» Online brugere: 193 |
0 medlemmer og 193 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

30-07-2009, 21:36
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Jeg ved ikke alverden om forskellige bådmotorer, men på en benzinmotor med karburator til en bil, sidder der en vaccumdåse på strømfordeleren, som korrigerer tændingstidspunktet alt efter belastning, og måske også et system som korrigerer tændingen i forhold til motorens omdrejninstal. (indbygget i strømfordeler)
Hvis motoren stadig ikke går helt optimalt, var det måske noget at undersøge om de virker? (HVIS altså de samme systemer findes på din motor)
Vaccumdåsen går af og til i stykker, og det er ikke altid noget man bemærker. Men hvis tændingen af andre grunde i forvejen står forkert, kan det godt få den til at gå meget dårligt ved eks.vis belastning, men ikke uden. Du fik din tænding renset, og nu går motoren tåleligt.
Derfor min lille mistanke.
Mvh.
Sidst redigeret af Norvik20"; 30-07-2009 kl. 21:43.
|

30-07-2009, 22:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Accelerationspumpen var defekt - det er nu repareret.
Prøvesejlads sker, når vejret er bedre. Det blæser ad hækkenfeldt til i Hornbæk pt.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

30-07-2009, 22:14
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Nå ok. c",)
Held og lykke til prøveturen.
Mvh
|

31-07-2009, 08:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Jamen, så på med storsejlet og så bare afsted??  
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

07-08-2009, 10:27
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
I går var jeg en tur på Øresund i det gode vejr.
Startproblemet med kold motor er forsvundet - fejlen var accelerationspumpen.
Det var dejligt at være ude igen, hvor man rigtig kan mærke vinden suse i skægget...   Eneste minus var provianten - det gik alt for hurtigt med at komme afsted, så der ikke blev provianteret kølige drikke - en lidt fesen oplevelse af sejle uden øl ombord... 
Vejret er rigtig godt i dag dog blæser det for meget på Sjællands nordkyst til en sejlads kan blive aktuel. Måske hen under aften.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

07-08-2009, 11:03
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
godt du fik det løst - og fedt med det nye drev - det trængte princessen til
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,912
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, PatrickvEs |
|