» Online brugere: 144 |
0 medlemmer og 144 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

09-11-2009, 13:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Vil stadig vove og påstå at min måde er billigere end et nyt bagtøj 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

09-11-2009, 13:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Vil stadig vove og påstå at min måde er billigere end et nyt bagtøj 
|
Helt enig...  
__________________
Chi non risica, non rosica
|

09-11-2009, 14:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Nicolaj : det var da vist i foråret du købte transporteren som du brugte tid/kroner på og nu en vito
ville det ikke blive billigere for dig i længden at købe en ny bil ? du skal godt nok lidt dybere ned i lommen men alligevel. 
eller er det glæden ved at få noget andet at køre i . 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

09-11-2009, 23:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Den er Spansk ja, men stadig en Mercer, Maskinen er mercedes såååå  Topstykket var svagheden og de er ret sarte hvis de ikke bliver passet
Goffy: Plejer helst ikke at tabe penge på min bilskift 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

10-11-2009, 02:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Den er Spansk ja, men stadig en Mercer, Maskinen er mercedes såååå  Topstykket var svagheden og de er ret sarte hvis de ikke bliver passet 
|
Ja, køres bilen ordentligt dvs. ingen hidsige accelerationer før motoren er driftvarm og lad motoren "hvile" ca. 1 minuts tid efter kørsel på motorvej ved høj fart, så elimineres risikoen for flækket topstykke.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

10-11-2009, 09:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
præcis, har os en Turbo Timer - Olie Temp - Olie Tryk - Turbo Tryk's ure liggene som skal i den.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

10-11-2009, 16:49
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Vejen
Indlæg: 38
|
|
-Toppakningen er nævnt - den kan dog skiftes på en dag i indkørslen. (dog kan man være uheldig at forkamrene sidder fast - og så skal topstykket renoveres.
-Indsprøjtnings-forstilleren kan give en mærkelig motorgang.
-Vakuum pumpen holder ca 60.000 km
-De bagerste inderste bremseklodser skal du holde øje med.
-Knokkelleddene (de yderste), dem skal du også holde øje med (de er også meget nemme at skifte).
-Gearskiftet (kablet) kan blive slattent og til sidst går bilen ikke i bakgear.
Får du problemer med centrallåsen, så tjek ledningerne der går fra A-stolpen og ud i dørene (ledningerne bliver revet over).
Det var vist de mest almindelige fejl på den årgang. Og det var fejl som opstod på 70% af alle bilerne.
|

10-11-2009, 17:44
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
LAU - er du Merc merkaniker? 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,625
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, DouglasNiz |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:36.