» Online brugere: 242 |
0 medlemmer og 242 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

07-10-2008, 07:27
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 26
|
|
Hej til alle
Undskyld det sene svar, men familie weekendtur og arbejde skulle jo passes først.
Tak for tilbuddene og de gode råd, jeg vil lige prøve at høre min makker om hvornår han evt har tid til en lille tur.
Jeg er hjemme i efterårsferien, og hvis min makker har tid kan det jo godt være at vi daffer et smut nordpå, jeg kunne nemlig godt tænke mig at prøve de 3,0 Mercruisers.
Jeg tror jeg er ved at være sporet ind på hvad der skal ske, og håber da på at finde en fin lille begynderbåd i løbet af vinteren.
Carsten
Ps. Jeg vender lige tilbage senere med svar ang. evt. prøvetur til jer der har tilbudt.
|

07-10-2008, 07:32
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 26
|
|
Lars T
Fine både du har fundet dér. Det er noget i den stil vi leder efter, dog syntes jeg at de Glastron´er ofte ser meget gammeldags ud. Fed båd, men den grønne er ikke helt min stil :-)
Nu skriver de at der ligger en 160HK Mercruiser i! Hvor mange findes der af de Mercruisere?
Jeg ved at der er en 2,5 med 120HK, 3.0 med 135HK og en 3,0 med 140HK
Alle med 4 cylindre, men findes der så en 160HK model??
Carsten
|

07-10-2008, 10:38
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Hej Carsten,
jamen klart de ældre Glastron'er ser gamle ud, det er jo fordi de netop er gamle  
Du skal bare vide at de sejelr rigtig godt og er holdbare
160-165hk fra Mercruiser kan både være en Række 4 (3.7) eller en række 6'er (4.1) - mener jeg 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

07-10-2008, 11:34
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 26
|
|
Hey
OK, jeg vidste ikke de fandtes i en 3,7 på 4 cyl. Det er nogle store propper hva!
Den må have et ret så godt moment sådan en svend.
Jeg syntes dog at Glastron SSV´erne ser ret godt ud. Der var en til salg på BG for et par uger siden, den så fin ud.
Carsten
|

07-10-2008, 11:50
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Ja der er pænt store på huller  På min egen motor er de jo lidt over 1 liter pr stk 
Ja den syntes jeg også er ret cool den SSV'er - der er en del af dem til salg rundt om kring, men jeg ville nok gå efter en fra Tyskland..
Det var jo Anders KR's gamle den på BG..  Håber Anders fik en god pris for den.
Tjek evt denne - Kender dog intet til sælger, men du har 2 års reklamationsret ved at købe båd hos en forhandler..
http://www.globalboat.dk/page_1217786259454.html

__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

07-10-2008, 23:08
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 26
|
|
Lars T:
Udemærket bud :-)
Til alle andre der også følger med i tråden.
Jeg har jo før været lidt i tvivl om jeg skal vælge IB eller påhængsmotor, og jeg forstår ikke helt folks modstand for IB motor.
Ja, den er måske 80-100kg tungere, men vil man ikke få en mere stabil båd med IB motor, og service og brændstof økonomi kan da ikke være det vildeste når Mercruiser 3.0 er produceret i 1.000.000 eksemplarer :-)
For at være ærlig, så svinger jeg frem og tilbage imellem påhæng og IB.
Jeg hælder mest til IB (her til aften ha ha) da jeg syntes at man får ret meget power for pengene.
135-140HK må da være mere end nok til en ca. 16-17 fods båd.
Jeg havde jo forelsket mig i en Fdletcher med IB motor, men den fik jeg desværre ikke fat i i denne omgang.
Men kom gerne med indput endnu engang på emnet :-)
Carsten
|

08-10-2008, 07:48
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
En Mercruiser 3,0 er en glimrende motor - og giver rigeligt kraftoverskud i en mindre båd. Selv har jeg en båd der vejer ca 1100 kg med benzin men excl pasagerer - på min båd giver det en topfart på næsten 42 knop - og en cruise fart på ca 28 knop ved 3200 rpm. Benzinforbruget er ca 13 liter i timen ved cruisefart og ca 35 ved WOT og 42 knop.
Jeg har haft mange både og sværger i dag til i/o motor da de er stærke forholdsvis billige i rep og de giver en meget bedre pladsudnyttelse i båden. Desuden er risikoen for tyveri af motoren meget mindre med en i/o sammenlignet med en påhængsmotor
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
Sidst redigeret af Lars T; 08-10-2008 kl. 10:15.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,927
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Esmeraldosmeo |
|