|
 |

27-04-2009, 15:16
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: bogense
Indlæg: 133
|
|
lyder umiddelbart som om den mangler luft/får for meget benzin
|

28-04-2009, 06:26
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Den drukner ikke umiddelbart - den tager bare ikke flere omdrejninger. Giver jeg mere håndtag sker der intet udover at der begynder at lugte af benzin. Har spekuleret på om mine Trim-tabs har indflydelse, eftersom de "trykker" vandet omkring drevet.
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

28-04-2009, 07:30
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Umiddelbart ville jeg ikke sige de sku ha noget at sige for motoren ville tage omdrejninger af den grund. Du kan evt prøve i bakgear om den kan komme højere op i RPM der, hvis den kan det er det de Smart-Tabs der 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

28-04-2009, 07:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
kan ikke forestille mig det har noget med de flaps at gøre.
jeg har hydraulisk flaps og hvis jeg kører dem helt ned og giver gas sker der ikke andet en at båden står på snuden og tror den skal lege ubåd 
du må ind til en bro at ligge og tøjre båden godt så du kan have maskinen i gang med skruen sat til og så prøve at kikke på luft/benzin blandingen mens den kører.
selvfølgelig ikke på fuld gas
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

28-04-2009, 09:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Ja, det var jo nok sådan noget jeg frygtede at I ville sige.... Jeg har prøvet at justere lidt på blandingsforholdet luft/benzin men det fik den bare til at "skyde".... Men så er der jo nok ikke anden vej en at hyre professionel hjælp. Det er svært at finde en alm. mekaniker i dag, som kan justere karburatorer, men jeg ved at Søholm Marine har en motormand med ca 20 års erfaring i Volvo. Så han må jo kunne noget.... Ellers nogle gode bud??
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

28-04-2009, 09:27
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Dan: Hvad koster en Ny carb eller et rebuild kit.
For hvis det koster 1500kr i timeløn + matrialer kan det måske svare sig at skifte carben?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

28-04-2009, 09:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Dan: Hvad koster en Ny carb eller et rebuild kit.
For hvis det koster 1500kr i timeløn + matrialer kan det måske svare sig at skifte carben?
|
Nico der sidder 3 kaburatorer på den maskine 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,051
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, VivianStro |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:40.