|
 |

17-09-2010, 12:03
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Ja jeg syntes den ligner en 250/765..
De 28fod er måske med bovspydet 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

17-09-2010, 12:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg kender ikke standen på din nuværende båd, men er du tilfreds med en byttepris på 130K, så er det jo glimrende....
7.4 karburator - den sutter sovs, men det er kun et spørgsmål om tilvænning... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

17-09-2010, 12:10
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Jeg kender ikke standen på din nuværende båd, men er du tilfreds med en byttepris på 130K, så er det jo glimrende....
7.4 karburator - den sutter sovs, men det er kun et spørgsmål om tilvænning... 
|
Hvor slemt er det med juice i forhold til den jeg har ?
Skal jeg købe aktier i Shell ?
__________________
Mvh. Jesper
SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.
Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.
Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
|

17-09-2010, 12:17
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by kylle
Hvor slemt er det med juice i forhold til den jeg har ?
Skal jeg købe aktier i Shell ?
|
I runde tal ca. det dobbelte.
Aktier - jo, det er nok en god ide.... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

17-09-2010, 12:36
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Benzinøkonomi for en 7.4 karburator hmmm det kommer jo an på hvad du skal bruge den til?
Vil i plane Roskilde Fjord tynd og tage en tur til Aarhus og det sydfynske ja så bruger den en del. Det hel kommer jo an på hvor mange timer du forventer at sejle (motoren skal være igang).
Lad os sige at I sejler 30 timer og den omkring 50 liter i snit og en liter pris på 11 kr = 16.500,- i benzin. Var det en 7.4 mpi'er som bruger ca. 20% mindre lyder regning på 13.200,-
Så jeg vil mene at det kommer meget an på hvad i skal bruge den til.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

17-09-2010, 12:45
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Benzinøkonomi for en 7.4 karburator hmmm det kommer jo an på hvad du skal bruge den til?
Vil i plane Roskilde Fjord tynd og tage en tur til Aarhus og det sydfynske ja så bruger den en del. Det hel kommer jo an på hvor mange timer du forventer at sejle (motoren skal være igang).
Lad os sige at I sejler 30 timer og den omkring 50 liter i snit og en liter pris på 11 kr = 16.500,- i benzin. Var det en 7.4 mpi'er som bruger ca. 20% mindre lyder regning på 13.200,-
Så jeg vil mene at det kommer meget an på hvad i skal bruge den til.
|
Det vil være lidt vandski og badering..
Men primært hygge og et par ture ud af fjorden evt. Til rørvig eller lign.
Den jeg har nu sluger da en slat.. Men den sejler jo oss for fuld gadafi det meste af tiden.. Hehe..
Jeg tror at farten vil ligge på ca 20-25 knob det meste af tiden i en cruiser
__________________
Mvh. Jesper
SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.
Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.
Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
|

17-09-2010, 14:03
|
|
Det er jo desværre ikke kun størrelsen og motortypen der bestemmer forbruget, det er foruden brugen også vægt og størrelse, og der peger tommelfingeren nedad jo tungere og større båden er....
Og store både er som regel liggende i vandet hele tiden, og bliver dermed begroet med alle former for maritim liv, og det kan virklig koste kassen rent forbrugsmæssigt at sejle rundt i en båd med begroninger under bunden og på drevet....
Så der er mere en motor-størrelsen at tage hensyn til når man skal beregne brændstof forbruget....
|

17-09-2010, 12:15
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Ja jeg syntes den ligner en 250/765..
De 28fod er måske med bovspydet 
|
765 kender jeg ikke..
Sælger har udtalt at hos crownline er de 25 fod det der er i vandet og derfor ikke den totale længde på båden..
Men han måler efter her i weekenden..
Hvis den kun er 25 fod er prisen måske en smule for høj.. Og så kan jeg måske finde en større i samme prisleje..
__________________
Mvh. Jesper
SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.
Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.
Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,004
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, f7BHcOqb |
|