» Online brugere: 245 |
0 medlemmer og 245 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

09-07-2010, 21:17
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
|
|
Hold da op en historie..
Godt du er ok - Du er ikke alene med denne type uheld det viser bare at vores passion med motorer og vand er en farlig cocktail specielt hvis man pludselig er væk fra rat og gas et split sekund.!
God I alle er ok.!
Bare rolig, stoltheden kommer igen - Det ved jeg alt om  
|

09-07-2010, 21:52
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
|
|
Så kan man sgu da ikke være mere uheldig, jeg håber dit uheld er brugt op for denne gang, så det kan gå fremad igen, de bedste ønsker for fremtiden herfra. Bent
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3

Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|

09-07-2010, 23:37
|
|
Tak for alle de trods alt pæne og forstående indlæg, det varmer.....
Jeg har snakket med Rasmus, min uheldige passager, han føler sig rimelig ok, og siger han har en god fornemmelse i maven med denne handel på trods af uheldet.
Så bare han og sønnen ingen men får på hverken krop eller sjæl og min klubkammerart kommer ud at sejle snart, så er jeg glad igen.
Men jeg sejler aldrig igen rundt i en havn eller andre steder med begrændset manøvreplads uden sikkerhedsremmen klipset på mig, at det ikke gik værre er rent held og tilfældigheder
Nu vil jeg overveje om jeg skal købe en ny eller nyere båd en af dagene eller vente til foråret, for jeg frygter at jeg vil føle mig lidt dum ved at vise mig igen så hurtigt i havnen.
|

10-07-2010, 08:17
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
|
|
Det er bare med at komme op på hesten igen, der er vel ingen der peger fingre af et reglært uheld, det kan jo ske for selv den bedste.
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3

Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|

10-07-2010, 13:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Lidt som et trafikuheld, hvor man selv har skylden. Mange vælger at sætte sig bag rattet igen og komme videre, hvilket jeg også altid selv har gjort i de tilfælde, hvor bilen kunne køre og ikke skulle bugseres til pladeværksted eller ophugger.... 
Det lyder spændende med en nyere båd. Har du noget specielt i tankerne ? Du har vist tidligere talt om, at du ville foretrække en udenbordsmotor. Gør du stadig det ?

10-07-2010, 17:04
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
|
|
Chribs, gu kan du da vise dig på havnen igen, uden at føle dig noget som helst andet end ramt af uheldet. (i den grad)
Du sejlede ikke hensynsløst, for hurtigt, eller fordrukkent ect... Du var bare pokkers uheldig.
Bare op på hesten igen, det kan da kun gå for langsomt.
Og glæd dig så over, at uheldene rammer dig på vandet.. og ikke i luften.
Mvh
Ps.Havde jeg haft en speedbåd, havde jeg også tænkt på sikkerhedssnoren, som du gjorde før.
|

10-07-2010, 17:09
|
|
Jeg vil helt klart fortrække en ca 18 fods bowrider med påhængsmotor, pga flere ting, der er mere plads inde i båden, den er som regel ikke så forslugen, den er meget billigere at holde kørende og udskifte om nødvendigt, den samlede vægt er mindre og som regel billigere i anskaffelse og vinterklargøringen er meget nemmere  .
Der er pt en Hawk 535 (kender den ikke og kan ikke google den) med 115 Mercury på, til kr 72.000,- uden trailer, og den er helt ny. Men den ser noget billig lavet ud, og især førerstolen m.m ser billig og uforkompentabel ud, og er der sparet der er der jo nok også sparet andre steder, så den er jeg gået lidt fra igen.
Jeg køber måske en brugt med få år på bagen der er passet og plejet, og venter jeg til sæsonen er slut kommer der jo altid nogle gode tilbud, og da mit rådighedsbeløb til køb af båd jo er blevet decimeret en del, er det måske den vej jeg skal gå da jeg fortrækker at kunne købe kontant uden at skulle have den finaniseret.
Jeg har brugt mange timer til at tænke over hvad der skete, og har fået det lidt mere på afstand, og da det ser ud til både Ramus, hans søn og mig selv er sluppet uden varige men kan jeg nok snart igen sove roligt.
Jeg har fået rigtigt megen støtte af familie og venner, der har kun været positive og opmuntrende ord fra dem, og også de pæne ord herinde har hjulpet mig til mere ro i sjælen selvom jeg er flov over det skete, det vil nok altid sidde i baghovdet og formentlig gøre mig mere sikkerhedsbevist i fremtiden.
|

11-07-2010, 12:20
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: midt jylland
|
|
Citér:
Originally Posted by Chribs
Jeg vil helt klart fortrække en ca 18 fods bowrider med påhængsmotor, pga flere ting, der er mere plads inde i båden, den er som regel ikke så forslugen, den er meget billigere at holde kørende og udskifte om nødvendigt, den samlede vægt er mindre og som regel billigere i anskaffelse og vinterklargøringen er meget nemmere  .
|
hvor har du fra de er billigere i anskaffelse? ved hurtig sammenligning så ser det efter min mening lidt anderledes ud to næsten ens både med 225 hk da koster u/b båden godt 50.000 mere men med de andre ting har du ret, jeg sejler selv påhæng og det er altså også sjovere hurtigere optræk,
Sidst redigeret af MartinN; 11-07-2010 kl. 20:08.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|