|
 |

20-12-2011, 15:10
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Det er godt skrevet, thg. Prisen er kunden uvedkommende.
|

20-12-2011, 16:03
|
|
Øøøøhhhh nu er det mere end 4 måneder siden, du har fået skaden....
Det er dælme da under al kritik. Nu har jeg læst tråden igennem igen, og jeg fatter bjælde af at det skal tage så lang tid.
Uanset dårligt knæ af mekanikeren, prisen på rep. osv så falder forsikrings selskabet da fuldstændig igennem i den sag her. Intet af overnstående er da dit ansvar som forsikringstager, det er da selskabets ansvar at få sådanne ting til at glide. Tænk hvis skaden var opstået i Maj måned, så havde hele sæsonen været væk....eller endnu værre at skaden ikke er udbedret til Maj måned....
Jeg har været sejlet på grund med vores båd, hvor vi måtte søge i havn grundet at skruen var bøjet på alle blade. 2 dage efter grundstødningen var der skiftet skrue, drivakselen forstærket med jernstivere, og nogle revner agter udbedret med epoxy. Jeg havde selv en ekstra skrue liggende, og den købte forsikringsselskabet af mig.
Forsikringsselskabet havde helt klart den holdning, at nu skulle vi bare på vandet igen, også måtte vi klare alt det praktiske efter det....
Som sejler er jeg helt personligt villig til at betale lidt ekstra for sådan en holdning.
|

20-12-2011, 16:06
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...
|

20-12-2011, 16:08
|
|
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...
Til det vil jeg sådan helt generelt sige, "at ingen kender sit forsikringsselskab, før man har haft brug for det"....
Og også helt generelt....så kan ting købes for billigt....
|

20-12-2011, 19:48
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...
Til det vil jeg sådan helt generelt sige, "at ingen kender sit forsikringsselskab, før man har haft brug for det"....
Og også helt generelt....så kan ting købes for billigt....
|
peter  jeg har massevis af finste anbefalinger fra mine kunder om min servicenivå og selføligt har jeg også som ALLE andere selskaber nogen med dårlige erfaringer ....
andere standart dansk selskaber dækker ikke mer end os men langt minderer og generel med en højere selvrisiko og størere afskrivninger og en MEGET hørere forsikringspræmie ..
Med BAVARIA spar du min. 35% i Årlige præmie ..Vi plejer og arbejte YDDERST hurtig og effektiv i skadesager ..
Forsikringspræmien er en stort del af bådens bugettet..
en skift fra en standart dansk forsikring bringer often flere tusende retur til bådens buget.
folk skal spare i krisetiden-- specielt med de nu møg dyre bensinpriser ..IKK? 
|

20-12-2011, 19:53
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by Manorwar
peter  jeg har massevis af finste anbefalinger fra mine kunder om min servicenivå og selføligt har jeg også som ALLE andere selskaber nogen med dårlige erfaringer ....
andere standart dansk selskaber dækker ikke mer end os men langt minderer og generel med en højere selvrisiko og størere afskrivninger og en MEGET hørere forsikringspræmie ..
Med BAVARIA spar du min. 35% i Årlige præmie ..Vi plejer og arbejte YDDERST hurtig og effektiv i skadesager ..
Forsikringspræmien er en stort del af bådens bugettet..
en skift fra en standart dansk forsikring bringer often flere tusende retur til bådens buget.
folk skal spare i krisetiden-- specielt med de nu møg dyre bensinpriser ..IKK? 
|
Jo hvis man ender med at ens båd ikke er sejlklar efter over 4 mdr. så kan det jo være lige meget at man har sparet 35% eller mere...
Men Ralph: Hvad er planen? Forstår ikke helt hvad du mener med 50% fradrag og afskrivninger - hvad er det på? - det er vel kun hvis man skal have båden erstattet (altså ved tyveri, totalskade eller lign.) at der skal beregnes fradrag/afskrivninger i forhold til bådens alder, stand mv.? Skal båden her ikke bare laves, kunden opkræves sin selvrisiko han har aftalt med Jer og slut punktum? Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...
Og så skal jeg lige høre: Skal en Bavaria kunde indlevere sin båd på bestemte værksteder ved forsikringsskader eller hvordan fungerer det?
Sidst redigeret af thg; 20-12-2011 kl. 20:04.
|

20-12-2011, 20:14
|
|
Ralph nu skrev jeg jo helt generelt, netop fordi jeg ikke orkede at diskutere med dig
Om jeg betaler 35% mere ved søassurancen end jeg skulle gøre ved Bavaria, det aner jeg ikke noget om. Da det aldrig har været en option at tegne en forsikring igennem dig.
Til gengæld vil jeg gerne slå helt fast, at jeg gerne betaler 35% mere, hvilket for mig er mindre end 2000 kr om året, for at være så sikker som overhovedet muligt, på at jeg er sejlende når vejret er til det....
Udover det betaler jeg også gerne, for ikke at skulle spekulere over om jeg nu er ordentligt forsikret, og ivrigt får en hurtig professionel behandling såfremt uheldet skulle være ude.
Og som tidligere skrevet så har jeg på egen båd erfaringer i den retning.
|

20-12-2011, 20:40
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Jo hvis man ender med at ens båd ikke er sejlklar efter over 4 mdr. så kan det jo være lige meget at man har sparet 35% eller mere...
Men Ralph: Forstår ikke helt hvad du mener med 50% fradrag og afskrivninger - hvad er det på? - det er vel kun hvis man skal have båden erstattet (altså ved tyveri, totalskade eller lign.) at der skal beregnes fradrag/afskrivninger i forhold til bådens alder, stand mv.? Skal båden her ikke bare laves, kunden opkræves sin selvrisiko han har aftalt med Jer og slut punktum? Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...
Og så skal jeg lige høre: Skal en Bavaria kunde indlevere sin båd på bestemte værksteder ved forsikringsskader eller hvordan fungerer det?
|
nej valget af verftet er fri men kunden er forpligtet at begrænse skaden og evtl inhente flere tilbud med flere verfter hvis den første lydder for dyrt ..
ang .Hvad er planen?
Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...
IGEN- der er ikke BAVARIAS eller min fejl at sagen er kørt i 4 mdr. ,vi har afgørt skaden idenfor 2 uger efter vi har fåed den siste dokumentation fra dig ..PUNKTUM:
ventediden er opståed pga peter JR marine har haft en ulykke med sin ben og kun ikke arbeide i flere uger
..jeg har sagt til dig flere gange find dig en anderen mekker hvis du ikke gilder at vente på peter ..korrekt?
selffølligt hjelpe jeg dig i sagen -jeg plejer og gør hvad jeg sige ..
nu har vi 2 ja snakket igår om at jeg har send sagen til revudering ..
giv mig og vores skadeafdeling lige en chance ..TAK 
jeg har flere storskade efter stormen på skriveborden og er kommet først tilbage tilbage i går morgens kl 10 efter en 38 timers bjergningsaktion i weekenden - jeg kann ikke dele mig ..
HUSK NU
At du har først send mig dine skadeanmeldese retur for 2 uger pga dine ferie efter jeg har rykket dig flere gange ??
Passer dette ikke ??
Selfføligt få du fradrag med reservedele OGSÅ med deleskade på din 20 år gammel båd .arbejdsløn bliver betalt i fuld..
MED alle selskaber -ikke kun BAVARIA
Din båd og motor er ja ikke nyt ..
NB.check §6 i dine forsikringsbetingelser ..da stå dette sort på hvid..
Hvad skal alt den bøvl her har jeg ikke gørt alt for at hjelpe dig ?? jeg er faktisk lidt skuffet....
|

20-12-2011, 16:36
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 88
|
|
Det er muligt at klage/anke over sit forsikringsselskab til et anke nævn hvis det er medlem af Ankenævnet for Forsikring. Hamburg-Mannheimer Sachversicherungs-AG og Hamburg-Mannheimer Versicherungs-AG er medlemmer, om det så også dækker Bavaria uklart. For eksempel er Lloyd's v/First Marine A/S klart medlem.
http://www.ankeforsikring.dk/Om_anke...Medlemmer.aspx
Et forsikringsselskab skal overholde de regler der er for den brancheforening de er mellem af, Bavaria er ikke medlem af nogen danske Brancheforeninger så vidt jeg ved, men skal stadig overholde loven.
|

20-12-2011, 18:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Hvad har Ralph mon at sige til sagen ?
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

20-12-2011, 19:30
|
|
Citér:
Originally Posted by MartinN
Hvad har Ralph mon at sige til sagen ?
|
Hej drenge
Lige en kort info ,selfom jeg ikke pleje at komentere aktuelle skadesager...
Klapp lige på hesten her ....
HUSK nu at båden er fra 1990 og forsikred til tidsværdien ,dette mener at da kommer selføligt fradrag (jeg mener, i den sag med ca.50%) med nye reservedele til den 20 år gammel motor ,og dette er YDERST FAIR .
Med andere selskaber er fradraget 10 % per år .
Han kan ja sikkert ikke forvente helt nye dele til en 20 år gammel brugt motor .
Dette har ingen ting med ALL risk dækning at gøre ..
Arbejdsomkostninger/timeløn bliver 100% betalt .
Jeg mener også at 750 euro erstattnings tilbud er ikke nok og jeg har allerede siste uge send sagen til revudrering til vores skadeafdeling .
Dette har jeg meddelet kunden på mandag.
So jeg vundere mig lidt om den brock her på siden fra kunden ..
Forsinkelsen med afgørelsen er ikke fra min side eller BAVARIAS skyld
Skadeanmeldese er først send til os fra bådejern for 2 uger .. efter flere henvendelser og rykker fra mig til kunden ..
ingen skadeanmeldese- ingen dokumentation fra kunden -ingen erstattning muligt (med alle selskaber ) ..
Vi har send en erstatningafgørelse idenfor 2 uger .som nu bliver idenfor kort tid blive revuderet fra os
ang reperation
Bådsejer er kontrakt partner med Jr marine .
Peter er ikke BAVARAIAS faste rep.man og ikke på min lønliste men jeg har anbefalet ham til kunden ..
På skadetidspunkt har han haft tid og han plejer at levere sine arbejde hurtig og effektiv .
At der er ikke sket her er ikke min eller BAVARIAS skyld .
Der er ikke forsikringsselskabes afgabe at finde en rep.værksted og komme med en rep tilbud .og dokumentation
men kundens .vi dækker kundens økonomiske tab og hjelper med bjergning /assistance .
Jeg har valgt nu at ikke anbefale peter yderliger til mine kunder ...
Sidst redigeret af Manorwar; 20-12-2011 kl. 19:36.
|

20-12-2011, 19:33
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
|
|
Citér:
Originally Posted by Manorwar
Hej drenge
Lige en kort info ,selfom jeg ikke pleje at komentere aktuelle skadesager...
Klapp lige på hesten her ....
HUSK nu at båden er fra 1990 og forsikred til tidsværdien ,dette mener at da kommer selføligt fradrag (jeg mener, i den sag med ca.50%) med nye reservedele til den 20 år gammel motor ,og dette er YDERST FAIR .
Med andere selskaber er fradraget 10 % per år .
Han kan ja sikkert ikke forvente helt nye dele til en 20 år gammel brugt motor .
Dette har ingen ting med ALL risk dækning at gøre ..
Arbejdsomkostninger/timeløn bliver 100% betalt .
Jeg mener også at 750 euro erstattnings tilbud er ikke nok og jeg har allerede siste uge send sagen til revudrering til vores skadeafdeling .
Dette har jeg meddelet kunden på mandag.
So jeg vundere mig lidt om den brock her på siden fra kunden ..
Forsinkelsen med afgørelsen er ikke fra min side eller BAVARIAS skyld
Skadeanmeldese er først send til os fra bådejern for 2 uger .. efter flere henvendelser og rykker fra mig til kunden ..ingen skadeanmeldese -ingen erstattning ..vi har send en erstatningafgørelse idenfor 2 uger .
ang reperation .
Peter er ikke BAVARAIAS faste rep.man og ikke på min lønliste men jeg har anbefalet ham til kunden ..
På skadetidspunkt har han haft tid og han plejer at levere sine arbejde hurtig og effektiv .At der er ikke sket her er ikke min eller BAVARIAS skyld .
Der er ikke forsikringsselskabes afgabe at finde en rep.værksted og komme med en rep tilbud .og dokumentation
men kundens ..
Jeg har valgt nu at ikke anbefale peter yderliger til mine kunder ...
|
Den 18/8-2011 er sendt en skades anmeldelse til din kollega Ulrich, i den spørger jeg også om der mangler andet, og har intet svar fået fra ham før end for 2 uger siden, hvor han beder om den på tysk eller engelsk!
Ligeledes vil jeg gøre opmærksom på at Peter står på din hjemmeside som være skadeskonsulet/bjærgning så noget må han da have med Bavaria at gøre?
Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg skal have penge i hånden, jeg skal bare have lavet en båd, så den kan sejle igen! Derfor jeg betaler forsikring!
Ligeledes har I (bavaria) også bestemt værdien af min båd, for 1 år siden, men pludselig er den INTET værd, fordi den får en skade? Jeg forstår det ikke!
Og forstår heller ikke hvordan jeres mekaniker kan kommer 5 gange, og i nu vil udbetale mig penge.
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....
Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Sidst redigeret af KS1; 20-12-2011 kl. 19:39.
|

20-12-2011, 19:39
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Skal lige høre: Forsikringsselsskabet (uanset hvilket) skal vel bare sørge for at bringe båden tilbage i minimum samme stand som før skaden - uanset hvor gammel den er - så forstår ikke helt hvad der menes med fradrag på 50% - betyder det at ejeren skal betale 50% af skadens pris eller hvordan skal det forstås?
Det er heller ikke i orden at kunden skal oversætte en skadesanmeldelse til tysk eller engelsk. Man har tegnet det igennem et firma med dansk adresse, så må det være dem som oversætter og sender anmeldelsen videre - alt andet vil være urimeligt... Virker også helt undsvagt at den danske afdeling skal diskutere med det tyske om hvor meget det koster at udbedre en skade i Danmark - ihvertfald hvis det sænker processen for kunden... Den danske afdeling må jo aftale med at værksted hvad der skal laves og hvad det koster (sådan fungerer det jo også med autoskader) og så er den jo ikke meget længere??
Og nej, det er da ikke i orden pludselig bare at vil udbetale nogle penge til kunden så han selv skal sørge for reparation, medmindre at båden er skadet for så meget at den går ind under totalskadet, hvis der er noget der hedder det for både, ligesom der er for biler og i såfald må det være den aktuelle dagsværdi der skal udbetales...
Om det så er med brugte dele eller ej som bruges til reparation, så er det jo også sådan det fungerer i autobranchen (her tvinger taksatorne værkstederne til at bruge brugte dele og uorg. dele fra bilerne er ca. 4 år gamle og jo ældre de bliver, jo flere brugte og uorg. dele tvinger taksatorne autoværkstederne til at bruge)...
Sidst redigeret af thg; 20-12-2011 kl. 19:51.
|

20-12-2011, 19:29
|
|
Citér:
Originally Posted by ufio
Det er muligt at klage/anke over sit forsikringsselskab til et anke nævn hvis det er medlem af Ankenævnet for Forsikring. Hamburg-Mannheimer Sachversicherungs-AG og Hamburg-Mannheimer Versicherungs-AG er medlemmer, om det så også dækker Bavaria uklart. For eksempel er Lloyd's v/First Marine A/S klart medlem.
http://www.ankeforsikring.dk/Om_anke...Medlemmer.aspx
Et forsikringsselskab skal overholde de regler der er for den brancheforening de er mellem af, Bavaria er ikke medlem af nogen danske Brancheforeninger så vidt jeg ved, men skal stadig overholde loven.
|
Ja -BAVARIA er via vores rykforsikringselskaber medlem ..
og Værnetinget er sø og handelsretten i KBH ..
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,888
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Weaponbfo |
|