» Online brugere: 242 |
0 medlemmer og 242 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

30-03-2009, 19:31
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Citér:
Originally Posted by optimisten
har haft købt båd med trailer i tyskland kørte hjem med tyske plader og afleverede dem på et dansk motorkontor da trailer var synet det fik jeg oplyst var helt efter eu reglerne.
|
Det er bestemt interessant hvis det er efter reglerne 
Krydser fingre for du har ret.! 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

30-03-2009, 21:34
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Jeg arbejder lidt på en handel med en Askeladden 565 Wasper med en 150 hk. Optimax, alt 2003. Der er en helt ny trailer med, som desværre ryger under 30 km/t da den er ubremset :-(
Hvis jeg kan få den ned på 170.000 sek uden trailer, så er jeg klar.
Jeg er med på hvordan det er med privat handel i DK, men der kunne jo være andre regler i Sverige. I Danmark kan man være hjulper hvis varen er i "væsentlig ringere stand" end sælger har givet udtryk for. Men det kan jo være svært at bevise !
Den skal selvfølgelig prøvesejles inden køb!
Jeg forestiller mig at vi, når handlen skal gennemføres, sammen kører til sælgers bank og klarer betalingen, samtidig med at banken siger god for at sælger ikke er behæftet med gæld og pant, der kan videreføres til båden.
Min plan var at tage min nuværende trailer med derop, den er dog kun godkendt til 750 kg last, men jeg tager chancen.
Men det altid rart lige at høre hvordan andre har klaret det praktiske når der er handlet i udlandet
Hvad siger I ellers til prisen?
|

30-03-2009, 21:49
|
|
Jeg har et par gange handlet båd i Tyskland...
1. gang kørte jeg derned ( ved den østrigste grænse ) med en dansk indregistreret trailer, prisen havde vi forhandlet på plads inden, naturligvis med det forbehold at alt var som det skulle være, og pengene havde jeg kontant med...
2. gang var båden ved den franske grænse. Der var vi nede for at kigge på den først, og ved det besøg forhandlede vi prisen på plads. Ved afhentning af båden kørte jeg derned igen, og der havde jeg en banknoteret check med.
|

30-03-2009, 21:55
|
|
Nåh ja bare lige for krøllens skyld og årsagen til at jeg har handlet i Tyskland...
Den 1. båd solgte jeg videre i sommers, jeg har sejlet 2 1/2 sæson i den, og fik 15.000 dkr. mere for den, end jeg havde givet for den....
Vores nuværende båd har jeg set adskillige annoncer herhjemme på modeller magen til, dog typisk imellem 2 og 7 år ældre end vores, og de står imellem 150.000 - 200.000 højere i pris end vi har givet for vores....
|

30-03-2009, 22:17
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Jeg har svært ved at sammenligne lige præcist med hvad en 565'er koster i Danmark, da der stort set ikke findes nogen på brugtmarkedet. Men et sæt som det jeg kigger på lå vejledende omkring 275.000 dkk da Ketner havde den med i programmet.
Den er efter sigende pillet ud da den forholdsmæssigt var for dyr, og leveres i dag kun på bestilling.
I Sverige og Norge er de dog langt mere almindelige.
Hvad den nye prispolitik som Askeladden genopstår med vil betyde for brugtpriserne er endnu uvist, men hvis jeg får den til det jeg har budt bekymrer det mig ikke nævneværdigt.
|

31-03-2009, 13:54
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Du lyder som et ganske fornuftigt sæt 
Der mangler bare Esbens Enertia propel så er I flyvende..
Traileren skal du ikke tænke så meget på - Du kan snildt bytte den med en bremset og få en rigtig god pris, det tvivler jeg ikke på.
Lyder ellers spændende, den er jo ret flot i formen den Wasper.
Kunne være rigtig fedt med lidt prøvesejlads-pics
Vejer den ikke et godt stykke over de 750 kg.? 
Gensalgsværdien vil jo altid variere afhængig om stand, motortimer, udbud og en evt. finanskrise. Hvad der er en god handel for mig, behøver jo ikke at være en god en for dig 
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

31-03-2009, 19:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Sælger er desværre lidt svær at stikke, så der er ikke faldet noget på plads endnu :-(
Jeg satser på at få sælger til at give lidt afslag og så købe sættet uden trailer, det vil alligevel blive lidt bøvlet at få den transporteret hjem. Jeg skal ikke køre de 600 km med 30 km/t
Båd og motor ryger op på 950 kg, men dertil skal jo så lige lægges udstyr og brændstof. Så jg skal også ud og finde en 1300/1000 kg trailer, og så måske få den vej lidt op.
Jeg har faktisk en lille forventning om at denne båd vil være BÅDEN for mig, og derfor ikke skal bekymre mig om gensalgsværdien, meeen den vi vist hørt før.
Billeder skal der nok komme masser af, vi skal bare lige blive enige om prisen først :-)
Jeg så godt Esben havde sat en Enertia til salg, og havde den allerede i tankerne, prisen er faktisk rigtig god, så den ryger helt sikkert hurtigere end min bådhandel går igennem.
Desværre ser den heller ikke ud til at passe på sættet i flg. propelberegningsprogammet.
Sidst redigeret af MartinN; 31-03-2009 kl. 20:24.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,015
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Albertmes |
|