|
 |

26-06-2009, 12:27
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
|
|
Hej Brian L,
Det er udseendsmæssigt mere en speedbåd jeg går efter - det er en bonus hvis der så er 2 sovepladser ude i stævnen.
Jeg har fået en havneplads, som sagt kan tage max 2 meter i bredden - så jeg gætter på meget mere end 18-19 fod nok ikke går. Men det vil jeg undersøge :-)
|

26-06-2009, 13:03
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
|
|
Hej Sarah,
og velkommen til Fenderen.
Umiddelbart tvivler jeg lidt på at en båd til en pige adskiller sig i forhold til en båd til en dreng.
En 15 fods med kabine tvivler jeg på findes.
Hvis du skal have kabine(et krav) skal du minimum op omkring 18 fod før der er plads til dig +1 + vovse. Dit problem bliver nok bredden - langt de fleste speedbåde er omkring 2.10 i bredden. Er dene bredde et problem.?
Jeg har lavet en hurtig søgning på www.boatshop24.dk hvor jeg som udgansgpunkt ville kikke - det kan du nok få bugt med både kaffe og tid 
søgkriterierne er følgedne
pris mellem 5000 og 10000 EUR
Længde mellem 5 og 6 meter
http://www.boatshop24.dk/web/dk/such...GNING%A0%A0%A0
|

26-06-2009, 13:06
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
|
|
Og ellers er der en 40 stykker her: http://www.baadgalleri.dk/html/mar_a...F8g++&GroupID=
Det er så ikke alt der er ok, der må du søge noget ud og så kigge videre derfra.
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

26-06-2009, 13:12
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
|
|
Hej Lars,
Tak for velkomst og tak for links'ne!! Jeg drikker kaffe og kigger :-)
|

26-06-2009, 15:07
|
|
Når du nu har ca. 80.000 dkr. til rådighed ( 10.500 Euro ), så er der rigtig mange både med alt det du søger at finde i eksempelvis Tyskland.
Du skal dog være opmærksom på transporten, enten det er i form af en trailer båden står på, eller det er med en vognmand...
tyske trailere må du ikke køre med i DK.
Men nu skrev du at du har en bådplads, så jeg går ud fra at den skal ligge i vandet. Som en tommelfinger regel skal du regne med ca. 5-10% af bådens indkøbspris til årlig vedligehold.
Det er ikke billigt at have båd.....
Hvis du kaster dig ud i at købe båd i Tyskland, kan du søge op til 13.000 Euro klassen, og få dig forhandlet ned i dit prisleje. Et godt råd ved handel i udlandet er "hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det typisk også det"....
Spørg meget ind til historikken på en given båd, servicering o.s.v. Spørg altid efter flere billeder end der er i annoncen, aftal pris, under forudsætning af at alt er som aftalt, inden du tager ned for at kigge på båden...Og....OVERFØR ALDRIG PENGE INDEN DU HAR SET BÅDEN....
Jeg har handlet nogle gange i Tyskland, og har både haft trailer med hjemmefra, ligesom jeg har fået vores nuværende båd fragtet hjem med en vognmand. Skulle du få brug for det, har jeg navn på en god og billig tysk vognmand.
Nåh ja....velkommen til.
|

26-06-2009, 16:57
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: bogense
|
|
hvis du er helt ny, så synes jeg klart at du ikke skal udelukke kabinebådene alene pga udseende. når vi er under 20 fod er det klart den bedste måde at få et godt cockpit, og de er ikke alle lige kluntede at se på.
og så få en med udenbordsmotor, det giver lidt mere plads
|

26-06-2009, 18:55
|
|
Jeg er så slet ikke enig i at udenbordsmotor giver mere plads....
Ikke plads i båden ihvert fald....tværtimod...
|

27-06-2009, 17:29
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Jeg er så slet ikke enig i at udenbordsmotor giver mere plads....
Ikke plads i båden ihvert fald....tværtimod...
|
Peter, en udenbordsmotor giver altså mere plads i båden, uanset hvordan du vender og drejer den  minusset er bare at man ikke kan have platform på 
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|