Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Efterlysninger

» Online brugere: 126
1 medlemmer og 125 gæster
Zakazat_ijel
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar

Emne værktøjer Visning af emner
Gammel 28-06-2010, 20:23
Chribs
Gæst

Der står i teksten der er en Suzuki 50 hp fra 2007 der e til salg og billedet fra siden viser en ny model Suzuki... Så ladnu teksten råde i stedet for at begynde at gætte på det måske er en 35 år gammel motor der sidder på den...

Nicolaj, Du er meget umoden at høre på, det er dig der spiller moralens vogter over for mig.
Og hvorfor, fordi jeg har mistanke til en annonce hvor jeg mener der er kontrabande involveret, det gør dig svært oprørt at jeg reagerer i stedet for at vende ryggen til, det venter jeg med til nogen render med dine ting ?

Og ring du bare til told og skat, jeg har orden i mine papir og betaler skat og moms af det jeg skal betale skat og moms af....

En Makki inde fra Bådgalleri har haft ringet på annoncen, det var en 2007 firetakt og en indreg trailer fra 2008... Personen han talte med talte meget langsomt med en let snøvlende stemme ( dette er hans forklaring, ikke min ) Der var meget larm i baggrunden, han syntes det kunne lyde som et værtshus, men vidste det ikke med sikkehed, han spurgte ind til den, og spurgte til kvitteringer på båden, der var papir på traileren, men dem på motoren var der ikke, motoren var købt af en han kendte og den var god nok, men ingen papir af nogen art... Makki sagde han ville have et stelnummer på motoren så han kunde tjekke de før evt køb, sælger havde det ikke på stående fod, men de aftalte Makki ringede senere og fik det. Da Makki ringede igen var det stadigvæk med meget larm i baggrunden, og sælger beklagede at den nu var solgt, så der var ingen grund til at oplyse stelnummeret, og at han blot havde glemt at slette annoncen....

Tager jeg fejl er det kun glædeligt, så har der ikke været er offer der, men jeg satser stadigvæk på noget er helt galt der.....

Så de er solgt, så må vi se om vi hører mere fra den kant...
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
Gammel 28-06-2010, 22:08
Manorwar
Gæst

alle mistanke om kontrabande SKAL anmeldes..og den sag lugter ikke kun om tyvekoster - den stinker
købern af kontrabande kan reskere at ikke kun at miste sine penge men ogsa reskere en politianmeldese...jeg er jo bekent med flere tyverisager og problematiken - eks.en bayliner ejer har lige få hentet sin dyrt nykøbt båd fra politi ..
køb altrig uden klart dokumentation af sælgerns ID-adressse og ejerskab..
Reply With Quote
Gammel 29-06-2010, 07:04
jensjakob jensjakob er offline
Amfibiedyr

Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
Billeder: 4
Det ser ud til ud fra billederne, at den nye ejer er medlem ovre på Smaabaadsklubben, og har brug for nye kabler til motoren.

Jeg kan tage fejl, men billedet ligner meget billeder fra dba.dk (se på trimtabs, rat, kurven på vindspejl, farven på kanten af båden osv).
http://www.smaabaadsklub.dk/forum/fo...GBID=23&Page=1

Mvh
Jens Jakob
Reply With Quote
Gammel 29-06-2010, 10:32
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Billeder: 3
Javel ja, kald mig hvad du vil. Syntes stadig det er helt forkert måde at gribe det her an på, at hænge det ud før man har undersøgt det.

Men kom du bare med mere på mig, det rart du!

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
Gammel 29-06-2010, 10:58
Chribs
Gæst

Han skriver det kun er en motor han har købt, ikke en helt ny båd, så der er ikke sikkert det er den, og så er han godt nok også hurtigt ude. Båden mangler også den metalplade eller rist lige foran motoren, den ses tydeligt på billedet i DBA...

Jeg er lidt chokeret over at så mange herinde ikke kan se den pågældende annonce lugtede ! Køber i selv extrem billige ting uden at stille spørgsmål ? Svaret må være ja, ellers give jeres indslag ingen mening....

Som en politimand sagde i tv ( Til Nickolaj, ja, jeg betaler licens :/ ) Så lang tid almindelige folk ikke stiller spørgsmål til mistænklige billige priser uden behørig dokumentation er det alt for let at sælge stjålne ting, og så vil vi være plaget af indbrud.

Glem nu ikke at alle disse "kollegaer" der er kommet ud til deres båd og opdaget den er væk eller motoren er stjålet.

Jeg kender et par stykker der har mistet deres motor, på den ene havde de savet hækken i stykker da motoren var boltet fast og den havde fået nogle svejseklatter. Den ene havde ikke båden forsikret...Så der var kun en til at betale...

Vi er plaget af motor-tyverier i Indelukket her i Silkeborg, rigtig meget, og så lang tid der er kunder der ikke stiller spørgsmål til meget billige motorer eller andet uden kvitteringer vil vi være plaget af tyverier, sådan er fakta...

Jeg håber virkligt at denne motor ikke er stjålet, da vil der være 2 tabere, den der har fået motoren stjålet og den nye køber...

Men hvad ved jeg, jeg er jo kun en smagsløs sindsyg overvågende bigbrother der mistænkliggør fattige gartnere....

Du startede med at svine mig til Nicolaj,så lad vær med at græde nu over jeg kalder dig umoden, for det er du, det viser dit sprogbrug i denne tråd...

Men uanset hvad i mener, også hvis denne sælger blot er en fattig gartner uden viden om priser osv. vil jeg stadigvæk være mistænklig over sådanne annoncer og reagere på dem...

Sidst redigeret af Chribs; 29-06-2010 kl. 15:54.
Reply With Quote
Gammel 29-06-2010, 11:35
jensjakob jensjakob er offline
Amfibiedyr

Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
Billeder: 4
Hej Chribs

Prøv at sammenligne billederne og tjek:
* Rattets form, særligt egerne
* Farven på båden
* Motorens styremekanisme
* Trimtabs

Det ligner ret meget hinanden.

Til alle i tråden:
Mht den begyndende "flame-war" vil jeg foreslå koldt vandt i blodet og en mole-pilsner, der er ingen grund til at kvadre et godt netsted med hyggelig bådsnak gennem at starte en flame-war mellem deltagerne i forum. (Eller som min moder sagde "Kan man ikke sige noget pænt, så kan man lade være med at åbne munden" :-) )

Hvis jeg fandt at min motor var stjålet en dag, ville jeg sætte meget stor pris på alt det blev gjort for at genfinde den.

God vind til alle

Jens Jakob
Reply With Quote
Gammel 29-06-2010, 11:55
jan p's Avatar
jan p jan p er offline
Landkrabbe

Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: midtjylland
Hvis jeg fandt at min motor var stjålet en dag, ville jeg sætte meget stor pris på alt det blev gjort for at genfinde den.

Det er hørt herfra. Nu er det formentlig også i stor stil sådan, at rigtig meget af politiets opklaringsarbejde afhænger af tips og oplysninger fra offentligheden, så jeg synes det er helt i orden at henlede politiets opmærksomhed på en annonce som den der her er tale om.
Hvis annoncøren har orden i tingene er der jo ingen skade sket, og hvis han ikke har, er det da godt at nogen er vågne
Reply With Quote
Gammel 29-06-2010, 11:59
Casper T
Gæst

husk hvis man peger på nogen vender der altid 3 fingre mod en selv
Attached Images
File Type: jpg Skærmbillede 2010-06-29 kl. 12.57.07.jpg (13.5 KB, 114 views)
Reply With Quote
Gammel 29-06-2010, 12:01
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Hvornår har jeg svinet dig til?

For så vil jeg da gerne undskylde for det, det er ikke meningen.

Jeg vil gerne påpege at jeg ikke mener man skal ku gå ustraffet og lukke øjenene for tyverier, jeg mener at inden man blackstreamer båden, skal kontakte politiet, evt. Ralph i alt stilhed. og undersøge det hvis man har mistanke. Er den stjålet, så gå til den.

Men det du kalder mig umoden og at jeg skal stoppe med at græde forstår jeg ikke lige.

Men stopper da bare diskutionen her, når jeg nu er umoden.

Beklager min holdning og sprogbro.

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook

Sidst redigeret af nicolajjetrider; 29-06-2010 kl. 12:11.
Reply With Quote
Svar

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump