|
 |

18-06-2009, 15:33
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Hej anders
Den ligger i Nuuk, Grønland.
"din" motor giver da en ide om hvad man burde kunne skrabe op for pengene.
En ny starter er da en overkommelig udgift - i denne sammenhæng. Jeg ville ikke være bange for at prøve og skifte en pakdåse selvom det sikkert betyder splittet blok og det hele. interessant.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
|

20-06-2009, 14:13
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Nu ved jeg da ikke hvor du kommer fra, men altså jeg skal ikke ha den, da jeg ikke kan bruge den til noget, så jeg kan da godt lige finde ejerens tlf, nummer hvis det er intrassant for dig=?
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

23-06-2009, 17:12
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
|
|
Har lige set motoren. Motoren er skilt fra benet/gearet og de fleste kabler og ledninger er afmonteret. Den skulle kun have gået 350 timer og ser også sådan ud, den er helt ren.
Den endte i første omgang på værksted fordi at ejeren havde ramt skær. Han kunne sejle hjem og få den på værksted. Den havde en "bankelyd" og mekanikeren skilte motoren ad uden at kunne finde noget galt. motorbenet blev skiftet og den bankede ikke mere.
Ved første tur med nyt ben, fik ejeren problemer med olietrykket og motoren gik i "limp mode". Mekanikeren skilte motoren ad igen og der kunne konstateres metalflager i bundkaret ( jeg har lige set dem, da de stadig ligger i karret ).
Flagerne er vel fra glidelejer ifbm plejlstænger og krumtap? evt fordi mekanikeren har tab noget snavs som har blokeret oliekanalerne? Når der nu er flager som vel skyldes manglende smøring, må man så antage at stempler og foring også er revet?
Mekanikeren vil ikke røre mere ved det da de ikke har værktøjet til det.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
|

23-06-2009, 21:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Jeg har da en udemærket 16 fods, der vil gøre sig fint med en 225 HONDA på røven..!
Om ikke andet så kan vi da 'nakke' Ander's "Go FAST" projekt i fællesskab??!
:-).
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

24-06-2009, 10:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb)
Jeg har da en udemærket 16 fods, der vil gøre sig fint med en 225 HONDA på røven..!
Om ikke andet så kan vi da 'nakke' Ander's "Go FAST" projekt i fællesskab??!
:-).
|
Hmm, så må jeg jo bare finde på noget andet igen hvis det skete ;-)
Jeg syntes det en fed motor, bare synd man ikke har noget at sætte den på,
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,526
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, ninano10 |
|