» Online brugere: 227 |
0 medlemmer og 227 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

05-09-2010, 20:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Clasg
Prøv at pumpe håndtaget 2-4 gange næste gang.
Dvs. inden du starter så fører du gashåndtaget helt i bund og tilbage til neutral, og gentager bevægelsen.
Dermed føder du karburatoren ved hjælp af accelerationspumpen.
Men IKKE for meget, for så drukner den i stedet for 
|
korrekt. det står i volvoes instruktionsbog, dog skal du ikke gøre det ved varm motor, men altid ved kold. 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

05-09-2010, 20:13
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
korrekt. det står i volvoes instruktionsbog, dog skal du ikke gøre det ved varm motor, men altid ved kold. 
|
Flere fortæller at deres motorer er svære at starte når den er varm.
Teorien er at benzinen fordamper i karburatoren fordi motorens varme forplanter sig til karburatoren, når motoren slukkes.
Min erfaring er, at fænomenet er forskelligt fra motor til motor.
Og som regel finder ejeren sin egen metode, baseret på erfaring 
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,015
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Albertmes |
|