|
» Online brugere: 376 |
| 0 medlemmer og 376 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

25-08-2010, 23:23
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
|
Vinterkonservering... vi havde nu planer om, som tidligere ejer at lade den ligge i vandet, efter den har været oppe og blive rengjordt og malet. Tidligere ejer har kun en gang haft den til at ligge oppe over vinter, der er konstant varme i den om vinteren også i motorrum. 16-18 grader oppe, og 7-8 grader i maskinen, og båden har da heller ikke den her fugt lugt som mange andre både vi har set.. der er da intet federe en at sejle på en klar vinterdag... solen står lavt, vandet blik stille, sin smukke kone og den friske luft... herligt.. ;-)
|

26-08-2010, 01:42
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Jeg kan ikke gennemskue Tempo´s annonce - er der 1 stk BMW og 1 stk. Mercruiser i båden? Hvis der er tale om BMWére fra 80érne, kan de være meget svære at opdrive reservedele til. BMW´s diesler fra 1980érne er ikke kendt for at være stærke "slidere". Måske er det derfor, at der er skiftet en motor ud i 2004.
Mange af Birchwoods både var udstyret med BMW diesler. En del af disse både fra 80érne har fået udskiftet BMWerne til noget andet.
2x180 hk er heller ikke meget til en 37 fods båd. Jeg vil tro, at det giver en topfart på ca. 16-18 knob, men hvad siger sælger?
Jeg ville nok se efter en Birchwood 37 med Volvo penta eller Yanmar maskiner.
Ellers er birchwooden en fin båd.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
Sidst redigeret af Skibsbyggeren.; 26-08-2010 kl. 01:56.
|

26-08-2010, 08:47
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren.
Jeg kan ikke gennemskue Tempo´s annonce - er der 1 stk BMW og 1 stk. Mercruiser i båden? Hvis der er tale om BMWére fra 80érne, kan de være meget svære at opdrive reservedele til. BMW´s diesler fra 1980érne er ikke kendt for at være stærke "slidere". Måske er det derfor, at der er skiftet en motor ud i 2004.
Mange af Birchwoods både var udstyret med BMW diesler. En del af disse både fra 80érne har fået udskiftet BMWerne til noget andet.
2x180 hk er heller ikke meget til en 37 fods båd. Jeg vil tro, at det giver en topfart på ca. 16-18 knob, men hvad siger sælger?
Jeg ville nok se efter en Birchwood 37 med Volvo penta eller Yanmar maskiner.
Ellers er birchwooden en fin båd.
|
Det er rigtigt forstået, og har også selv undersøgt på div sider vedr. den der BMW motor. De var ikke det bedste, vrøvl med køl til 5 el 6 cylinder, det der skete tilbage i 2004, var en kanal sejlads i tyskland ejeren, en ældre herre sad på fly og hørte ikke alarm på motor da den overophedede, grundet søgræs i filteret, det var simpelthen fyldt, og derfor ingen køl. Den Mercruiser der sidder i, er fuldstændig identisk, bygget på samme blok, da VM overtog efter BMW, så reservedele er der ikke problem med, og den er da også årligt serviceret og vedligeholdt af prof firma, tror de hedder Brd. Pedersen og Bisgaard i Gilleleje.
Problemerne er blevet løst som flere i England, har foreskrevet på enelsk forum, ved at sætte et andet og større køl og noget med et luftfilter, det var en modificationBMW også brugte på de senere modeller har jeg forstået. Hvis den bare bliver passet, lige som man gør med sin bil, så er der ingen problemer, der har intet været udover alm vedligehold og service siden 2004. Ejer er meget penibben, så alt hvad der er sat i er af det bedste, ny lader, batterier pumper søventiler osv. alt i alt er der siden 2004 investeret 250 K i forbedringer og div. det foreligger der kvitteringer på.
Skal idag kigge på en af samme, men med Volvo Penta TAMD 41 a, volvo penta checker motorerne her til formiddag, og servicerer, det er en tvangsauktion, og den ser sgu også rigtig godt ud.
|

26-08-2010, 08:49
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
glemte lige, ejer er som os ikke il at ræse.. den har en top på 20, cruiser med 15 -16 kn og normalt har de den gående 10- 11 der ligger den rigtig godt og med autopilot er forbruget her 170 liter ca. i timen.
|

26-08-2010, 01:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Det lyder spændende med et bådkøb og endda i den større ende af skalaen.
Birchwood TS37 er IMØ en meget flot båd, der giver god valuta for pengene dog har mange af dem efterhånden en del år på bagen, hvilket kan sætte sit præg på service-, drift- og vedligeholdelseskontoen i dit ejerskab. Som ofte blev TS37 leveret med BMW/Mercruiser diesler med blandede oplevelser for mange bådejere. Flere TS37´ere har ofte fået udskiftet motorerne med f.eks. Volvo Penta TAMD41 pga. havari - den båd du har linket til fra Tempo bådsalg har også fået skiftet motoren i 2004.
TS37´eren kan fås med eller uden agterkahyt. Jeg vil til enhver tid vælge løsningen med agterkahyt.
I samme genre som TS37´eren, er der mange andre attraktive modeller f.eks. Princess 435 - flot design, engelsk ( med de oplevelser det kan medføre ) og som ofte med Volvo Penta dieselmotorer.
I Tyskland kan der findes flotte eksemplarer der har sejlet på en sø. Disse både er som ofte i en sublim stand sammenlignet med tilsvarende både fra skandinaviske forhold.
England kan være en mulighed, men jeg ville nok kaste min iver efter en båd fra en tysk sø - ferskvand er nu bedre end saltvand for båd og motor.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

26-08-2010, 08:57
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Det lyder spændende med et bådkøb og endda i den større ende af skalaen.
Birchwood TS37 er IMØ en meget flot båd, der giver god valuta for pengene dog har mange af dem efterhånden en del år på bagen, hvilket kan sætte sit præg på service-, drift- og vedligeholdelseskontoen i dit ejerskab. Som ofte blev TS37 leveret med BMW/Mercruiser diesler med blandede oplevelser for mange bådejere. Flere TS37´ere har ofte fået udskiftet motorerne med f.eks. Volvo Penta TAMD41 pga. havari - den båd du har linket til fra Tempo bådsalg har også fået skiftet motoren i 2004.
TS37´eren kan fås med eller uden agterkahyt. Jeg vil til enhver tid vælge løsningen med agterkahyt.
I samme genre som TS37´eren, er der mange andre attraktive modeller f.eks. Princess 435 - flot design, engelsk ( med de oplevelser det kan medføre ) og som ofte med Volvo Penta dieselmotorer.
I Tyskland kan der findes flotte eksemplarer der har sejlet på en sø. Disse både er som ofte i en sublim stand sammenlignet med tilsvarende både fra skandinaviske forhold.
England kan være en mulighed, men jeg ville nok kaste min iver efter en båd fra en tysk sø - ferskvand er nu bedre end saltvand for båd og motor.
|
Ja og der er det at den hos tempo er passet g plejet har stået med varme hele vinteren osv, det er virkelig sådan at den dufter af ny og ikke fugtig og våd som mange andre...
og ja agterkahyt er et must...
Har set en del i tyskland, og ja der er da nogle pæne, men her snakker vi altså udskiftning af alt i hynder, grundet totalt usmagelige farver, og så er de typisk med de der todelt farvede toiletter, vask osv i laks og blå... puha,,, smagssag, så der kan man godt ligge lidt til prisen.. en mindre detalje meeeeen..
Går udfra det er dig med hjemmesiden nyt drev, har faktisk været derinde flere gange for at se om der skulle være noget nyt brugbart at sætte i istedet, til en fornuftig penge... har du et forslag...
|

26-08-2010, 10:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Den til 500K - er det den som ligger ved Reese Marine i Aabenraa? Der har targa-bøjlen været revet af, vi så det underlige syn da vi kørte forbi den ene dag. Vi kører jævnligt forbi.......
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

26-08-2010, 10:55
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Indlæg: 230
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Den til 500K - er det den som ligger ved Reese Marine i Aabenraa? Der har targa-bøjlen været revet af, vi så det underlige syn da vi kørte forbi den ene dag. Vi kører jævnligt forbi.......
|
Ja, det er det. Jeg så det også for noget tid siden
I beskrivelsen af båden står der også lidt underligt - " (Der tages forbehold for funktionsdygtigheden af instrumenterne) Se båden i Aabenraa."
|

26-08-2010, 16:17
|
 |
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Fredrikssund
Indlæg: 12
|
|
Hej Lindegaard
Det kan være svært at finde en rigtige båd til denn rigtige pris. Jeg syntes du skal prøve at se lidt på dette link. Jeg vil mene det er et meget godt køb
http://www.hugohein.com/my/coronet38....coronet38.htm
MVH
Jørgen
|

26-08-2010, 16:35
|
|
|
Jeg ved godt at der er lidt religion forbundet med Coronet....
Men hvis jeg skulle bruge 1.6 mill. på en båd, ville jeg nok tage en der ser lidt nyere ud....
|

26-08-2010, 18:47
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Mark B
Ja, det er det. Jeg så det også for noget tid siden
I beskrivelsen af båden står der også lidt underligt - " (Der tages forbehold for funktionsdygtigheden af instrumenterne) Se båden i Aabenraa."
|
Det med funktions dygtigheden er fordi den sælges for sydbank.. den har været på tvang, ejeren er stukket af til udlandet, da der ikke blev budt nok købte banken den, som med huse, og har nu bedt Reese om at sælge den... Derfor står de ikke inde for noget som helst, som med et dødsbo køber man den som den er med fejl og mangler, så der er ikke noget at komme efter bagefter, tilgengæld er prisen så ogsat derefter. De sørger for at motorer er ok og den kan sejle derfra... men ingen garanti
|

26-08-2010, 18:44
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Den til 500K - er det den som ligger ved Reese Marine i Aabenraa? Der har targa-bøjlen været revet af, vi så det underlige syn da vi kørte forbi den ene dag. Vi kører jævnligt forbi.......
|
Ja det er den.. tror du ikke bare targa bøjlen har været lagt ned?? den sidder med hængsler så den kan ligges hvis man skal sejle på floder under broer osv...
Så den idag, den ser ikke ud til at ha været i stykker, targa bøjlen
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,307
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, Felipepeamp |
|