|
 |

29-09-2008, 08:28
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Det er nu ikke fordi vi tvivler på at du ikke har undersøgt alle muligheder, men det kunne jo være at man kunne klemme den ned alligevel..!
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

29-09-2008, 09:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Det er nu ikke fordi vi tvivler på at du ikke har undersøgt alle muligheder, men det kunne jo være at man kunne klemme den ned alligevel..!
|
He he, måske et skohorn kunne få klemt en V8´er ned i motorrummet....
Jeg fik en pris fra European Powerboat Supply i går aftes på en komplet 4.3 liters MPI med transom og Alpha One drev......Prisen er 8900,- EUR ab lager Hamburg.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

29-09-2008, 09:27
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Hmmm det er da ikke ligefrem billigt.
hvad med BIII? Kunne han levere den med det.?
Men så var dit oprindelig tilbud da billigere..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

29-09-2008, 09:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Hmmm det er da ikke ligefrem billigt.
hvad med BIII? Kunne han levere den med det.?
Men så var dit oprindelig tilbud da billigere..
|
Nej, jeg var også overrasket over prisen. Det er næsten samme pris som hos Mercruiser i DK.
Det bliver næppe billigere med Bravo III drev, med der er flere fordele ved dette system end med Alpha One drev.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

29-09-2008, 10:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
KØB VOLVO
sorry kunne ikke lade være
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

29-09-2008, 11:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
KØB VOLVO
sorry kunne ikke lade være
|
Helt ok, Goffy....
Men Volvo Penta er simpelthen for dyrt. Er du klar over hvad et nyt Volvo penta SX drev koster.....? 35000,- + moms.... 
Jeg kan købe 3 stk. komplette og originale Mercruiser drev for samme pris i USA....
Med alt det skrammel jeg finder i løbet af en sejlsæson i Øresund - der sejler jeg for det meste - er det simpelthen for farligt at have et dyrt drev på båden. Jeg har jo ingen kaskoforsikring på båden.
I år har jeg bl.a fundet flere store stykker drivtømmer ved Hven, en pæl i Storskibsrenden ved Helsingborg og en Musto jakke ved West 1 bøjen ved Helsingør. I Københavns Havn er det endnu værre. Her skal der sejles zig-zag imellem alt det skrammel der ligger og flyder i havnen....
Vælger jeg at benytte et uoriginalt Mercruiser drev, er bådbudgettet langt mere økonomisk ved evt. drevhavari.
Skal jeg have Volvo Penta drivlinie, skal der også kaskoforsikring på båden.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

29-09-2008, 13:07
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Helt ok, Goffy....
Men Volvo Penta er simpelthen for dyrt. Er du klar over hvad et nyt Volvo penta SX drev koster.....? 35000,- + moms.... 
Jeg kan købe 3 stk. komplette og originale Mercruiser drev for samme pris i USA....
Med alt det skrammel jeg finder i løbet af en sejlsæson i Øresund - der sejler jeg for det meste - er det simpelthen for farligt at have et dyrt drev på båden. Jeg har jo ingen kaskoforsikring på båden.
I år har jeg bl.a fundet flere store stykker drivtømmer ved Hven, en pæl i Storskibsrenden ved Helsingborg og en Musto jakke ved West 1 bøjen ved Helsingør. I Københavns Havn er det endnu værre. Her skal der sejles zig-zag imellem alt det skrammel der ligger og flyder i havnen....
Vælger jeg at benytte et uoriginalt Mercruiser drev, er bådbudgettet langt mere økonomisk ved evt. drevhavari.
Skal jeg have Volvo Penta drivlinie, skal der også kaskoforsikring på båden.
|
ja du er god til at finde affaldet i de danske farvande.
jeg har sejlet med volvo i en del år og aldrig haft problemer kun lavet alm vedligehold, endnu aldrig prøvet det med dyre reservedele.
det var da noget af en stigning da jeg købte min SX drev i 2005 kunne den købes for 28.000 incl moms
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

29-09-2008, 11:16
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Det bliver næppe billigere med Bravo III drev, med der er flere fordele ved dette system end med Alpha One drev.
|
Uanset hvilke blok du vælger, SKAL du altså vælge en duo/BIII løsning - heælt sikkert alle pengene værd.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,491
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, DanielTycle |
|