Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Ældre både, vedligeholdelse og mekanik

Ældre både, vedligeholdelse og mekanik Vedligeholdelse af ældre både og deres mekanik

» Online brugere: 215
0 medlemmer og 215 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 01-07-2010, 07:29
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Så lige et par foto fra i søndags, En herlig tur med Skibsbyggeren og frue + et par venner.
Den går sgu godt nu.
4500 omdr 31 knob (GPS) Med et sæt C4 rustfrie møller på.

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #2  
Gammel 01-07-2010, 09:14
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Det går da strygende fremad, godt du er ved at have styr den.
4500 rpm er det max eller er der lidt mere i den.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #3  
Gammel 01-07-2010, 09:42
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
4200-4600
så det er vist fint.
Jeg har i vinter afmonteret et af de 2 sæt trimflaps i den tro at DP drevet lavede løft nok.
men de skal på igen, så måske andre propeller næste år.
problemet er ikke at trække ud i omdr, men at komme op af vandet omkring de 3000 omdr.
Jeg har luret noget på de silent choise som nytdrev.dk har, jeg har hørt at det kan give lidt effekt, men det ved Rolf sikkert en del mere om.
Men i samråd med www.nytdrev.dk lavede jeg jo udstødningerne om til mercruiser fordi de har et valg der gør at man kan hæve knæene 3" det har Volvo jo ikke.
man skal lige være opmærksom på at hvis man går fra volvo til merc. så skal generatoren lige have et andet ophæng. GLM. manifolder er ikke sidebestemt så der kræves lige at du skifter slangerne.
Det lyder som at der er en del der skal laves om, men det er der ikke for man vil jo alligevel skifte de slanger. ( de er jo sikkert ligeså gamle som resten )
GLM.
Amerikanerne har en del historier om ujævne pakflader på GLM manifolder, det er sgu korrekt......
men lidt omløb i pæren opfatter hurtigt hvor discountdelen er....
De er jo ikke lavet i hånden, så pakfladen er HELT jævn men pulverlakken har haft sit eget liv.
Hvis du køber GLM ved www.nytdrev.dk så sparer du en del penge fordi der ikke er brugt tid på pakfladerne, så gå lige de flader over selv. så er du på halv pris.
Halvdelen af 10-18 K er jo en del.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"

Sidst redigeret af Strøyer; 01-07-2010 kl. 09:51.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,624
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Matthewvef
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:48.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden