|
» Online brugere: 380 |
| 0 medlemmer og 380 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

18-06-2010, 10:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
jeg har samme problem med omdrejningstælleren mellem ca 1800-2800 farer nålen op og ned, står dog stille et sekundt ind imellen.
motoren og instrumenterne er fra 2005 og har gjort det hele tiden og vi har aldrig kunne finde en løsning.
så jeg følger lige ned her. 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

18-06-2010, 11:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Jeg er noget i tvivl om hvorvidt minomdrejningstæller er korrekt tilsluttet, synes at den viser alt for lidt... Så jeg hænger osse lige på denne tråd.
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

18-06-2010, 19:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Min omdrejningstæller fungerer snarere som et forvirret kompas på Nordpolen. Jeg prøver med nye kabler en dag...
|

20-06-2010, 13:59
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Båden med kun en propel har en tendens til at slingre fra side til side ved lav hastighed. Jeg syntes dog at huske at både med duoprop eller Bravo III drev ikke gør dette?
At omdrejningstælleren hoppe lidt en gang i mellem kan vel kun være en dårlig forbindelse?
Med hensyn til slup i styretøjet, er der hydraulik væske på beholderen?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

20-06-2010, 18:15
|
|
|
Det er med slukket motor, jeg har konstateret den er slasket i drevet. jeg ved ikke om den også er slasket med startet motor.. Der er væske på... Jeg undrer mig over den er så styre modvillig mod bagbord, jeg ved godt propellens dreje-modstand betyder meget, men så meget overrasker mig... Og så at fart måleren først begynder visning når båden komme op i fart, og den viser het klart for lidt, kun ca 35 knob ved fuld skrue, jeg mener den skulle være god for ca. 50 knob, men det kan være jeg husker fejl...
|

20-06-2010, 19:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Hvis du har hydraulisk styring er det usansynligt at propellen skulle kunne påvirke med drejemodstand i nævneværdig grad. Hvis du ikke mgl. olie i systemet, tyder noget på en defekt i enten pumpen eller stemplet.
Mht. trykloggen kan der være knæk på slangen, eller den er blevet klemt som gør at trykket skal være ekstra højt før du får udslag på uret, og dermed også for lav visning.
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

20-06-2010, 21:19
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Ja det virker da noget mærkeligt - Hvor meget væske er der på?
Virker båden langsommer i år? Trykloggen viser sjældent korrekt, brug en gps til det med farten. 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,235
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, ChanaWdy1 |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:23.