Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 231
1 medlemmer og 230 gæster
semmt
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 04-10-2010, 06:50
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Meget sludder har man efterhånden hørt igennem tiden.

For en del år siden, inden jeg fik ferskvandskøling på V6'eren, havde jeg en arbejdskollega med ude at sejle, han havde så taget en af hans kammerater med, og det var også ok. Men kammeraten der, var godtnok lige en tand for klog at høre på.

Jeg fortalte, at jeg godt kunne tænke mig at bygge ferskvandskøling på motoren, for at forhindre at motoren ruster op og samtidig kunne køre med en højere temperatur. Lidt mere økonomisk.

Kollegaens kammerat sagde så, at jeg jo skulle have andre stempler i motoren, når jeg kørte med ferskvandskøling, fordi motoren nu skulle køre med en anden temperatur.......

Sikke da noget pladder :-)

Jeg er nok klar over at temperatur har stor indvirkning på fine tolerancer. Men de motorer vi bruger, er jo oprindeligt tænkt til at køre med 80-90 grader i en bil. Man har så bare sænket temperaturen for at køre på saltvand og det betyder så ikke noget, som sådan, for indmaden i motoren. Motorerne ruster ofte op, inden de er slidt op.

Har da heller aldrig set et sæt ferskvandskøling, hvor der følger nye stempler med........
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #2  
Gammel 04-10-2010, 07:31
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
HAHA, det lige som ude ved et af de nye marineservice der er kommet her i byen, der påstår de hårnakket at I/B maskiner er meget specielle og total klargjordt til at sejle i saltvand i forhold til en alm. motor. GAAAAAAB!
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #3  
Gammel 07-10-2010, 12:56
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg fucking pisse HADER budgetter !!!!!!!

Reply With Quote
  #4  
Gammel 07-10-2010, 13:41
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Jeg fucking pisse HADER budgetter !!!!!!!

Det havde du nok ikke budgetret med hva. ;-)
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 07-10-2010, 13:44
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Så er det ved at være op over med at sejle mere i denne sæson. Båden bliver sejlet til Esbjerg en af de nærmeste dage og afventer tid hos vognmanden til at blive transporteret hjem i baghaven.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 07-10-2010, 14:20
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Optur dag!

Dagen startede med at jeg fik synet en god Kammerats 4x4

Så skiftede jeg propel på båden

Så fik jeg sku nyt JOB


WoooooP!
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #7  
Gammel 07-10-2010, 16:02
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Dagen startede med at jeg fik synet en god Kammerats 4x4

Så skiftede jeg propel på båden

Så fik jeg sku nyt JOB


WoooooP!
Tillykke med det nye job.
Hvad består det i ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #8  
Gammel 07-10-2010, 15:31
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Så er det ved at være op over med at sejle mere i denne sæson. Båden bliver sejlet til Esbjerg en af de nærmeste dage og afventer tid hos vognmanden til at blive transporteret hjem i baghaven.
Lørdag d. 30/10 har vi fælles optagning her i varde og jeg sætter båden på bådpladsen ved sejlklubben i år og ikke hjemme i haven.
Vejrudsigten er jo kanon go for den kommende weekend så vi sejler til Fanø eller Esbjerg i morgen, det bliver nok årets sidste tur ud af åen.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #9  
Gammel 07-10-2010, 17:47
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Mange Tak Jan

Jeg skal arbejde med Glasfiber & Epoxy & Vacumstøbning så det lige mig
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook

Sidst redigeret af nicolajjetrider; 07-10-2010 kl. 18:08.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 07-10-2010, 18:27
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Tilllykke Nico - Lyder sgu da spændende..


Båden kommer hjem i morgen
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,466
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, timurmarketingseo
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:47.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden