» Online brugere: 257 |
0 medlemmer og 257 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

18-11-2009, 11:37
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Ok
Jeg er blevet tilbudt en år 1989 Volvo 5,7L. 275 hk komplet med original ferskvandskøling.
Komp. 10bar på alle cyl.
Passer lige ned i mit motorrum og på mit volvo bullhorn.
Den passer lige til tegnebogen.
Den tror jeg jeg hopper på.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 18-11-2009 kl. 11:46.
|

18-11-2009, 15:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Strøyer, Hvad er der galt med din 5.7er? Jeg syntes jeg har kigget hele indlægget igennem uden at finde ud af hvad der er galt med den?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

18-11-2009, 16:21
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Strøyer, Hvad er der galt med din 5.7er? Jeg syntes jeg har kigget hele indlægget igennem uden at finde ud af hvad der er galt med den?
|
Jeg sagde "nu starter du fandeme, ellers får du en lang alderdom ved en knægt i det sydfynske øhav"
Så gik den ned med et psykisk knæk, på et stempelskørt.
Der er bla, knækket et stempelskørt der har været vand i den, det kan ses på toppen af stemplerne og på topstykkerne.
Så det betyder jo nok at den er død.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

18-11-2009, 16:29
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
hahaha  du sjov
Mig gerne ha den 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

18-11-2009, 16:58
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

18-11-2009, 17:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Auch, hvorfor er der så meget rust dernede?? Har den manglet olie eller smøring? Spørger fordi jeg ikke ved hvordan der bør se ud......
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

18-11-2009, 17:29
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Auch, hvorfor er der så meget rust dernede?? Har den manglet olie eller smøring? Spørger fordi jeg ikke ved hvordan der bør se ud......
|
Aner det ikke.
Sikkert tæret manifolde og knæ, men rust i krumtapshuset har jeg heller ikke set før.
Måske den alligevel fik vand da den var ved at synke.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

22-11-2009, 21:39
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|

Citér:
Originally Posted by Strøyer
Ok
Jeg er blevet tilbudt en år 1989 Volvo 5,7L. 275 hk komplet med original ferskvandskøling.
Komp. 10bar på alle cyl.
Passer lige ned i mit motorrum og på mit volvo bullhorn.
Den passer lige til tegnebogen.
Den tror jeg jeg hopper på.
|
Så er der handlet, og monsteret står ude i garagen, parat til at forskyde naboens søvnmønster
Tak for handlen, Horizonblue.
Jeg kan se du er kommet hjem igen, efter et besøg her og for at aflevere de startkabler jeg havde glemt.
Nu har du også set et rustent krumtapshus....
Konen spurgte om hvordan man kan få 2 timer til at gå med at tale om både og motorer, Jeg tror sgu vi kunne få mere tid til at gå med det. 
Det er ikke motorens rigtige skjold, det er en 5,7L

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 22-11-2009 kl. 21:46.
|

22-11-2009, 22:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Så er der handlet, og monsteret står ude i garagen, parat til at forskyde naboens søvnmønster
Tak for handlen, Horizonblue.
Jeg kan se du er kommet hjem igen, efter et besøg her og for at aflevere de startkabler jeg havde glemt.
Nu har du også set et rustent krumtapshus....
Konen spurgte om hvordan man kan få 2 timer til at gå med at tale om både og motorer, Jeg tror sgu vi kunne få mere tid til at gå med det. 
Det er ikke motorens rigtige skjold, det er en 5,7L
|
Selv tak Strøyer, håber at du får noget glæde af den. Hjemme hos mig vil den stå i to år mere, inden jeg får tid til at putte den i Suntop'en.
Jeg er nød til at fokusere så meget som muligt på at lave Flyfish'en, kan desværre kun lave en ting ad gangen. Suntop'en med V6 sejler jo fint nok, så det haster ikke med at få en V8'er i den(det lød egentlig ikke helt rigtigt, men gigantprojektet har faktisk top-prioritet og V8 bytte i Suntop'en kan ikke lige laves på en formiddag......)
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

06-12-2009, 10:11
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Så har jeg fået pillet resten af alpha stumperne ud af min båd.
Jeg fik noget af et chok da jeg satte nøglen på de to nederste bolte i transummen knækkede de !!!!
Da transummen var afmonteret så de to alubolte sådan her ud !!!!!!!
Hvorfor mon de er af aluminium ?

De så ellers fine ud udefra.

Så måske der er nogle der lige skulle tjække deres transumbolte da båden alligevel er på land.
Og så har jeg lige bestilt et ledningsnet fra motor til instrumentbord på E-bay, det bliver rart at slippe for de fuglereder der var i maskinrummet.
Hvis der er nogle der ved hvor der ligger en smadret rustfri mølle til et 290DP drev så sig lige til, Det er den bagerste/yderste.
(den man montere til sidst) standen og størrelse er ligegyldig da jeg kun skal bruge navet.
Måske navet fra en alumølle kan bruges.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 06-12-2009 kl. 10:19.
|

06-12-2009, 16:44
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
 
Ser da ikke for godt ud..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

06-12-2009, 18:43
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
utroligt at der bruges aluminium som bolte på et drev  de vil jo fungere som tærringsklodser. på min SX drev er alle bolte syrefaste så når drevet er tærret op har jeg da bolte til den ny 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,077
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, PronezaJaf |
|