|
 |

08-09-2010, 10:27
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg vil gætte på, at den er imellem årgang 1990 - 1998.....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

08-09-2010, 11:35
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Hvor meget vand
Bliver olien hvid eller er det bare lidt "Mayonnaise" i topdækslet ?
Det kan være svært at få vand ud af motoren 'et olieskift er sikkert ikke nok,så problemet kan være løst uden det ser ud til det.
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

08-09-2010, 13:16
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Tak for svarene, men læs venligst spørgsmålet, motoren er en ældre v6 , siden jeg spurgte her, har jeg talt med Ketner , som også mener at for høje omdr. på den type kan medføre vand i olien, det har de efter sigende erfaring for.
Men vandpumpn har vi ikke tænkt over, hvordan kommer vandet til olien ?
Nb. systemet holder tæt ved trykprøvning.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|

08-09-2010, 13:50
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by lynæs
Tak for svarene, men læs venligst spørgsmålet, motoren er en ældre v6 , siden jeg spurgte her, har jeg talt med Ketner , som også mener at for høje omdr. på den type kan medføre vand i olien, det har de efter sigende erfaring for.
Men vandpumpn har vi ikke tænkt over, hvordan kommer vandet til olien ?
Nb. systemet holder tæt ved trykprøvning.
|
Det er først nu du beretter omkring motorens størrelse nemlig en "ældre V6" - det fremgår ikke i dit første indlæg.
Det jeg oplyste med vand i olien ved defekt cirkulationsvandpumpe er kun gældende ved 3.7 liter rækkemotor, og ikke V6 motoren.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

08-09-2010, 14:01
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Hvis det en en ældre sag er der vel sandsynlighed fora t manifold og dets lige står til udskiftning? Blev de skriftet da alle "mistænkelig dele blev udskiftet"?
Hvor meget vand var der i olien da i skiftede den her sidst? Som Kim skriver kan det jo være svært at få al olien ud, medmindre i tager proppen i bundkaret eller motor er forsynet med den eksterne olieslange.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

08-09-2010, 14:13
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Der er skiftet alt, hvad man kunne forvente fejl ved, topstykker er ordnet, knæ, manifold mm er skiftet. Jeg har ikke deltaget, kun bedt om ideer til hvad der kan være årsag.
Jeg synes jeg engang hørte at ventilerne ikke kunne lukke hurtigt nok på en bestemt Merc., hvis man overskred 4500 omdr. således at, der kunne nå at blive sug over udstødningsventilerne, jeg er selv lidt forvirret, men når den holder tæt for konstant vandtryk, så er det lidt svært at forstå, hvor vandet kommer ind.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|

08-09-2010, 14:24
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
hvilken type søvandspumpe er der monteret på motoren.
før blev der tit brugt den type der blev trukket af knastakslen, pumpens aksel stikkes ind i enden af knastakslen. på den type pumper er der 2 simmerringe, en for at holde vand ude og en der holder olien inde.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,625
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, DouglasNiz |
|