|
 |

13-12-2009, 18:16
|
|
Der er kommet kølevæske i topstykket, det er helt sikker, men blokken er jeg lidt i tvivl om... Jeg kan som sagt ikke komme til den, så jeg kan ikke åbne drænskruerne og tjekke om der er kommet glykol helt ned i blokken... J
eg håber at faldstrøms-energien fra væsken da jeg hældte den i har sørget for den er blevet blandet med det resterende vand der stod i motoren, samt fordi jeg har tørnet motoren osv....
Jeg fik altså hældt ca 6 til 8 liter i den før det begyndte at rende ud af drevet ....så der er kommet en stor del glykol i den, det jeg frygter er hvis der er nogle lommer der ikke umiddelbart vil blive påvirket af man hælder en masse glykol på samt tørner motoren...
Jeg kiunne virkligt godt bruge en røngten-tegning af hele drivlinien i min båd, så jeg bedre kunne vudere hvordan dens skyllekanaler er udformet .........
|

13-12-2009, 18:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
når du har hældt så meget på tyder det på at du har haft motoren tømt for vand inden. Det eneste du skal bruge for at kontrollere om der er kølevæske i blokken er en lille svensknøgle og en klud (det fylder ikke meget)  det er jo kun nogle små messinghaner du skal åbne og lade 10 dråber løbe ud i kluden
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

13-12-2009, 19:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
har lige kikket på tegninger af en 4,3 og der er en aftaphane på siden af blokken lige bag fundamenter i hver side + en i bagkanten af hver udstødnings manifold.
hvis man starter med at tømme motoren helt for vand via aftaphanerne så behøves den ikke at køre varm for at få termostaten til at åbne. den skal kun køre til den har suget kølevæsken og det kommer ud af udstødningen.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

14-12-2009, 19:45
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Lolland
Indlæg: 82
|
|
Citér:
Originally Posted by Chribs
Jeg kiunne virkligt godt bruge en røngten-tegning af hele drivlinien i min båd, så jeg bedre kunne vudere hvordan dens skyllekanaler er udformet .........
|
Hej
Kan du bruge dette det er fra min rep.manual 
__________________
Hilsen Thomas
Nuværende båd
Bayliner 3258
2 X Mercruiser 5,7L med bravo 2
gummibåd med 2 hk evindrude
laser
Tidligere både
Bayliner 2855 med 7,4 l Merc. med bravo 3
Drago 660 med 115 Hk. Yamaha
Bredgård 22 med volvo penta 2003
bredgård 19 fod med 10 Hk Sabb
Dory med 20 Hk. Yamaha
Skibsplast 14 med 40 Hk Yamaha
Piratjolle
Optimistjolle
|

14-12-2009, 19:52
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Lolland
Indlæg: 82
|
|
Hej
Hvis du ikke har en rep. håndbog så køb en de koster ikke ret meget 3-400 Kr.
de er godt givet ud. og kan helt sikkert hjælpe dig meget 
__________________
Hilsen Thomas
Nuværende båd
Bayliner 3258
2 X Mercruiser 5,7L med bravo 2
gummibåd med 2 hk evindrude
laser
Tidligere både
Bayliner 2855 med 7,4 l Merc. med bravo 3
Drago 660 med 115 Hk. Yamaha
Bredgård 22 med volvo penta 2003
bredgård 19 fod med 10 Hk Sabb
Dory med 20 Hk. Yamaha
Skibsplast 14 med 40 Hk Yamaha
Piratjolle
Optimistjolle
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,927
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Esmeraldosmeo |
|