Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 193
0 medlemmer og 193 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 30-07-2009, 21:36
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Jeg ved ikke alverden om forskellige bådmotorer, men på en benzinmotor med karburator til en bil, sidder der en vaccumdåse på strømfordeleren, som korrigerer tændingstidspunktet alt efter belastning, og måske også et system som korrigerer tændingen i forhold til motorens omdrejninstal. (indbygget i strømfordeler)

Hvis motoren stadig ikke går helt optimalt, var det måske noget at undersøge om de virker? (HVIS altså de samme systemer findes på din motor)
Vaccumdåsen går af og til i stykker, og det er ikke altid noget man bemærker. Men hvis tændingen af andre grunde i forvejen står forkert, kan det godt få den til at gå meget dårligt ved eks.vis belastning, men ikke uden. Du fik din tænding renset, og nu går motoren tåleligt.
Derfor min lille mistanke.

Mvh.

Sidst redigeret af Norvik20"; 30-07-2009 kl. 21:43.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 30-07-2009, 22:09
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Accelerationspumpen var defekt - det er nu repareret.

Prøvesejlads sker, når vejret er bedre. Det blæser ad hækkenfeldt til i Hornbæk pt.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 30-07-2009, 22:14
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Nå ok. c",)
Held og lykke til prøveturen.

Mvh
Reply With Quote
  #4  
Gammel 31-07-2009, 08:49
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Jamen, så på med storsejlet og så bare afsted??
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #5  
Gammel 07-08-2009, 10:27
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
I går var jeg en tur på Øresund i det gode vejr.

Startproblemet med kold motor er forsvundet - fejlen var accelerationspumpen.

Det var dejligt at være ude igen, hvor man rigtig kan mærke vinden suse i skægget... Eneste minus var provianten - det gik alt for hurtigt med at komme afsted, så der ikke blev provianteret kølige drikke - en lidt fesen oplevelse af sejle uden øl ombord...

Vejret er rigtig godt i dag dog blæser det for meget på Sjællands nordkyst til en sejlads kan blive aktuel. Måske hen under aften.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 07-08-2009, 11:03
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
godt du fik det løst - og fedt med det nye drev - det trængte princessen til
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Det drev har jeg ikke set før? Clasg Drev og propeller 5 30-09-2009 06:42
Købt ny motor, og så alligevel ikke :( ChristianX Motor 8 11-06-2009 18:39
Man skal da ikke g' op eoc Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 6 02-07-2008 12:13

» Statistikker
Medlemmer: 127,912
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, PatrickvEs
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:54.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden