| 
	
		
			
				| » Online brugere: 384 |  
| 0 medlemmer og 384 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				09-11-2011, 17:26
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Bekker  Men jeg er stadig i tvivl om hvordan positionsbestemmelsen af trimflapsene foregår? Systemet må jo registrere hvornår trimflapsene når sine yderpositioner så hydralikken ikke pumper løs! |  Fedt system. 
Jeg er sikker på at du bliver glad for sådan et. 
Der står lidt om det her.
http://www.mente-marine.com/english/testimon/jorgen.pdf 
"Når man kører trim i top eller bund stopper pumpen når der føles ”overbelastning” på pumpen. Det er en flot styring."
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				09-11-2011, 18:11
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Mar 2011 Bopæl: Dragør 
						Indlæg: 246
					      |  |  
	
	| 
                  
		Halløj.
 Strøyer jeg har lige læst manualen igennem og du har jo fuldstændig ret. Måske jeg skulle ha læst den fra start af :-(. Men tak for info. Så fik jeg lært det..
 
 Jimmy
 
				__________________Jimmy L
 
 
 2001 Sea Ray 270 Sundancer
 Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
 Kohler 5KW generator
 Garmin 525S gps m/fuelsensor
 Alu targaøjle
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 09:22
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2009 Bopæl: Måløv 
						Indlæg: 77
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Strøyer   |  Tak Strøyer, det var lige den information jeg ledte efter.  
Det er et lækkert system, men det koster stadig dobbelt så meget som Bennett's system, hvilket jeg tvivler på om det er de ekstra penge værd på trods af mere funktionalitet! 
 
Men ingen tvivl om at det må tjene sig hjem i form af mindre forbrug og så er det helt klart et plus at man ikke skal tænke på trimmet  
				__________________Mvh Michael
 
 Four Winns 268 '04
 VP 5,7 OSXi 320HK V8
 XDP Composite Drev
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 09:51
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		Når jeg læser tråden, bliver jeg mere og mere glad for Den Røde Løber ( min langhåret jolle..   )... 
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 11:18
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 Bopæl: Horsens 
						Indlæg: 863
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hvad er der med i den pakke Strøyer har?Dvs. AC3000.
 Og kan det monteres på et eksisterende manuelt Bennett-system?
 
				__________________Sea Ray 220 Sundancer
 Mercruiser 5.0 MPI 260HK
 Alpha One gen. II
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 16:28
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Sep 2008 Bopæl: 9370 
						Indlæg: 135
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hej TPJ,Det der Bennett system TPI2000 du skriver om, kan det monteres på Volvo Penta QL trim system ??
 Jeg kunne godt bruge en mulighed for position på mit trim, autumatik er ligegyldig for mig.
 /Ole
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 18:14
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Ulman  Hvad er der med i den pakke Strøyer har?Dvs. AC3000.
 Og kan det monteres på et eksisterende manuelt Bennett-system?
 |  Korrekt det er AC3000 
Der er den lille computer som skydes ind på det eksisterende Bennett system. en relæboks og betjeningspanelet 
. 
Supernemt at montere.
   
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 19:03
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 Bopæl: Horsens 
						Indlæg: 863
					      |  |  
	
	| 
                  
		Har man brug for de manuelle kontakter?Kan man ikke køre i manuel-mode med det andet instrument?
 
				__________________Sea Ray 220 Sundancer
 Mercruiser 5.0 MPI 260HK
 Alpha One gen. II
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 19:11
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Man lader de manuelle kontakter sidde, de skal bruges til at trimme båden korrekt første gang, hvor du skal "lære" systemet hvor du mener den sejler optimalt.En god lige strækning med ikke for store bølger er ideelt, op i plan med cruisinghastighed, så trimmer du optimalt mht. fart og forbrug/omdr manuelt og laver et "SET" ved at trykke på de to yderste knapper på AC3000 panelet sammentidigt et par sekunder.
 Så skal du egentligt ikke bruge de manuelle kontakter mere, med mindre der ryger en sikring.
 Hvis du aktivere en af de manuelle kontakter slår automatikken fra øjeblikkeligt.
 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 19:42
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 Bopæl: Horsens 
						Indlæg: 863
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Strøyer  Man lader de manuelle kontakter sidde, de skal bruges til at trimme båden korrekt første gang, hvor du skal "lære" systemet hvor du mener den sejler optimalt.En god lige strækning med ikke for store bølger er ideelt, op i plan med cruisinghastighed, så trimmer du optimalt mht. fart og forbrug/omdr manuelt og laver et "SET" ved at trykke på de to yderste knapper på AC3000 panelet sammentidigt et par sekunder.
 Så skal du egentligt ikke bruge de manuelle kontakter mere, med mindre der ryger en sikring.
 Hvis du aktivere en af de manuelle kontakter slår automatikken fra øjeblikkeligt.
 |  OK, det må betyde at der ikke er manuelle kontakter indbygget i instrumentet ?
				__________________Sea Ray 220 Sundancer
 Mercruiser 5.0 MPI 260HK
 Alpha One gen. II
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 20:21
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jep. 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 20:33
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 Bopæl: Horsens 
						Indlæg: 863
					      |  |  
	
	| 
                  
		Lort 
				__________________Sea Ray 220 Sundancer
 Mercruiser 5.0 MPI 260HK
 Alpha One gen. II
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 20:54
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Amøbe - tæt på vandet |  | 
					Tilmeldelsesdato: Feb 2011 Bopæl: Østjylland 
						Indlæg: 12
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by hammerholt  Hej TPJ,Det der Bennett system TPI2000 du skriver om, kan det monteres på Volvo Penta QL trim system ??
 Jeg kunne godt bruge en mulighed for position på mit trim, autumatik er ligegyldig for mig.
 /Ole
 |  Det er stemplet i trimcylinderen man udskifter, så nej. Det passer kun på Bennett trimflaps desværre. |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 21:00
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Ulman  Lort |  ?????? Har du ikke dem ?
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-11-2011, 22:05
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 Bopæl: Horsens 
						Indlæg: 863
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jo, men jeg har en elendig model som jeg gerne vil skifte ud, og det var jo herligt hvis det hele sad i samme instrument. Knapperne på denne model er så hårde at man ikke kan mærke om man har aktiveret noget eller ej. 
				__________________Sea Ray 220 Sundancer
 Mercruiser 5.0 MPI 260HK
 Alpha One gen. II
 |  
	
		|  |  |  
 
	| Emne værktøjer |  
	|  |  
	| Visning af emner |  
	
	| 
		 Flad visning |  
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,218 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, KennethTix |  |