Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 264
0 medlemmer og 264 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 05-05-2009, 09:00
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Wulff Se indlæg
Har i vinters fået sprunget en "frostprop".
Mener du at din motor pga frostvejr sprang en "frostprop" i vinters ?
Som du så efterfølgende har skiftet ?

Hvis det er tilfældet så er der risiko for en mikroskopisk frostsprængning et andet sted så der kommer vand i motoren og dermed olien når den kører.

Jeg har selv haft et utæt topstykke som var tæret (ikke frostsprængning) og der kom vand i olien. Olien bliver grå når du blander vand og olie.

Jeg tror ikke at olie bliver grå hvis du blander benzin i ? Men jeg ved det ikke for jeg har aldrig prøvet det.

Det lyder godt nok vildt med 15 liter i karet efter ca. 5 min sejlads.

Virkede det som om den træk på alle 6 cylindre da du sejlede med den, eller kun på de 4 ?

EDIT: Havde ikke læst dit sidste indlæg. Det tyder vel på en meget defekt karburator så ? Bare lidt underligt hvis du ikke kunne mærke det på motoren da du sejlede de 5 minutter hvor oliestanden åbenbart steg helt vildt.

Sidst redigeret af BrianL; 05-05-2009 kl. 09:06.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 05-05-2009, 09:55
Wulff Wulff er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Amager
Indlæg: 10
Da vi skulle starte motoren i februar raslede den mærkeligt og vi fandt ud af af "frostproppen" lå og raslede, fik fat i en ny og bankede den i.
Det lød som den startede på alle cylindre der. Efter vi har banket frost prop i lød det også som alle 6 kørte.
Da vi opdagde det med karburatoren ikke åbner og lukker spjældet igår, lød det også som om den prøvede at tænde alle 6.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 05-05-2009, 10:23
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Hvis den hælder så meget benzin igennem så vil jeg formode at du kan se store pletter af benzin rester i vandet bag ved båden når motoren er i gang ?
Reply With Quote
  #4  
Gammel 05-05-2009, 10:25
Wulff Wulff er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Amager
Indlæg: 10
Vi har ikke haft den startet ordenligt siden vi lagde den i vandet i fredags.
Kun 2 gange a ca 30 sek, er meget følsom på gassen og drukner let. (luft spjældet åbner og lukker ikke som det skal)
Reply With Quote
  #5  
Gammel 05-05-2009, 18:08
HB aarhus s's Avatar
HB aarhus s HB aarhus s er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Århus
Indlæg: 208
Benzin i olien bliver ikke gråt bare mere gennemsigtig derimod gør vand olien grå Så jeg er helt sikker på du har et flækket topstykke eller en sprunget toppakning
Reply With Quote
  #6  
Gammel 05-05-2009, 19:47
2farst4you's Avatar
2farst4you 2farst4you er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: nær odense
Indlæg: 41
Billeder: 2
15 l ????

"tror det er vand" da det gør bezin GRÅ..... men du kan få taget en komproson's test ....
er der gået en top-pak.. kan man somrelt se det ved at RØGEN er MEGET grå og lugter meget af kogt vand
der skulle jo ikke løbe SÅ MEGET ned i din oile medminder den ER HELT GAL ...
Reply With Quote
  #7  
Gammel 12-05-2009, 19:44
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Hvad så - kom du videre med problemet?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Benzin tilførsel lbk Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 10 01-09-2009 20:56
Benzin læk erjohans Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 12 22-08-2009 12:43
Benzin forbrug? moseboen Motor 16 11-11-2008 22:56
Benzin Casper T Off topic 4 29-07-2008 08:53
Motor - Benzin KS1 Generelle spørgsmål 1 22-06-2008 11:26

» Statistikker
Medlemmer: 129,119
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, ivanea9
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:33.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden