Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 174
2 medlemmer og 172 gæster
Piony_osKt, Svadebnyy_fqka
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 23-08-2009, 20:36
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Hvis bilen bliver vedligeholdt med en ordentlig kvalitet olie og man ikke fyrer den af inden den er ordentlig varm så burde hård kørsel ikke være noget problem.
Selv om der altid er frisk olie på drivlinien, så har alting en grænse for levetid.

Hvis ikke drivlinien er dimentioneret til opgaven, så kan nok så dyr og god olie ikke eliminere de skader, som hård kørsel gør.

Min gamle lærlingebil - Ford Sierra OHC - fik så mange prygl igennem tiden, men slå den ihjel skulle der et større færdselsuheld til....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 23-08-2009, 21:35
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Selv om der altid er frisk olie på drivlinien, så har alting en grænse for levetid.

Hvis ikke drivlinien er dimentioneret til opgaven, så kan nok så dyr og god olie ikke eliminere de skader, som hård kørsel gør.

Min gamle lærlingebil - Ford Sierra OHC - fik så mange prygl igennem tiden, men slå den ihjel skulle der et større færdselsuheld til....
Det er rigtigt at det kræver det selve konstruktionen er god i en bil for at den skal kunne køre langt, men det vil jeg da som forbruger forvente af en moderne bil at konstruktionen er i orden. Men jeg ved godt at der svipsere i mellem selv blandt anerkendte fabrikanter.

Men hvis en bil er godkendt til at den kan trække en tung trailer så må det også forventes at drivlinien kan holde til det.

De problemer du nævnte med en Pajero er vist en kendt konstruktionsfejl.

Det er også rigtigt at selvom du skifter olie ofte så holder en motor ikke evigt, men oliens kvalitet har noget at sige for holdbarheden. Jeg ved godt at de fleste siger bare olien overholder fabrikkens specifikationer så er det godt nok, desværre stiller en nogle fabrikanter ikke så store krav til deres olie for motoren skulle jo nødigt holde for længe, så bliver der jo ikke solgt nogle reservedele og måske bliver bilen udskiftet senere.

Der er ingen tvivl om at folk som forstår at vedligeholde deres bil kører længere og med færre problemer end folk som ikke forstår at vedligeholde deres bil.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 24-08-2009, 21:11
høvding høvding er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: hobro
Indlæg: 142
vil lige sige at de 600-800000km for en moderne diesel motor er vel et vidt begreb. og kommer helt and på vedligeholdelse. og en anden ting kan godt være selve motoren kan holde så mange km. men ting som indsprøjtnings dyser, turbo, højtryks pumpe, er ting der ikke holder så længde. og er ting som hurtigt kan ødelægge en motor ret så hurtigt.
men med den rigtig vedligeholdelse holder moderne motorere længde og det gælder både benzin og diesel.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 25-08-2009, 08:10
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by høvding Se indlæg
vil lige sige at de 600-800000km for en moderne diesel motor er vel et vidt begreb. og kommer helt and på vedligeholdelse. og en anden ting kan godt være selve motoren kan holde så mange km. men ting som indsprøjtnings dyser, turbo, højtryks pumpe, er ting der ikke holder så længde. og er ting som hurtigt kan ødelægge en motor ret så hurtigt.
De 600-800000 km er hvad man kan køre med en motor, ikke hvad du nødvendigvis opnår. Det kræver naturligvis vedligeholdelse.

Min egen har kun kørt 477000 km og der har indtil nu kun været skiftet en toppakning, men hvis turboen går i morgen kan det smadre motoren og så er den færdig.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 25-08-2009, 08:21
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
De 600-800000 km er hvad man kan køre med en motor, ikke hvad du nødvendigvis opnår. Det kræver naturligvis vedligeholdelse.

Min egen har kun kørt 477000 km og der har indtil nu kun været skiftet en toppakning, men hvis turboen går i morgen kan det smadre motoren og så er den færdig.
Er det den originale turbo på din bil ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 25-08-2009, 08:59
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Er det den originale turbo på din bil ?
Ja turboen er den oprindelige ligesom alle andre motor komponenter. Turboen sveder dog noget olie ned mod intercooleren så hvor længe den holder ved jeg ikke.

Intet har været skiftet udover toppakning og senest har jeg kæmpet med en utæt dyse i topstykket som først lykkedes at få tæt ved at udskifte pakningen 3 gange.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 25-08-2009, 10:02
lbk lbk er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
Billeder: 6
Prøvekørte en SantaFe 2,0 113hk 2WD 12/2005 42.000km en ejer, med lidt ridser, til 75kk kontakt uden træk.
Den kørte udmærket. Hvad synes i om prisen.
__________________
Hilsen Leif
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
Reply With Quote
  #8  
Gammel 25-08-2009, 11:02
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by lbk Se indlæg
Prøvekørte en SantaFe 2,0 113hk 2WD 12/2005 42.000km en ejer, med lidt ridser, til 75kk kontakt uden træk.
Den kørte udmærket. Hvad synes i om prisen.
2WD er lidt mindre attraktiv end 4x4 udgaven, hvis jeg skulle vælge.

Kilometertallet er relativt lavt - der må være dokumentation på dette i form af servicebog.

I mit tilfælde kom de første dyre reparationer der dog blev dækket af garantien omkring 195000 km. Sker det samme i dit tilfælde, kan du sagtens få nogle gode og problemfrie kilometer.

Prisen lyder ikke afskrækkende. Er bilen med manuelt eller automatgear ? Hvad med aircon eller klimaanlæg. Der er klimaanlæg i min og det er guld værd.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,214
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Svadebnyy_fqka
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:05.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden