|
 |

26-05-2010, 17:09
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
jeg kunne også købe et sæt Volvo manifolder og knæ, magen til dem maskinen er født med, bruge mit bullhorn og mene at det jo skal virke.
|
Det bliver løsningen, så må jeg tage den derfra.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

27-05-2010, 18:45
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jan - jeg syntes ski du er noget uheldig.!!
Hvis det var mig så ville jeg ville prøve at holde den så original som muligt - præcis som du er inde på, med mindre du har behov for det forbedrede kølevandsflow?
Er der forskel i pris?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

27-05-2010, 21:22
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Ja der spiller ikke helt for tiden.
Jeg var lige ude og tage nogle mål idag, sur røv, den ligger lige på kanten af volvos spec. mht. højde over vandlinje, så det ender nok alligevel med direkte ud under badeplatformen, der vil de i værste tilfælde ligge med overkanten i vandoverfladen.
Og det er med samme fald fra knæ til agterspejl som vinklen på knæene.

Så med en klap på enden af udstødningerne burde det kunne gå.
Eller måske med lidt mindre fald og ud igennem siden lidt højere over vandspejlet.
Dem af jer der har udstødningerne ud igennem skroget, hvor meget fald har i på dem, er de forbundet med slange eller rør, jeg tænker på om slangen kan tåle varmen når først kølevandet løber i bunden af slangen.
Og hvor højt sidder toppen af jeres knæ over vandspejlet ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

18-06-2010, 07:42
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Så spiller maskinen
Løsningen blev et sæt Mercruiser manifolder og knæ med et sæt 3" risere for at skabe en større afstand ned til vandspejlet, Volvo bullhornet blev afkortet til lige under bøjningerne så det ender som et Mercruiser bullhorn.
Alle varer er selvfølgelig leveret af Nytdrev.dk
Propellerne (B7) viste sig at være for store, den kunne kun tage 3000 omdr. og gik der 13 knob  Så der er et sæt B7 billigt til salg.
Så det er endt med et sæt C4 (rustfrie) så ender den på 4200 omdr. og 31 knob med 3 voksne og og en del Kg. værktøj ombord. 
Men jeg er helt sikker på at den kan nå en lidt højere topfart i perfekt trim.
Så det passer nok meget fint.
MEN styretøjet...
Den er umulig at styre til styrbord ved høj fart, jeg forstår ikke at det kun er til den ene side da det jo er et duoprop drev.
Jeg må hellere se at få tilpasset min styrecylinder med servo fra det gamle drev, mm. at der er en af jer der har en Volvo styrecylinder til et DP290 drev til salg.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

18-06-2010, 11:06
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Åhh, det er godt at høre at den sejler.
Mht at den er hård at dreje til den ene side, under høj fart, så tror jeg at årsagen til det er kardan'ens omløbsretning. Da jeg sejlede Duoprop gjorde den akkurat det samme og selvfølgelig også nu, hvor det er singleprop.
Hvis man satte den i gear, på land, med belastning og godt med omdrejninger på, kunne jeg forestille mig at drevet lige så stille drejede til den ene side.
Vinkelen imellem kardan'ens akse og styretøjets akse, på det lodrette plan, må betyde noget i det spil.
Den lille finne der sidder på drevet, er ikke meget bevendt, man kan godt stille den, så den sejler fint(uden at trække i rattet) ved nogle hastigheder, men ved andre(højere) hastigheder, er det ad H til igen.
Jeg har sejlet i et par sæsoner uden finne.
Servostyring skal der til.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

01-07-2010, 07:29
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Så lige et par foto fra i søndags, En herlig tur med Skibsbyggeren og frue + et par venner.
Den går sgu godt nu.
4500 omdr 31 knob (GPS) Med et sæt C4 rustfrie møller på.

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

01-07-2010, 09:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Det går da strygende fremad, godt du er ved at have styr den.
4500 rpm er det max eller er der lidt mere i den.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,161
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Jamesdal |
|