Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 486
1 medlemmer og 485 gæster
Antoniojia
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 16-10-2009, 14:31
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by KS1 Se indlæg
men der er ikke et minimum, som man bør kunne måle sig frem til? man måler i bar ikk?
Minimumsværdien er opgivet i instruktionsbogen eller service manualen for den pågældende motor.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 16-10-2009, 17:34
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Ingen kompressionstest nødvendig på min dieselmotor, 'testede' den forleden.
Efter en nat med nattefrost, og næsten en uge siden sidste start, startede jeg den uden at forvarme.
Den slog igang med det samme.

Mvh
Reply With Quote
  #3  
Gammel 16-10-2009, 18:14
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Norvik20" Se indlæg
Ingen kompressionstest nødvendig på min dieselmotor, 'testede' den forleden.
Efter en nat med nattefrost, og næsten en uge siden sidste start, startede jeg den uden at forvarme.
Den slog igang med det samme.

Mvh
Det var af ren nysgerrighed, at en kompressionstest kunne være interessant.

Kompressionstest med kold og varm motor, giver ofte stof til eftertanke....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 16-10-2009, 18:29
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Det var af ren nysgerrighed, at en kompressionstest kunne være interessant.

Kompressionstest med kold og varm motor, giver ofte stof til eftertanke....
Jeps, jeg ved det godt.
Brugte bare lige lejligheden til lidt 'pral'.
Syntes det er godt gået, min golf som også er en diesel, skal helst forvarmes selv efter bare 12timer siden sidste start, og selv på en varm sommerdag.

Mvh
Reply With Quote
  #5  
Gammel 16-10-2009, 18:39
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Nu skal man jo lige huske på at, en dårlig test, kan gi' mange søvnløse nætter.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 16-10-2009, 18:47
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by lynæs Se indlæg
Nu skal man jo lige huske på at, en dårlig test, kan gi' mange søvnløse nætter.
Ja, det er rigtigt, men Gammel Dansk gør godt, som de siger i reklamerne...

På med manometeret og lad os få nogle facts..... nytdrev.dk har uden tvivl gode priser på renoveringssæt til motoren, hvis en motor er i behov for renovering
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 16-10-2009, 21:16
høvding høvding er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: hobro
Indlæg: 142
motor suzuki df70 4takt årgang 2004 4 cyl.
cyl 1 4bar
cyl 2 4bar
cyl 3 5bar
cyl 4 5bar.
manualen siger minimun 12 bar.

alle stemple ringe sad fast.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 16-10-2009, 21:20
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Hva lå din så på rolf?

Det skal sige at det manometer, man bruger også kan købes på mange auto værksteder har købt et til 79,- virker fint,

OM det måler rigtig eller ej er samligningen af cylinderne stadig gyldig,

Men hva ligger din på af tryk rolf, og jeg ville sige inden for 10PSI mere så begynder der at ske ting,
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda

Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk



20 43 99 58
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 130,077
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, DomingoLaf
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:00.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden