|
|
 |

22-08-2009, 18:44
|
|
|
|
|

24-08-2009, 06:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
|
|
Jamen jeg kvitterer her med historien om at min "dødsdømte" motor slet ikke er så død alligevel. En lille kompressionstest udført af Nicolajs Marine Service gav dette resultat:
Streg nr. 7 på den "kolde" er blot en gentagelse af cylinder 4. Jeg regner med at jeg skal have en lille snak med Volvo i dag vedrørende resultatet........
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

24-08-2009, 06:57
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
|
Renovering.
Efter lørdagens glade overraskelse har jeg besluttet mig for at renovere motoren: Topstykke, udstødningsmanifold og tændingsanlæg skiftes, karburatorer adskilles og renses og så skal drevet selvfølgelig også lige have en tur. Så har vi lidt at få vinteren til at gå med og banken bliver ikke ruineret ved at skulle udbetale renter til min båd-opsparing  .
Stor tak til Nicolaj.
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

24-08-2009, 07:30
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Efter lørdagens glade overraskelse har jeg besluttet mig for at renovere motoren: Topstykke, udstødningsmanifold og tændingsanlæg skiftes, karburatorer adskilles og renses og så skal drevet selvfølgelig også lige have en tur. Så har vi lidt at få vinteren til at gå med og banken bliver ikke ruineret ved at skulle udbetale renter til min båd-opsparing  .
Stor tak til Nicolaj.
|
nytdrev.dk vil gerne være behjælpelig med gode priser ifb. med dit renoveringsprojekt.
Vær opmærksom på, at der findes 3 forskellige typer B30 motorer fra Volvo Penta - de benævnes a, b eller c model.
Det er vigtigt at vide, hvilken type du har, når der skal bestilles reservedele.

24-08-2009, 09:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
nytdrev.dk vil gerne være behjælpelig med gode priser ifb. med dit renoveringsprojekt.
Vær opmærksom på, at der findes 3 forskellige typer B30 motorer fra Volvo Penta - de benævnes a, b eller c model.
Det er vigtigt at vide, hvilken type du har, når der skal bestilles reservedele.
|
Jeg takker for tilbuddet og undersøger nærmere med motoren. Så vidt jeg ved er det en AQ170C men jeg tjekker lige med motornummeret. Hvilke tekniske forskelle er der på de 3 varianter?
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Sidst redigeret af Albjerg; 24-08-2009 kl. 10:08.
|

24-08-2009, 13:47
|
|
|
Det er nogle dejlige billeder Dan  Specielt Komprissions billedet
Jeg har idag undersøgt reservedels priserne idag på stumper til den. De er klar til levering og priserne er ganske gunstige.
|

25-08-2009, 08:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Det viste sig at blive meget dyrt at få et topstykke hjem fra USA, så det er droppet i første omgang. Jeg ved at man ikke kan/må svejse i et topstykke, men er det ikke muligt at rengøre sådan et tæret område og så lægge noget kemisk metal i/på for at tætne? Der er (så vidt jeg ved) kun et hul og det er lige bag termostathuset, hvor hullet faktisk går "retur" til cirkulationspumpen.
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

24-08-2009, 08:42
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Streg nr. 7 på den "kolde" er blot en gentagelse af cylinder 4. Jeg regner med at jeg skal have en lille snak med Volvo i dag vedrørende resultatet........
|
Spændende.!  
Hold os gerne opdateret...
|

24-08-2009, 09:20
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
|
Opdatering.
Første opdatering kommer her: Jeg har nu talt med Volvo og det viser sig at det var en misforståelse / kommunikationsfejl at dødsdømme motoren. Årsagen til teknikerens dom var baseret på de udgifter der ville være forbundet med renovering hvis Volvo skulle udføre dem - det ville blive voldsomt dyrt med nye reservedele og garanti  . Derfor mente de ikke at det kunne betale sig. At jeg så forstod det som om at motoren var uanvendelig, var de selvfølgelig kede af og de ville selvfølgelig gerne bistå med data, råd og vejledning til den kommende renovering  Så vi er på god fod igen.
Så nu har jeg bestilt et brugt topstykke og en brugt manifold i USA (fra ferskvandskølet båd) og så må vi se hvad der yderligere kommer til....
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off