» Online brugere: 289 |
0 medlemmer og 289 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

29-06-2009, 22:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Det mest interessante er Volvo Sx drevet, da det passer direkte på min transom - Alpha One drevet skal bruge en anden transom.
|
Ja, du skal bruge et andet pivot housing og evt en anden Gimbal ring (hvis du vil have trimindikatoren i vippeledet (som Mercruiser)i stedet for OMC pinden der kører op ad pivot housing), så er du klar til at smække et SX drev på.
Jeg har faktisk en gimbalring+pivothousing til at ligge, som jeg fik på Ebay for nogen tid siden. Men det kan jeg ikke undvære, det skal bruges til et fremtidig vanvidsprojekt..........
(jeg har en Cobra transom der skal bygges om så den kan tage SX drev og det skal kobles sammen med en VW LT 2,4 6 cyl dieselmotor og puttes i en Draco 1700...helt gak gak)
Der ved siden, af har jeg 3 stk SX transom'er til at ligge, 2 stk til projekt Flyfish og en til Suntop. Det har taget lidt tid at skrabe dette sammen, men nu har jeg efterhånden det jeg skal bruge.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

30-06-2009, 15:52
|
|
har du fået vor meget varme ,brolfchen ???   
pas på i lillebelt der findes pirater ...
|

30-06-2009, 17:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Manorwar
har du fået vor meget varme ,brolfchen ???   
pas på i lillebelt der findes pirater ...
|
Ja, og folk med topmave....   
__________________
Chi non risica, non rosica
|

30-06-2009, 18:33
|
|
Ja, og folk med topmave....
nu får du det til at lyde så negativt... 
|

30-06-2009, 19:34
|
|
.FMTM  ...... slå hart...
|

30-06-2009, 21:16
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
__________________
Chi non risica, non rosica
|

30-06-2009, 22:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Der var tryk på hos MB Marine i dag - det er her mit defekte Cobra drev står.
Desværre havde MB Marine ikke tid til at adskille drevet og finde fejlen, så jeg måtte selv i arbejdstøjet....
Jeg var nysgerrig for at finde årsagen til skramlelyden i bunden af drevet selvom jeg jo inderst inde godt viste hvad der var galt.
Drevolien blev aftappet og allerede her var det et dårligt varsel - magneten var fyldt med spåner.
Herefter blev propel og carrier afmonteret og frem kom endnu flere spåner....
Bakgearhjulet var ilde tilredt - der mangler flere tænder. Snekkehjulet og fremadgående gearhjul mangler også flere tænder.
Det overraskende var faktisk overfladen på gearhjulene - den var meget ru og nubret. Kan det skyldes, at der har været vand i gearolien ?
Det aftappede gearolien var uden vand.
Det brugte drev er blevet adskilt, men det er ikke troværdigt at sejle med.
Jeg har bestilt et komplet fabriksnyt OMC Cobra drev - både upper- og lowerunit. Det bliver leveret på torsdag direkte fra Los Angeles USA.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

01-07-2009, 11:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Der var tryk på hos MB Marine i dag - det er her mit defekte Cobra drev står.
Desværre havde MB Marine ikke tid til at adskille drevet og finde fejlen, så jeg måtte selv i arbejdstøjet....
Jeg var nysgerrig for at finde årsagen til skramlelyden i bunden af drevet selvom jeg jo inderst inde godt viste hvad der var galt.
Drevolien blev aftappet og allerede her var det et dårligt varsel - magneten var fyldt med spåner.
Herefter blev propel og carrier afmonteret og frem kom endnu flere spåner....
Bakgearhjulet var ilde tilredt - der mangler flere tænder. Snekkehjulet og fremadgående gearhjul mangler også flere tænder.
Det overraskende var faktisk overfladen på gearhjulene - den var meget ru og nubret. Kan det skyldes, at der har været vand i gearolien ?
Det aftappede gearolien var uden vand.
Det brugte drev er blevet adskilt, men det er ikke troværdigt at sejle med.
Jeg har bestilt et komplet fabriksnyt OMC Cobra drev - både upper- og lowerunit. Det bliver leveret på torsdag direkte fra Los Angeles USA.
|
Årsagen til den ru overflade, er formentlig at en tidligere ejer har fyldt drevet med olie fra oven, så der er blevet en luftlomme og deraf følgende dårlig eller ingen smøring.
Lidt vand i olien behøver ikke nødvendigvis at ødelægge tandhjulene, men det afhænger selvfølgelig af hvor meget vand og hvor længe.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
Similar Threads
|
Emne |
Emne forfatter |
Forum |
Svar |
Sidste indlæg |
OMC Cobra og dollarprinsessen
|
Anders kr |
Ældre både, vedligeholdelse og mekanik |
53 |
24-02-2009 07:32 |
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,114
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Davidycd |
|