» Online brugere: 158 |
0 medlemmer og 158 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
Se afstemningsresultat: Er du påvirket af finanskrisen - og hvor længe varer den?
|
Nej jeg har intet mærket til den
|

|
17 |
48.57% |
Ja jeg har mærket konsekvenserne af krisen
|

|
10 |
28.57% |
Jeg tror krisen er ovre på under 1 år
|

|
5 |
14.29% |
Jeg tror krisen varer mere end 1 år
|

|
18 |
51.43% |

06-02-2010, 09:45
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
|
|
Citér:
Originally Posted by Mark B
Jeg er forholdsvis enig med dig, Peter. Jeg bor selv her på Als, og man kan se/høre at folk finder hurtigere job end før, og aviserne har igen et par jobannoncer. Som Peter siger, så ansætter man igen hernede på Danfoss og Linak og transportbranchen i Padborg er ligeledes begyndt at have ryddet op så de igen kan få lidt folk ind. Bilka hernede søger p.t. 40 nye medarbejdere, Danfoss Solar Inverters søger 150-200 nye medarbejdere og sådan har der været flere små opture på jobbranchen for vores område (vi har været hårdt ramt!!).
Betalingsbalancen er stadig i et flot plus, mens vi her den 1. Januar i Danmark fik betalt den sidste gæld til udlandet (mit i en finanskrise?).
Jeg tror også at vi så småt er på vej opaf igen, men naturligvis må det ikke gå så stærkt som det gjorde sidste gang. Danmark kan ikke håndtere hurtig vækst, så det bedste vil være en langsigtet vækst.
Forøvrigt er arbejdsløsheden under 5,5 % hvilket er forholdsvis tæt på fuld beskæftigelse (man siger omkring 2,0 %, så er det fysisk umuligt at komme meget længere ned).
|
Hmmm... Måske ikke helt så fremragende alligevel.
http://www.business.dk/oekonomi/gael...-truer-danmark
Jeg er enig med Peter508 i at vi nok har mærket bunden, og at ting meget meget langsomt går den anden vej. Dermed ikke sagt, at der ikke kommer flere konkurser, afskedigelser m.m. Det skal der nok komme. Men konjunkturmæssigt tror jeg også på at bunden har været nået.
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,677
Emner: 5,115
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Orlandoheave |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:53.