» Online brugere: 233 |
0 medlemmer og 233 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

26-08-2010, 19:20
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: helnæs
Indlæg: 9
|
|
Øhh
Hvilken side???? Har selv tvivlet lidt på det med 2 eller 4 takt, men på tanken er blandingsforholdet beskrevet så, meen mon ikke den er lige som de 3-5 hestes du fandt, du glemte bare at sætte linket på
|

26-08-2010, 19:35
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by selektiv11
Hvilken side???? Har selv tvivlet lidt på det med 2 eller 4 takt, men på tanken er blandingsforholdet beskrevet så, meen mon ikke den er lige som de 3-5 hestes du fandt, du glemte bare at sætte linket på
|
det må være alderen he he
http://www.yamaha-motor.com/outboard...d_manuals.aspx
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

26-08-2010, 19:55
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: helnæs
Indlæg: 9
|
|
cool
tror jeg fandt den, har selv revet mig i håret over at der kun var 4 takter 4 hestes, men altså på 3 hk der er der da en illustration der ligner min motor :-) Takker ærbødigst, nu skal jeg bare nær læse....... Men altså når der står yamaha4 på motor dækslet så er da vel en 4 hestes
|

26-08-2010, 19:59
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Hej Jesper,
og velkommen til..!
Når du har den nede i vandtønden går den helt fint der? Altsågår den længere tid end det som svarer til de 200meter du beskriver?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

26-08-2010, 20:19
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: helnæs
Indlæg: 9
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Hej Jesper,
og velkommen til..!
Når du har den nede i vandtønden går den helt fint der? Altsågår den længere tid end det som svarer til de 200meter du beskriver?
|
ja kørte den et kvarter, men intet kølevand, har kigget og kigget, kan det være det?? syntes manualen er mangelfuld vedr kølesystemet.
|

26-08-2010, 20:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by selektiv11
tror jeg fandt den, har selv revet mig i håret over at der kun var 4 takter 4 hestes, men altså på 3 hk der er der da en illustration der ligner min motor :-) Takker ærbødigst, nu skal jeg bare nær læse....... Men altså når der står yamaha4 på motor dækslet så er da vel en 4 hestes
|
tror du årgangen stemmer for din motor.
hvis du skriver 1999 så findes der en 4 hk.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

26-08-2010, 20:23
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: helnæs
Indlæg: 9
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
tror du årgangen stemmer for din motor.
hvis du skriver 1999 så findes der en 4 hk.
|
der står 2001 på warranty sedlen så..... men altså det sidder jo på ophænget, og det kan jo være skiftet, meen sku mystisk!!!!!!!
|

26-08-2010, 20:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
i manualen kan man se at vandindtaget er lige under kavitationspladen (mulig stavefejl) men hvor det kommer ud skriver de ikke. Jeg tror ikke der er sladre stråle på den, så det ryger nok bare ud sammen med udstødningen.
kan du ikke tilte motoren så meget at vandindtaget stadig er under vand og udstødningen over vand, for at kontrollere.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

26-08-2010, 20:49
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: helnæs
Indlæg: 9
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
i manualen kan man se at vandindtaget er lige under kavitationspladen (mulig stavefejl) men hvor det kommer ud skriver de ikke. Jeg tror ikke der er sladre stråle på den, så det ryger nok bare ud sammen med udstødningen.
kan du ikke tilte motoren så meget at vandindtaget stadig er under vand og udstødningen over vand, for at kontrollere.
|
Nja begge manualer jeg kigger på der viser den at der skal være hul lige under motor kassen, såe
|

26-08-2010, 20:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Selv om den går fint i tønden kan du prøve at tjekke flg.:
- Udluftningsskrue på tank lukker ikke luft ind, selv om den er løsnet
- Pumbebold på slange er defekt, kan give falsk luft så motoren suger luft i stedet for benzin
- Brændstofpumpe på karburator er defekt
- Tændrør er slidt og tænder ikke kraftigt nok
- Vandpumpe (impeller) er defekt så motor bliver for varm
- Kølesystem er stoppet så motor bliver for varm, højst sansynligt ved pumpe eller termostat
- Termostat er defekt så motor bliver for varm
olie og benzin blandes i 1:100
Der er sladrestråle på modellen, men jeg kan ikke huske om den stadig er uden termostat (det er der på min 4hk Yamaha)
Du kan godt risikere at der løber benzin ud af karburatoren hvis du tilter motoren, det oplever jeg selv ind imellem, men det er ikke lykkedes mig at finde nogen fejl. Det eneste jeg har en ide om sker, er at svømmeren ikke altid lukker helt.
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

26-08-2010, 20:53
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: helnæs
Indlæg: 9
|
|
Citér:
Originally Posted by MartinN
Selv om den går fint i tønden kan du prøve at tjekke flg.:
- Udluftningsskrue på tank lukker ikke luft ind, selv om den er løsnet
- Pumbebold på slange er defekt, kan give falsk luft så motoren suger luft i stedet for benzin
- Brændstofpumpe på karburator er defekt
- Tændrør er slidt og tænder ikke kraftigt nok
- Vandpumpe (impeller) er defekt så motor bliver for varm
- Kølesystem er stoppet så motor bliver for varm, højst sansynligt ved pumpe eller termostat
- Termostat er defekt så motor bliver for varm
olie og benzin blandes i 1:100
Der er sladrestråle på modellen, men jeg kan ikke huske om den stadig er uden termostat (det er der på min 4hk Yamaha)
Du kan godt risikere at der løber benzin ud af karburatoren hvis du tilter motoren, det oplever jeg selv ind imellem, men det er ikke lykkedes mig at finde nogen fejl. Det eneste jeg har en ide om sker, er at svømmeren ikke altid lukker helt.
|
Jeg prøver dine forslag, nogen er allerede udeladt, kører på intern tank, men tror mest på kølesystemet, så når den skal arbejde og trække, ja så blir den for varm og staller, men ok Benzinpumpe??? på de her små knallert motorer??, tror ikke en sådan findes på min....., evt hvor sidder kølevandspumpen så henne på sån en ding???? er rimeligt grøn i outboards!!!!!!!!
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,624
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Matthewvef |
|