automotive term describing an engine sub-assembly consisting of the following:
Short block. The long block is always a superset of the corresponding short block.
Cylinder head. A complete new or remanufactured cylinder head assembly is installed with a new head gasket and torqued to specification. Complete cylinder heads include new or reconditioned valves, valve springs, valve guides (if applicable), valve seats (if applicable), valve locks, and valve keepers. The bare head is free from cracks, warps, or holes.
If the engine is a flathead, then the valve train is installed if the short block did not already have it.
On most engines, the camshaft will be installed. On many engines with timing gears, the camshaft will be timed. A Long block engine replacement will typically require swapping out parts from the original engine to the long block. These parts include the intake manifold and carburetor/fuel injection, the exhaust manifold, Alternator, Power steering pump, if any, and Air conditioner compressor, if any are installed in the vehicle.
Så kan jeg lære det ....kan jeg 
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

04-04-2011, 08:51
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Horsens
Indlæg: 204
|
|
Så blev jeg lidt klogere.....
Topstykker pillet af. Bagbords topstykke var i fin stand, finsleb ventilerne og skiftede pakdåser, alt i skønneste orden.
Noget helt andet med styrbords topstykke. Et ventilsæde tæret 2/3 væk i op til 3/4 mm. dybde. Tre ventiler tæret så meget at de skal skiftes! Og knuden der solgte båden giver éen sejltur skylden for det!! Han taler som han har forstand.
Desværre har jeg læst mig frem til at ventilsæderne er hærdede, hvilket så umuliggør en opfræsning på 1/2-3/3 mm. uden at fræse hærdningen væk, eller hvad siger I??
Har bestilt et nyt topstykke hos Nytdrev, nu gider jeg f..... ikke mere.
Tror snart jeg kører til Bochum og tæver en Tysker.......:-}
Og nej, jeg er ikke sur, blot skuffet...........
__________________
Monterey 262 cruiser
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
tidligere båd:
Monterey 2100 CC
Volvo AQ260, DP 290
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
|

05-04-2011, 22:04
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Citér:
Originally Posted by kjaerlarsen
Så blev jeg lidt klogere.....
Topstykker pillet af. Bagbords topstykke var i fin stand, finsleb ventilerne og skiftede pakdåser, alt i skønneste orden.
Noget helt andet med styrbords topstykke. Et ventilsæde tæret 2/3 væk i op til 3/4 mm. dybde. Tre ventiler tæret så meget at de skal skiftes! Og knuden der solgte båden giver éen sejltur skylden for det!! Han taler som han har forstand.
Desværre har jeg læst mig frem til at ventilsæderne er hærdede, hvilket så umuliggør en opfræsning på 1/2-3/3 mm. uden at fræse hærdningen væk, eller hvad siger I??
Har bestilt et nyt topstykke hos Nytdrev, nu gider jeg f..... ikke mere.
Tror snart jeg kører til Bochum og tæver en Tysker.......:-}
Og nej, jeg er ikke sur, blot skuffet...........
|
Jeg kigger også på både i Tyskland incl. Bochum.
Hvem er den spade til forhandler?
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

06-04-2011, 05:29
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Horsens
Indlæg: 204
|
|
Citér:
Originally Posted by Clasg
Jeg kigger også på både i Tyskland incl. Bochum.
Hvem er den spade til forhandler?
|
Adams Auto Boote.
Hvis du ser ham, så hils fra mig............
__________________
Monterey 262 cruiser
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
tidligere båd:
Monterey 2100 CC
Volvo AQ260, DP 290
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
Sidst redigeret af kjaerlarsen; 06-04-2011 kl. 05:40.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,151
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Dostavka_qqel |
|