» Online brugere: 305 |
0 medlemmer og 305 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

20-06-2009, 10:06
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
|
|
Goffy, JA, JEG ER SEJLER OG DET VED JEG GODT, MEN DU VED OGSÅ AT BÅDEN LAVER MEGET MINDRE BØLGE NÅR DEN PLANER END NÅR DEN SEJLER 6-8KNOB
P-508: nej der skal ikke lig på bordet, men jeg forstår da simpelthen ikke at når der ingen problemer har været de sidste århundrede at der så skal blæses sådan et reglsæt op. Det ser jeg slet ingen grund til nu hvor resourcherne kan bruges andre steder!.. PT: ligger der en Kutter med Kæmpe Gummibåd på røven i svendborg klar til brug, gad vide hvad det koster? Det eneste den skal er at tage folk der planer i båden så vel som gummibåde og sprit samt dem der har en redningsvest for lidt i båden.
|

20-06-2009, 11:04
|
|
Nico
du må bedre end nogen anden vide, at fritidssejleriet har ændret sig markant indenfor de senere år....
For 100 år siden var det ikke nødvendigt at indføre må ikke plane regler, da bådene ikke kunne det ;-)
Der er kommet væsentlig flere både på vandet end bare for 5 - 10 år siden, speedbåd kørekortet er en joke, så alt andet lige er der mange nybegyndere på vandet.
Udover det så kan det godt være at du ikke mener, at der har været farlige situationer i sundet, men de 2 søulke som jeg sejlede med i tirsdags mente helt bestemt noget andet....
Og med hensyn til etatens brug af ressourcer....så har jeg faktisk en vis tillid til, at de bruger det der måtte være nødvendigt. Og når reglerne er som de er, og en del dig selv inklusiv blæser på dem, så er de nødt til at være tilstede....præcis som i den landlige trafik...
|

20-06-2009, 11:07
|
|
Iøvrigt mener jeg helt bestemt, at det både er essentielt og ualmindelig vigtigt, at man ikke drikker og sejler, ligeledes at der er redningsveste ombord.
Desværre viser historien at ikke alle mener det, derfor er de alene af den grund nødt til at være på havet.
Jeg har en gummibåd med når vi sejler, den bruger mine 2 unger, og jeg vil føle mig en anelse mindre bekymret, hvis jeg kunne være sikker på at ingen sejlere ville sejle med sprit i blodet....Desværre kan jeg ikke være det...
|

20-06-2009, 13:45
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
P-508
Allright, kan se hvad du mener med at de senere år ( folk med flere penge ) har købt en båd ( Speedbåd -gummibåd -sejlbåd - osv ) og derved flere uerfarne sejlere. Ligeledes kan speedbåds beviset tages på 1 dag og giver ikke den store erfaring. 1-0 For you
Stadigvæk mener jeg Svendborg-Sund er et fredeligt og ordenligt sted selv på de "hektiske dage" derfor mener jeg stadigvæk at politiet burde finde noget andet at lave, selvom jeg kan se det er sjovt for dem, hvem ville ikke race rundt i en RIB en varm sommerdag med 100hk...
Den regl med redningsvestene forstår jeg virkelig ikke. Jeg har 7-8 veste i mit skiv, men de ligger ude i snuden og det er jo lovligt, men hva helved hjælper det hvis båden springer i luften eller vælter? Derfor kan jeg slet ikke forstå den regl. Kunne slet ikke forstå den da Jonas og jeg blev taget, i en gummibåd med 3hk. hvis den vælter kan vi jo bare stikke en arm i stroppen der hænger overalt på siderne for så synker vi da ikke... Men ak, det gik ikke.
|

20-06-2009, 15:37
|
|
Nu har vi planer om at husere lidt i Svenborg sund i vores sommerferie, så jeg kan jo se det ved selvsyn....
Så må vi se om vi bliver enige...
|

20-06-2009, 17:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Det er en god ide at se det med egne øjne  du kan da slå på tråden så kommer jeg forbi med en god bølge 
|

20-06-2009, 22:42
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: Fredericia
|
|
Ja det er godt at politiet kan sejle rundt og hygge sig lidt.. det må også stive deres selvtilid af når de fanger en gummibåd med førere uden redningsveste.. Det er jo rigtig godt. For at sætte nogle kræfter ind på at stoppe bandekriminalitet mm., det er jo besværligt, så hellere tage de små sager. Det er jo også dejligt betryggende at vide politiet eftersætter en fyr i en bmw uden kørekort, og fortsætter jagten selvom hastigheden på små veje langt overstiger 200kmt. Det er rigtig betryggende at vide, for det er jo helt sikkert kun gutten i bmw'ens skyld hvis han kører et par stykker ned under flugten, han skulle jo bare have standset noget før.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|