Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 150
0 medlemmer og 150 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #5  
Gammel 04-11-2008, 11:56
NarkoKrig NarkoKrig er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
Billeder: 8
Cool

Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Hvor lang tid kørte motoren 5 eller 10 min.. For kørte den kun 5min kan det være at den ikke blev helt drift varm - er det ikke omkring de 71gr. at termostaten åbner helt.? og hvis den ikke har været helt åbne er der risiko for at kølervæsken ikke er kommet helt rundt.

Jeg tror nu at det er gjort helt okay med hensyn til kølervæsken, men prøv da lige at fjerne en af de små dræn? hvilket et af drænen det skal være ved jeg ikke.? Det kan være at de er nogle kyndige herinde som ved det?

Jeg skal ikke gøre mig til dommer på det med "fogging" af en EFI/MPI'er.. Jeg har ikke hørt om noget der er gået galt for dem som har gjort det, jeg har kun læst om det. Jeg ved at de ikke kan "kvæles" som en karburator, og er ikke i tvivl om at det kan skade sensorerne og luftmængdemåleren at der bliver sprøjtet en oliehinde på, men hvad der kunne ske ved jeg ikke.? Værste fald er det vel "blot" en uren gang, og nogle nye sensore/luftmængdemåler?

PS - husk lige på at jeg nok er det længste man kan komme en ekspert på vinterkonserveringsområde.. Jeg har dog læst en hel del litteratur inden for området
Som altid hurtige og nyttige svar

Jeg vil tro motoren kørte 10min med ferskvand hvorefter jeg slukkede. en halv time senere startede jeg motoren igen med ferskvand, og lod den køre 5 min før der kom frostvæske på, så den burde være varm. men jeg må lige tjekke med de dræn. Men Temp mener jeg stod på omkring 160F som er 71 grader C.

Nej for jeg oplevede det samme at motoren ikke blev kvalt, men bare begyndte at gå urent og ryge helt vildt. Da der var 1/4 tilbage i dåsen, tænkte jeg det måtte være nok, der skulle jo også være lidt til at putte i cylindrene (ved tændrørene). Men jeg pillede gaskablet af så jeg kunne åbne for spjældet og sprøjte olien ned ellers står det helt lukket i tomgang.

Motoren er helt ny og gået 20 timer eller lige under, så der skal skiftes olie oliefilter, bensinfilter, drevolie osv. Men tænkte det kunne jeg ligeså godt gøre til foråret. (det hele er dog købt.

Nicolas
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62

Sidst redigeret af NarkoKrig; 04-11-2008 kl. 14:19. Begrundelse: Indlagt staveplade
Reply With Quote
 

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Vinterkonservering Casper Motor 8 21-07-2009 22:29
vinterkonservering. Strøyer Off topic 2 02-02-2009 20:25
Vinterkonservering stingray 210 Casper T Billeder af båden 4 10-12-2008 12:54
Vinterkonservering a la Mercury Lars T Generelle spørgsmål 44 20-10-2008 19:47

» Statistikker
Medlemmer: 127,813
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Holographicawv
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:57.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden