» Online brugere: 110 |
0 medlemmer og 110 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

15-04-2010, 21:01
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
|
|
Dan: Vi skal ofte være 3 og har en temmelig sejlerglad familie oven i det... Vi går efter noget omkring de 150.000 DKK... Vi har set på Bandholm, Bianca, Solus, Drabant etc og må sige at Bandholmen (27) var fantastisk smuk, men jeg kunne med mine 160 cm ikke stå oprejst fra toilettet og frem til forkahytten, plus jeg ikke kunne ligge udstrakt i forkahytten (!!!)...
Om sommeren vil min kæreste nok arbejde en del derfra og så nytter det ikke man får klaustrofobiske fornemmelser af at komme ind i salonen  ...
Larsen 28 er flot, men noget mere end vi har økonomi til.. Der skal også være råd til at holde ferie og sejle i den 
|

16-04-2010, 07:08
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Jeg vil anbefale dig, at holde dig fra ældre kapsejlere tegnet til IOR reglen. De er tykke på midten og ingen bæring for og bag. De har en kedelig tendens til. at ville løbe i vinden, uanset hvad man gør, hvis de krænger, og de er meget ustabile på læns. Det kaldes populært IOR'syge og designet er opfundet fordi båden så fik et lille mål og derfor ikke behøvede at kunne sejle særligt godt, men vandt på mål alene. Et fænomen kaldet målbedrøver. Et formsprog man droppede for længe siden. Man kan godt forestille sig, hvordan sådan en IOR båd ændrer undevandslinier ved krængning. Men folk faldt for den gode plads og konstruktørenes navne. En Larsen 28 f.eks. har ikke de skavanker. Den føste test af Bianca 26 beskrev den som vild og uberegnelig, noget i den retning. Elvstrøm 32 samme opskrift.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Sidst redigeret af lynæs; 16-04-2010 kl. 07:13.
|

16-04-2010, 09:31
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
|
|
Citér:
Originally Posted by lynæs
Jeg vil anbefale dig, at holde dig fra ældre kapsejlere tegnet til IOR reglen. De er tykke på midten og ingen bæring for og bag. De har en kedelig tendens til. at ville løbe i vinden, uanset hvad man gør, hvis de krænger, og de er meget ustabile på læns. Det kaldes populært IOR'syge og designet er opfundet fordi båden så fik et lille mål og derfor ikke behøvede at kunne sejle særligt godt, men vandt på mål alene. Et fænomen kaldet målbedrøver. Et formsprog man droppede for længe siden. Man kan godt forestille sig, hvordan sådan en IOR båd ændrer undevandslinier ved krængning. Men folk faldt for den gode plads og konstruktørenes navne. En Larsen 28 f.eks. har ikke de skavanker. Den føste test af Bianca 26 beskrev den som vild og uberegnelig, noget i den retning. Elvstrøm 32 samme opskrift.
|
Lynæs: Så vidt jeg forstår er Maxi'en en meget stabil båd??
|

16-04-2010, 11:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Maxi'en (i næsten alle størrelser) er bygget til at kunne sejle i kraftig vind. Absolut ikke nogen hurtigløber i let vind, men da det jo ofte blæser her i landet, især når det er ferie  så er en Maxi absolut ikke et dårligt valg. Personligt ville jeg nok gå efter en mere "allround" -båd, men det er smag og behag. Og Maxi-priserne i Sverige er absolut konkurrencedygtige.
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

16-04-2010, 15:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
mine forældre har haft Dk's flotteste Larsen28 også en de byggede selv  Jeg uploader lige nogle pics, uden tvivl en af de mest velsejlende og rummelige både med godt udsende fra de årgange! 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

16-04-2010, 20:11
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Maxi bådene er jo ret forskellige, og jeg tror faktisk 84 startede som kapsejler. Det var et godt salgsargument hvis den fik succes. Men hvis du kikker efter lange ikke for krumme linier. så går du ikke fejl. Kik på nyere konstruktioner, som udgangspunkt. Og husk så at tjekke for bløde steder ( delaminering ) små hårfine revner, huller efter fjernede beslag m.m. kølbefæstigelse mm. Der skal jo kun en enkelt hård grundstødning til at gøre voldsom skade, måske uden det kan ses.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|

18-04-2010, 18:35
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
|
|
Vi skal have en bådebygger med ude som konsulent - han går den båd igennem vi vil købe og udarbejder en rapport på den plus hvad det skal koste at få lavet forbedringer ...
Starter duelighedsbevis på tirsdag på aftenskole - må jo hellere have papirerne i orden 
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,823
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Rustyzes |
|