» Online brugere: 224 |
0 medlemmer og 224 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

01-04-2010, 00:57
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Så er der dømt påske...
Temperaturen er passende til støbning.
Og jeg er klar med nylakerede stumper, så jeg håber at få lavet en del.
tag jer ikke af at der står 431 på dækslet. Det er en 570. 5,7 liter V8 275 HK. Der er også en 571 der har 300 Hk jeg ved ikke hvad foreskellen er.

Jeg har valgt at male bullhorn i samme farve som manifolder og knæ, og ikke i volvo drevgrå.
Så det er med farverne, rød motor, sort udstødning og grå drev.
Der er selvfølgelig nye lejer og pakdåser i kåben.
Lukkede SKF lejer og pakdåser 148,50 KR. "lidt billigere end Volvo.."

Drevet har fået grunder.

Og med møller til ære for fotoet, fundet på DBA til en tusse for 2 Stk. b7 alu til benzinmotor.
Det sæt til diesel har 4 blade på den først monterede mølle.

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 01-04-2010 kl. 01:37.
|

01-04-2010, 11:58
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Damn Jan.!
Det ser sgu godt ud.!!
Du har godt nok fart på.
Jeg sidder og får dårlig samvittighed over jeg kun har set til min båd 1 gang i løbet af vinteren   
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

01-04-2010, 13:08
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Damn Jan.!
Det ser sgu godt ud.!!
Du har godt nok fart på.
Jeg sidder og får dårlig samvittighed over jeg kun har set til min båd 1 gang i løbet af vinteren   
|
hvordan kan du lade være  jeg har nok været i båden mindst en gang om ugen hele vinteren igennem og har som reglen også en dåse Ø-vitaminer med som jeg nyder mens jeg drømmer om sommerens ture.
Båden står jo i haven så det er nemt 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

02-04-2010, 20:00
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Så er der også sket lidt i dag.
Jeg har monteret det nye træ på agterspejlet.
Den første plade er lagt/limet med en langtrådet polyesterspartel, den næste er lagt ovenpå med 2 lag 300g/m hugget glasfibermåtte imellem de to plader, (inspireret af Horizonblue) www.horizonblue.dk
De to plader er presset sammen og fixeret mens fiberen og polyesteren stadig var vådt.
Den rest af polyester jeg havde blandet blev rørt op med glasballoner og hældt ned i sprækker og andre steder hvor der manglede "fyldstof" for at få optimal kontaktflade og vedhæftning.

Så i morgen står den på at få afrundet kanter og spartlet overgangene.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

04-04-2010, 08:37
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Så blev der spartlet og givet de første lag UD. måtter i kanten.
I dag står den på Biograftur og en tur på Bones med konen og ungerne.
Mon ikke jeg når at få slebet det sidste kanter og lagt de sidste måtter i morgen.
Billeder kommer.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

04-04-2010, 10:50
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
*PROPS* herfra. Det ser udemærket ud.
Det minder mig ALT for meget om jeg ikke har nogen båd 
Men fortsæt endelig... 
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

04-04-2010, 11:24
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
|
|
Det ser sku også godt ud
Den bagvæg holder vist også til hård belastning...
|

05-04-2010, 19:37
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Så er der også sket lidt i dag.
Jeg har monteret det nye træ på agterspejlet.
Den første plade er lagt/limet med en langtrådet polyesterspartel, den næste er lagt ovenpå med 2 lag 300g/m hugget glasfibermåtte imellem de to plader, (inspireret af Horizonblue) www.horizonblue.dk
De to plader er presset sammen og fixeret mens fiberen og polyesteren stadig var vådt.
Den rest af polyester jeg havde blandet blev rørt op med glasballoner og hældt ned i sprækker og andre steder hvor der manglede "fyldstof" for at få optimal kontaktflade og vedhæftning.
Så i morgen står den på at få afrundet kanter og spartlet overgangene.
|
Jeg kan lige tilføje det komplette link
http://www.horizonblue.dk/14kvartal.htm
Mit agterspejl blev lavet i sommervarmen sidste år, så det skulle gå rimelig stærkt med at få pladret noget glasfiber på den store overflade og smækket træpladen udenpå, inden det hærdede. Jeg smurte polyester ud med den bredeste malerrulle jeg kunne finde, og havde klippet store måtter ud; 2-3 stykker pr lag, dækkede hele agterspejlet. Hurtig rulle-rulle med alu rullen og på med pladen.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

05-04-2010, 21:39
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Ja hvis der er varmt skal det sgu gå meget stærkt når det er så store flader det drejer sig om, mit agterspejl er jo ikke så stort så jeg kunne klippe hele måtter og med den arbejdstemperatur jeg havde (7 Grader.) Havde jeg jo mere tid at lege med det i.
Jeg smurte begge plader med rigeligt polyester lagde måtten på den faste plade, rullede luft og samlede det hele.
Jeg vil tro jeg har en tørretid på omkring 2-3 timer, men polyesteren i bøtten og på rullen er ikke til at arbejde med efter ca. 25 min.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

05-04-2010, 21:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Kan man godt rode med glasfiber med den temperatur vi har nu?
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,041
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, CooperDoug |
|