» Online brugere: 149 |
0 medlemmer og 149 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

17-01-2010, 10:26
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Det er også kun fordi det er et ældre Volvodrev at det er så stort, jeg mener at de nye har samme som Merc.
Forskellen kommer af at det er koblingshuset der er længere med en aksel med to "gimballejer"
og stikker faktisk ud igennem agterspejlet med en krave hvorpå bælgen monteres,
Ja vægten er højere på Volvo, men jeg ved ikke lige hvormeget.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

17-01-2010, 10:37
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Ja, og så ser det ud som om der er så meget plads, at det er muligt at totalrenovere drevet inde fra bådens motorrum 
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

17-01-2010, 11:53
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
det hul jeg måtte lave til mit SX drev ligner meget det hul du har fra din merc.
og ikke så voldsom som det du skal have til 290 DP 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

17-01-2010, 11:55
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Citér:
Originally Posted by Clasg
Ja, og så ser det ud som om der er så meget plads, at det er muligt at totalrenovere drevet inde fra bådens motorrum 
|
Ha ja med lidt fingersnilde og et tandlægespejl 
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

17-01-2010, 19:14
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Citér:
Originally Posted by Kim
Ha ja med lidt fingersnilde og et tandlægespejl 
|
Ja og en gynækolog som mekaniker! 
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

18-01-2010, 11:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Ja, et Volvo 290 drev/transom efterlader et stort "røvhul" i båden, næsten lige så stort som en OMC Stringer........
De huller er så store, at Bamse og Kylling ville kunne kravle igennem.
Det er korrekt at et Mercruiser-hul og et Volvo SX hul er ens. Dog har jeg prøvet at stoppe en OMC Cobra transom(som er 98% magen til SX'en) ind i et Mercruiserhul, og der var en lille knold som gik imod(knolden er både på Cobra og SX). Men i glasfiberen kunne man sagtens fjerne ganske lidt materiale, så den passer.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

28-01-2010, 16:39
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

28-01-2010, 17:19
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Har du skåret træet ud til du mødte rent tørt træ eller var det en hel plade?
Og kan du få en ny plade ned i eet stykke, eller skal den deles?
Det ser ud som om du fandt det i tide, inden hækken faldt ud af sig selv 
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

29-01-2010, 20:18
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
jeg burde jo have vidst at det griber om sig på en gammel amerikanerbåd
Det er hvad jeg kalder, ikke sur men rådden røv......
Så er den klar til nyt træ og når temperaturen tillader det noget fiber.
|
Har en underlig fornemmelse af deja-vu når jeg ser disse billeder, hvor pokker har jeg lige set noget lignende før..................?
Nåeh jo, mit eget projekt :-)
Jeg tror at der er en del agterspejl derude, som er lidt "svampede" men folk ikke selv er klar over det.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,563
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Freddielow |
|