Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 163
0 medlemmer og 163 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 08-10-2008, 09:47
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Oliepris

Ser lige at olieprisen styrtdykker - nu koster en tønde råolie 81 usd - det er et fald på 40 usd på få uger

Mon ikke snart benzin og diesel falder tilsvarende?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #2  
Gammel 08-10-2008, 09:51
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Ja helt OT ,men for dem der følger kurserne på børsen - hvorfor er flere tunge danske aktier slet ikke med på kurslisten mere - hvad sker der - er handelen suspenderet?

Danske bank er under kurs 100 nu - og der er ingen kurs på fx FLS monberg og thorsen og en mængde bankakier (spar nord mv.) aktier - hvad sker der?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #3  
Gammel 08-10-2008, 09:58
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Der sker det at alle hører "ulven kommer, ulven kommer" og løber hurtigt inden døre
Jeg tror desværre at meget af denne krise er psykologisk betinget. Ingen tvivl om at finanssektoren ikke har det godt, men jeg mener selv de har bidraget /(læs været skyld) til misæren.!
Hvad det så betyder for os, tja mon ikke var går en lidt mindre forbrugsbetinget periode i møde
PS - har dog lige bestilt skiferierne
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 08-10-2008, 10:03
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Jeg er enig i det du skriver Lars - det er meget psykologi

Problemet er at vi alle - om vi vil det eller ej - er afhængige af at de virksomheder vi arbejder i kan eksistere og skabe en tålelig forrentning af aktionærenes penge - ellers er der intet eksistensgrundlag så krisen KAN ramme os alle og derfor er det ikke ligegyldigt for os almindelige mennesker hvad der sker på børserne

Selv bliver jeg ikke ramt omgående - men nok med tiden hvis det fortsætter - dog har jeg ikke trukket penge ud af banken og anbragt dem under hovedpuden - ligesom jeg ikke har solgt mine aktier - jeg tror man må "drikke et glas koldt vand" og se tiden an uden at gå i massepsykose - for sker det så går det den gale vej hurtigere
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #5  
Gammel 06-05-2011, 08:26
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Peter508 - kan du ikke kaste lidt lys på hvordan det kan være at når prisen på en tønderåolie stig med et par cent eller sågar en dollar, så stiger prisen på benzin og diesel harhjemme med det sammen.
Men nu da pris på påolien, over de sidste par dage, er faldet igen endda markant så er der ikke rigtig udsigter til lavere benzin- og diesel-priser?

Jeg er med på at et produkts udsalgspris er afhængig af hvor store omkostninger i forbindelse med produktionen, evt. afgifter og dækningsgrad. Et det simpelthen fordi benzin og diesel er en "commodity" og derfor meget pris-uelastisk, som gør at man ikke tilpasser priserne?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..

Sidst redigeret af Lars T; 06-05-2011 kl. 08:32.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 06-05-2011, 09:00
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er lidt tids forskydning med hensyn til op og nedsættelser...

Priserne følger hurtigere op end ned, det er helt korrekt.

Det handler i bund og grund om lagrene i jorden. Hvis vi køber x antal mange tusinde liter til den høje pris, så skal vi i bund og grund have det solgt til den pris, inden vi kan følge olieprisen ned....

Burde det samme så ikke også gøre sig gældende den anden vej, kunne en jo spørge....

Joooo det burde det jo nok, men det er ikke den store hemmelighed at der spekuleres i lagrene, præcis som det eksempelvis gøres med aktier...

Det er jo en misforstået opfattelse at vores priser styres af andre end...os selv. Vi kan i princippet tage 33 kr pr ltr hvis vi troede på at vi så fik solgt noget....

Men uanset hvor høje priserne end måtte være, så rettes kritikken det forkerte sted hen. I runde tal har vi ca. 4 kr. pr. ltr. at drive vores forretning for. Og det skal dække indkøb, distribution, drifts omkostning etc....Differencen fra de ca. 4 kr til listeprisen går i statskassen....

Det ville batte meget mere, at rette seriøs kritik imod staten fremfor os....
Reply With Quote
  #7  
Gammel 06-05-2011, 10:48
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Det var nu ikke kritik.
Mere en beskrivelse af hvorfor benzinselskaberne blasfemisk bruger prisen på råolie som undskyldning for prishop - skulle bare høre det fra "hundens egen mund"

Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Det ville batte meget mere, at rette seriøs kritik imod staten fremfor os....
Nøj det bliver en lang tråd, men ingen tvivl at den nyder godt at de høje priser
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #8  
Gammel 06-05-2011, 11:12
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Det ville batte meget mere, at rette seriøs kritik imod staten fremfor os....
Kritisere staten, det kan man vist godt opgive på forhånd...........
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Benzin tilførsel lbk Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 10 01-09-2009 20:56
Benzin læk erjohans Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 12 22-08-2009 12:43
Benzin i olien??? Wulff Motor 22 22-07-2009 21:05
Benzin Casper T Off topic 4 29-07-2008 08:53
Motor - Benzin KS1 Generelle spørgsmål 1 22-06-2008 11:26

» Statistikker
Medlemmer: 127,622
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, DouglasSoype
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:16.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden