|
 |

15-10-2010, 12:43
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Jo der er lidt at tage fat på der, men båden er jo ikke større end 32 fod, også er det faktisk ikke så slemt.
Det samme med eksempelvis forsikringen det var faktisk ikke så dyrt, som jeg havde frygtet.
Men dueligheds beviset skal jeg have taget mig, jeg vil trods alt helst selv være kaptajn...
|
selvfølgelig det ville jeg dælme da også
Båden her er heller ikke større end ca 32 fod, og jeg mener skipperen var på skole hele vinteren for at måtte sejle med passagerer og det var vist ikke kun duelighedsbevis, myndighederne var også for at kontrollere og godkende båden og dens udstyr.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

15-10-2010, 12:53
|
|
Ja vi skal have båden synet, vi har kontakt til søfartsstyrelsen, og de har sendt os en del krav der skal opfyldes...
Jeg tænker bare....Hold nu kæft altså, og lad mig komme ud at sejle
Men så nemt er der aldrig noget der er her i DK....
|

15-10-2010, 17:57
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
RESPEKT !!!
Jeg tager hatten af for folk, der kan og tør leve deres drømme ud.
Al mulig held og lykke med projektet herfra 
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

15-10-2010, 22:08
|
|
Som så meget andet her i livet startede det med, at vi stod og sparkede dæk og fandt ud af at vi begge havde en forkærlighed for marine trawlere, og gerne den autentiske af slagsen....
1 2 3 ord også havde vi en plan, så har vi bare arbejdet ud fra den, og egentlig regner vi lidt med at løse besværlighederne hen ad vejen.
Min erfaring er at hvis man tænker det hele igennem helt til enden, så bliver det oftest ikke til noget. Så vi er mere eller mindre bare sprunget ud i det, og leger de 3 små aber...ikke høre - ikke se - ikke tale....
Også ser vi hvad der sker. Worst case så har jeg lidt båd i overskud, men investerings risikoen er efter min bedste overbevisning til at overse. GB'en har en alder hvor den ikke sådan taber i værdi, og vi har jo ikke investeret en formue i kontorlokaler etc. men vi har investeret i et produkt, som i bedste fald giver et afkast, i værste fald stadig har en værdi....
Og jeg har fået mig et lille flydende sommerhus på djævleøen... 
|

15-10-2010, 22:59
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Indlæg: 230
|
|
Der er en del krav. Pas på med at "holde oplysninger" tilbage for forsikringen - Det giver bagslag den dag ulykken er ude  Et duelighedsbevis alene kan ikke gøre det - Der skal et duelighedsbevis til erhverv til, som ydermere kræver at føreren af skibet har min. 3-6 mdr. sejlerfaring fra et erhvervsskib. Dertil kommer, at når længde x bredde overstiger 20, kræves der en ekstra kaptajn - med samme egenskaber - ombord på båden.
Jeg håber det lykkes for Jer, umiddelbart er idéen jo ikke noget der er forbundet med fare, derimod med masser af gode oplevelser for alverdens mennesker! 
|

15-10-2010, 23:17
|
|
nah så slem er det nu heller ikke... ;-)
Vi har allerede en forhånds tilkendegivelse ( på skrift ) fra søfartsstyrelsen ang. dispensation for duelighedsbeviset til handelsskibe, den for fritidssejlere er i dette tilfælde nok.
Baggrunden er at vi ikke kan sejle med flere end 12 passagerer ( max 8 ), og at vi er pænt under 15 mtr. lang...
Også at det her jo ikke er rute sejllads ej heller tur sejllads med overnatning.
Og selvfølgelig skjuler vi ikke noget for forsikrings selskabet, helt dumme er vi trods alt heller ikke ;-)
|

05-05-2011, 20:23
|
|
Nå men jeg burde have regnet ud, at det er svært at få karriere, familie, formand for en fodboldklub, 3 bestyrelser også dette lille projekt ind i døgnets 24 timer....
Resultatet er at vi først nu har fået hynderne afleveret til ompolstring, motoren bliver først serviceret om ca. 2 uger ( Tommy - Stenteq ) og de andre ting som flybridge cover, bimini top m.m. er der utrolig lang ventetid på....
Dog kommer der i morgen en tømrer og sætter nyt loft op i salonen, og en mand der har forstand på film til ruder. da ruderne er monteret med grøn film, og det er sgu ikke ret pænt til båden....
I bund og grund er der en del slibe arbejde, male arbejde og lakering at gøre på den også, men lur mig om ikke vi først når det til vinter....
Hjemmeside, merchandice og logo er dog næsten på plads, så lidt sker der da....
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,019
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, SherlynBag |
|