|
 |

23-07-2010, 11:49
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
|
|
vi er os kommet frem til der er et eller andet galt tjekker kompressionen på den idag og den går fint i tomgang.
Er der en acc pump på min model? og hvor sidder den henne omkring
|

23-07-2010, 13:10
|
|
Det lyder som den ikke får nok benzin, er det tilfældet vil den samtidig "brøle". Der skulle gerne være en acc-pumpe monteret på din kaburator, det er jo den der giver det skvat extra benzin motoren har brug for når den skal accelerere, uden den extra benzin vil den brøle og føles som den bremser/dør...
Men jeg er som sagt kun en novice på dette feldt, der er nogle herinde der kender disse motorer i atomer, de kommer nok på banen når de læser din tråd.
Jeg håber du får det løst snart, for selvom det nok er et mindre problem ødelægger det jo lidt fornøjelsen.
|

23-07-2010, 13:27
|
Landkrabbe
|
|
|
|
Så er fejlen fundet 
Da vi tog tændrørene ud for at tage en kompressionstest kunne vi se at på 3 og 5 var våde og der var vand i cylinderne og på cylinder 6 var der heller ikk 100% kompression dvs. den faktisk kun har gået på 3 cylinder men man kan ikke høre det på motor gangen,
Hvad kan dette skyldes? defekt toppakning, topstykke eller knæ/udstødning?
Sidst redigeret af madzch; 23-07-2010 kl. 16:34.
|

23-07-2010, 16:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
|
|
Hvis du lige har købt den ville jeg da overveje at tage fat i sælger og høre hvad han har at sige til sagen.
Skal den forbi en mekaniker burde sælger indrages i det økonomiske, men det afhænger selvfølgelig af hvordan I har aftalt handlen.
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!

23-07-2010, 16:41
|
Landkrabbe
|
|
|
|
jeg har lige købt den sidste lørdag.
Har prøvet og ringe til sælger han svare ikke  prøver igen senere
ang mekaniker er jeg selv udlært mekaniker så det er ingen problem og lave den ville bare høre om der var nogen der kunne nikke genkendene til problemet og kunne sige om det var topstykke, motorblok, toppakning, eller udstødnings knæ
|

23-07-2010, 17:13
|
|
Det kan som du selv skriver være flere ting. Den tænder nok på alle cylindre når den kommer op i omdrejninger, ellers kan 3,5 cylindre ikke trække de 2 døde samt båden..
At du selv kan skrue i den er jo en kæmpe-hjælp, for alt der hedder marine relateret rep. koster spidsen af en jetjager, og det går reservedelene jo også.
Du kan evt. spørge Nyt Drev herinde, han er mere moderart med priserne end de fleste andre forhandlere her i Danmark. Og han er også meget behjælpelig med at skaffe de rigtige ting så du slipper for fejlkøb....
Held og lykke med båden, jeg håber at sælger er en fornuftig mand at snakke med, eller er der jo loven omkring skjulte fejl og mangler at holde sig til, og har du en fornuftig udformet slutseddel har du gode chancer for at få ham indvolveret i regningen...
Mvh Christian
|

23-07-2010, 17:16
|
Landkrabbe
|
|
|
|
på slutsedlen står der jo at båden er købt som beset og at risikoen overgår til mig efter handlen :/
Ja må snakke godt med nytdrev.dk (: kan heldigvis se at de har komplet udstødningssystem på tilbud hvis det skulle være dem det er gået ud over
|

29-07-2010, 14:30
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
|
|
Hej Madzch,
og velkommen til Fenderen.
Jeg ville få fat i sælger inden på køber dig "fattig" i dele... 
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|