Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 202
0 medlemmer og 202 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 21-12-2009, 08:20
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by høvding Se indlæg
haha ja lars den tanke streffer mig hver år. utroligt det altid skal kommer bag på dem ved dsb. men de er jo ikke de eneste.
Nej de er ikke de eneste.... Jeg har arbejdet ved Banedanmark i 2 år og ved derfor også hvilke problemer fygesne giver i sporskifterne.... Der er ikke ret meget at gøre ved det uden økonomi... Og apropos de eneste - hvad med bilisterne som bør holde sig opdateret om vejforhold inden de kører ud PÅ SOMMERDÆK - eller lastbiler som mener at det er ligemeget hvor meget sne og is der ligger på vejen - "Vi skal køre mindst 90 alligevel" .... Jo der er mange eksempler...
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #2  
Gammel 21-12-2009, 09:19
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Nej de er ikke de eneste.... Jeg har arbejdet ved Banedanmark i 2 år og ved derfor også hvilke problemer fygesne giver i sporskifterne.... Der er ikke ret meget at gøre ved det uden økonomi..
Men hvorfor er det der ikke er økonomi til det.? I min optik burde økonomien jo være der. Det er klart at investeringering ikke er tjent ind inden for 5 år, men derimod på langsigt. Jeg syntes det er sædelse en dårlig og kort sigtet strategisk vurdering DSB/BaneDanmark bør investere i fremtiden i stedet for kontinuerligt lave lappe løsninger. Der er en grund til at kunder ikke gider, varen er for dårlig i forhold til prisen. Desværre er der ikke et alternativ til toget udover bilen Tænmk hvis man boede i udenfor Oslo og kunne sejle på arbejde

Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Og apropos de eneste - hvad med bilisterne som bør holde sig opdateret om vejforhold inden de kører ud PÅ SOMMERDÆK - eller lastbiler som mener at det er ligemeget hvor meget sne og is der ligger på vejen - "Vi skal køre mindst 90 alligevel" .... Jo der er mange eksempler...
Helt enig..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..

Sidst redigeret af Lars T; 21-12-2009 kl. 09:31.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 21-12-2009, 09:24
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Bor du på Sluseholmen og arbejder på Christianshavn, så kan du sejle på arbejde... Det ville da være lykken.

Gad vide om man kan få bevilget en firmabåd fremfor firmabil...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 21-12-2009, 11:45
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Men hvorfor er det der ikke er økonomi til det.? I min optik burde økonomien jo være der. Det er klart at investeringering ikke er tjent ind inden for 5 år, men derimod på langsigt. Jeg syntes det er sædelse en dårlig og kort sigtet strategisk vurdering DSB/BaneDanmark bør investere i fremtiden i stedet for kontinuerligt lave lappe løsninger. Der er en grund til at kunder ikke gider, varen er for dårlig i forhold til prisen. Desværre er der ikke et alternativ til toget udover bilen Tænmk hvis man boede i udenfor Oslo og kunne sejle på arbejde
Se der rammer du jo hovedet på sømmet. Du tænker som en privat virksomhed, men sådan fungerer tingene ikke i statsligt regi. Hvorfor tror du at det ikke kunne lade sig gøre at privatisere Banedanmark eller dele heraf??
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #5  
Gammel 21-12-2009, 13:46
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Det er nok rigtig nok Dan det kan jeg ikke helt løbe fra men jeg vil stadig påstå at de investeringer og tiltag DSB/BaneDanmark ofte foretager sig er alt for kort sigtede. Der er alt for mange kuldsejlede projekt som af en eller anden årsag ikke styres optimalt eller nedlægges i rimelig tid. Men jeg kender naturligvis ikke til de krav som må/bør stilles i forbindelse med diverse langsigtede investeringer, og det er måske derfor kæden holder af i mit tilfælde

Jeg har DBS som en af vores største kunder og kender lidt til setuppet, i hvert fald inden for DSB Men det må da også være mega-frusterende som medarbejdere, at det på en eller anden måde bliver øretævernes holdeplads - hvilket på ingen måde er fair.

Jeg har altid haft den holding at hvad der ikke kan stå alene må falde. Jeg er ikke tilhængere af alt for mange statsstøttede arbejdspladser som er 100% afhængige af støtten for at kunne kører rundt. Det leder til monopolistiske markeder f.eks Postvæsenet, togene mm.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #6  
Gammel 21-12-2009, 16:25
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har altid haft den holding at hvad der ikke kan stå alene må falde. Jeg er ikke tilhængere af alt for mange statsstøttede arbejdspladser som er 100% afhængige af støtten for at kunne kører rundt. Det leder til monopolistiske markeder f.eks Postvæsenet, togene mm.

Det er jeg som sådan helt enig i, dog er der jo den lillle hage, at såfremt lige præcis det offentlige transport system skal være rentabel. Så vil det betyde et drastisk fald af transport muligheder i yder distrikterne + at billet priserne vil stige, og det vil igen betyde et øget tryk på vores i forvejen belastede vejnet....

Tingene er jo desværre sjældent så enkle, at man ren faktisk kan tage et forretningsområde og skille det ud, uden at det har indflydelse på en hel del andre områder....

Ringe i vandet...

Og alle firmaer uden undtagelse er i større eller mindre omfang bank finansieret. D.v.s. at selskaberne er afhængige af at have en fornuftig drift og dermed et fornuftigt cashflow. Investeringsmidler har typisk derers helt eget liv, men finansieringen af disse har direkte betydning på ens cashflow. I DSB's tilfælde er politikerne ( opinionstal ) afhængige af at de ikke pludselig er på forsiden med at driften giver et bragende underskud, upåagtet at en typisk afskrivning over 10 år, sagtens kan give en negativt intern rente i de første 5 år, for så henover de 10 år samlet at have en meget positiv intern rente....

Sidst redigeret af Peter508; 21-12-2009 kl. 16:30.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 21-12-2009, 17:06
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Peter - Vi er helt enige. Beslutningstagerne sidder der i en kort begrænset periode ca. 4 års tid, og derfor tør de ikke tage den langsigtede beslutning/investering. De kan ikke tåle at blive kendt som ham/hende der sørger for underskudet i xx antal år.

Jeg kender ikke løsningen, men jeg er ved at lappeløsninger ikke er svaret Jeg mener blot at der bør handles i stedet for at sidder på hænderne hvert år..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #8  
Gammel 22-12-2009, 07:57
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
[QUOTE=Lars T;20050]Men hvorfor er det der ikke er økonomi til det.? I min optik burde økonomien jo være der. Det er klart at investeringering ikke er tjent ind inden for 5 år, men derimod på langsigt. Jeg syntes det er sædelse en dårlig og kort sigtet strategisk vurdering DSB/BaneDanmark bør investere i fremtiden i stedet for kontinuerligt lave lappe løsninger. Der er en grund til at kunder ikke gider, varen er for dårlig i forhold til prisen. Desværre er der ikke et alternativ til toget udover bilen Tænmk hvis man boede i udenfor Oslo og kunne sejle på arbejde

hvis de satser på varme i sporene, og de skal være tjent ind efter 5 år, er det jo lidt spild af penge..
Jeg tror DSB venter på klimaændringer...
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #9  
Gammel 22-12-2009, 08:18
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Jeg mener at have hørt det er gamle skinner der er den største hindring på vejen. Mange stykker skinner og signalgivere er fra krigens tid, og lige netop signalerne er svære at for indlemmet i moderne tekniske løsninger.
Et eller andet sted forstår jeg godt deres disponering, da en komplet renovering jo ville koste milliader af kroner.
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke biler trækker i med Casper T Trailer 29 07-06-2014 13:02

» Statistikker
Medlemmer: 127,918
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Billyemard
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:01.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden