|
|
 |

16-10-2009, 14:31
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by KS1
men der er ikke et minimum, som man bør kunne måle sig frem til? man måler i bar ikk?
|
Minimumsværdien er opgivet i instruktionsbogen eller service manualen for den pågældende motor.
|

16-10-2009, 17:34
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Ingen kompressionstest nødvendig på min dieselmotor, 'testede' den forleden.
Efter en nat med nattefrost, og næsten en uge siden sidste start, startede jeg den uden at forvarme.
Den slog igang med det samme.
Mvh
|

16-10-2009, 18:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Norvik20"
Ingen kompressionstest nødvendig på min dieselmotor, 'testede' den forleden.
Efter en nat med nattefrost, og næsten en uge siden sidste start, startede jeg den uden at forvarme.
Den slog igang med det samme.
Mvh
|
Det var af ren nysgerrighed, at en kompressionstest kunne være interessant.
Kompressionstest med kold og varm motor, giver ofte stof til eftertanke....
__________________
Chi non risica, non rosica
|

16-10-2009, 18:29
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Det var af ren nysgerrighed, at en kompressionstest kunne være interessant.
Kompressionstest med kold og varm motor, giver ofte stof til eftertanke....
|
Jeps, jeg ved det godt.
Brugte bare lige lejligheden til lidt 'pral'. 
Syntes det er godt gået, min golf som også er en diesel, skal helst forvarmes selv efter bare 12timer siden sidste start, og selv på en varm sommerdag.
Mvh
|

16-10-2009, 18:39
|
 |
Træskibsnostalgiker
|
|
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
|
|
Nu skal man jo lige huske på at, en dårlig test, kan gi' mange søvnløse nætter.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
|

16-10-2009, 18:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by lynæs
Nu skal man jo lige huske på at, en dårlig test, kan gi' mange søvnløse nætter.
|
Ja, det er rigtigt, men Gammel Dansk gør godt, som de siger i reklamerne... 
På med manometeret og lad os få nogle facts.....   nytdrev.dk har uden tvivl gode priser på renoveringssæt til motoren, hvis en motor er i behov for renovering 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

16-10-2009, 21:16
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: hobro
Indlæg: 142
|
|
motor suzuki df70 4takt årgang 2004 4 cyl.
cyl 1 4bar
cyl 2 4bar
cyl 3 5bar
cyl 4 5bar.
manualen siger minimun 12 bar.
alle stemple ringe sad fast.
|

16-10-2009, 21:20
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Hva lå din så på rolf?
Det skal sige at det manometer, man bruger også kan købes på mange auto værksteder har købt et til 79,- virker fint,
OM det måler rigtig eller ej er samligningen af cylinderne stadig gyldig,
Men hva ligger din på af tryk rolf, og jeg ville sige inden for 10PSI mere så begynder der at ske ting, 
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 130,077
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, DomingoLaf |
|