|
 |

18-11-2009, 07:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Det står der heller ikke, det var baseret på udseende - akkurat som Strøyer beskriver.
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

18-11-2009, 08:07
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Du skal lidt passe på med de BMW diesler, deres ry er ikke for godt!
Engelske Birchwood brugte BMW bla. i deres TS 33ére. hvilket ikke var nogen ubetinget succes. Tjek evt. om reservedelsmarkedet stadig er leveringsdygtig i stumper til disse motorer.
Umiddelbart ser motorerne fine og velholdte ud på billederne - hvor gamle er de?
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

18-11-2009, 10:17
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Kan du udbyde lidt om deres blakket ry 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

18-11-2009, 11:51
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Sælgeren siger de er fra 2003 og med under 300 timer.
Jeg snakkede med HOLM TECHNOSCAN og de mente ikke at de kunne være denne årgang hvis det var BMW. De ville undersøge det hvis jeg skaffede dem serienr. Blokken er MV eller vm? : ) og bliver vist brugt af Mercruiser nu.
Jeg hører da også gerne om det blakkede ry.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
Sidst redigeret af mohabba; 18-11-2009 kl. 11:53.
Begrundelse: tilføjelse
|

18-11-2009, 11:54
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Uden at vide mere om det blakkede ry.
Så er det også hvad jeg har hørt. 
Mon ikke det er adgangen til reservedele.
der må være noget på nettet..
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

18-11-2009, 11:57
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Men om ikke andet så har Rolf jo 2 Mercruisere til salg i en anden tråd 
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

18-11-2009, 12:07
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Der er også to 130hk volvo diesler med duo drev til 100K i dba.
Så ved salg af de gamle drev og motore bliver det overskueligt
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

19-11-2009, 08:57
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
BWW stoppede produktionen af marinemotorer i den sidste halvdel af firserne.
Motorblokkene var fra italienske VM, og var industrimotorer.
BMW´s marinisering var af elendig kvalitet. Med hensyn til drev, mener jeg, at BMW fabrikerede 2 typer.
Produktionen overgik til Mercruiser, som stadig benytter samme blok, men med deres egen marinisering.
Ved gennemlæsning af salgsannoncen, står der Mercruiser. Hvis motorerne er fra 2003 passer det jo meget godt med, at det er Mercruisere baseret på VM-blokke.
Hvis det er tilfældet, lyder det underligt, at sælger benævner motorerne som BMWére?
Måske mener sælger, at BMW lyder bedre end Mercruiser?
(BMW=BayerischeMakWerk oder was?  )
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

19-11-2009, 11:03
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Jeg antagere at de er BMW da der er et stort BMW logo på varmeveksleren.....
Jeg har snakket med bådfirmaet flere gange, hvor jeg har efterspurgt specifikke oplysninger såsom serienr. på motorer. Det havde de sagt ikke var noget problem, fordi der skulle medfølge et stort ringbind med bådens olysninger. På min sidste henvendelse fik jeg blot svaret "motorene er 6-7 år gamle og har kørt omkring 300 timer, serienr. kunne ikke findes".
Det undrer jo lidt når man på billedet af motorene kan stå og glo lige ned på serienr. på motorens varmeveksler.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
|

19-11-2009, 11:43
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Jeg vil give Lars T ret, hvis du føler, at der er noget "uldent" ved motorerne, så der der måske noget om snakken.
Vi har en lykkelig ejer af en Birchwood 33TS i klubben, som har fået skiftet topstykker på hans BMW diesler. Det var ikke en billig rep. Topstykkerne blev efter sigende modificeret så de passede på hans maskiner.
Det lyder underligt, at mægleren ikke er mere behjælpelig med hensyn til de oplysninger du ønsker. Det er vel bådsalg han lever af!
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

19-11-2009, 12:20
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Citér:
Originally Posted by mohabba
Jeg antagere at de er BMW da der er et stort BMW logo på varmeveksleren.....
Jeg har snakket med bådfirmaet flere gange, hvor jeg har efterspurgt specifikke oplysninger såsom serienr. på motorer. Det havde de sagt ikke var noget problem, fordi der skulle medfølge et stort ringbind med bådens olysninger. På min sidste henvendelse fik jeg blot svaret "motorene er 6-7 år gamle og har kørt omkring 300 timer, serienr. kunne ikke findes".
Det undrer jo lidt når man på billedet af motorene kan stå og glo lige ned på serienr. på motorens varmeveksler.
|
Det der lugter langt væk, når papirer pludselig ikke kan findes og serienumre bliver usynlige.... 
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,919
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Jillic-661 |
|