Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 282
1 medlemmer og 281 gæster
Kevinfet
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 29-09-2008, 08:28
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Det er nu ikke fordi vi tvivler på at du ikke har undersøgt alle muligheder, men det kunne jo være at man kunne klemme den ned alligevel..!
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 29-09-2008, 09:01
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Det er nu ikke fordi vi tvivler på at du ikke har undersøgt alle muligheder, men det kunne jo være at man kunne klemme den ned alligevel..!
He he, måske et skohorn kunne få klemt en V8´er ned i motorrummet....

Jeg fik en pris fra European Powerboat Supply i går aftes på en komplet 4.3 liters MPI med transom og Alpha One drev......Prisen er 8900,- EUR ab lager Hamburg.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 29-09-2008, 09:27
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hmmm det er da ikke ligefrem billigt.
hvad med BIII? Kunne han levere den med det.?
Men så var dit oprindelig tilbud da billigere..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 29-09-2008, 09:51
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Hmmm det er da ikke ligefrem billigt.
hvad med BIII? Kunne han levere den med det.?
Men så var dit oprindelig tilbud da billigere..
Nej, jeg var også overrasket over prisen. Det er næsten samme pris som hos Mercruiser i DK.

Det bliver næppe billigere med Bravo III drev, med der er flere fordele ved dette system end med Alpha One drev.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #5  
Gammel 29-09-2008, 10:56
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
KØB VOLVO

sorry kunne ikke lade være
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #6  
Gammel 29-09-2008, 11:32
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
KØB VOLVO

sorry kunne ikke lade være
Helt ok, Goffy....

Men Volvo Penta er simpelthen for dyrt. Er du klar over hvad et nyt Volvo penta SX drev koster.....? 35000,- + moms....
Jeg kan købe 3 stk. komplette og originale Mercruiser drev for samme pris i USA....

Med alt det skrammel jeg finder i løbet af en sejlsæson i Øresund - der sejler jeg for det meste - er det simpelthen for farligt at have et dyrt drev på båden. Jeg har jo ingen kaskoforsikring på båden.

I år har jeg bl.a fundet flere store stykker drivtømmer ved Hven, en pæl i Storskibsrenden ved Helsingborg og en Musto jakke ved West 1 bøjen ved Helsingør. I Københavns Havn er det endnu værre. Her skal der sejles zig-zag imellem alt det skrammel der ligger og flyder i havnen....

Vælger jeg at benytte et uoriginalt Mercruiser drev, er bådbudgettet langt mere økonomisk ved evt. drevhavari.

Skal jeg have Volvo Penta drivlinie, skal der også kaskoforsikring på båden.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 29-09-2008, 13:07
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Helt ok, Goffy....

Men Volvo Penta er simpelthen for dyrt. Er du klar over hvad et nyt Volvo penta SX drev koster.....? 35000,- + moms....
Jeg kan købe 3 stk. komplette og originale Mercruiser drev for samme pris i USA....

Med alt det skrammel jeg finder i løbet af en sejlsæson i Øresund - der sejler jeg for det meste - er det simpelthen for farligt at have et dyrt drev på båden. Jeg har jo ingen kaskoforsikring på båden.

I år har jeg bl.a fundet flere store stykker drivtømmer ved Hven, en pæl i Storskibsrenden ved Helsingborg og en Musto jakke ved West 1 bøjen ved Helsingør. I Københavns Havn er det endnu værre. Her skal der sejles zig-zag imellem alt det skrammel der ligger og flyder i havnen....

Vælger jeg at benytte et uoriginalt Mercruiser drev, er bådbudgettet langt mere økonomisk ved evt. drevhavari.

Skal jeg have Volvo Penta drivlinie, skal der også kaskoforsikring på båden.
ja du er god til at finde affaldet i de danske farvande.
jeg har sejlet med volvo i en del år og aldrig haft problemer kun lavet alm vedligehold, endnu aldrig prøvet det med dyre reservedele.
det var da noget af en stigning da jeg købte min SX drev i 2005 kunne den købes for 28.000 incl moms
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #8  
Gammel 29-09-2008, 11:16
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Det bliver næppe billigere med Bravo III drev, med der er flere fordele ved dette system end med Alpha One drev.
Uanset hvilke blok du vælger, SKAL du altså vælge en duo/BIII løsning - heælt sikkert alle pengene værd.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
NYHED - konvertering fra OMC Cobra til Alpha One Gen I/II Miss Mancini Drev og propeller 4 28-08-2012 12:22
Konvertering af huslån Lars T Off topic 6 13-11-2008 18:05

» Statistikker
Medlemmer: 128,491
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, DanielTycle
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:36.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden