|
 |

07-04-2011, 10:03
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Ok - det kunne jo være interessant med et udskift når han nu alligevel er der.
Får da også lige navnet og funktion på den pakning - måske det kan være nyttet en anden gang.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

07-04-2011, 10:25
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Ok - det kunne jo være interessant med et udskift når han nu alligevel er der.
Får da også lige navnet og funktion på den pakning - måske det kan være nyttet en anden gang.
|
Jeg får en udskrift på mail.
Pakningen hedder IAC pakning.
Han er løvrigt en rigtig flink og behagelig mand,
Meget informerende omkring alt.
__________________
Mvh. Jesper
SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.
Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.
Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
|

07-04-2011, 10:42
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Kender ikke til sådan en fætter - måske fordi jeg meget sjældent kaster mig ud i åbning af anden en oliedækslet.
Altid godt med gode oplevelse med en mekaniker 
Tror vi alle leder efter fagligt dygtige, kompetente og fair mekanikere - og ikke dem som kun tænker fakturering og timetal, og helt glemmer fejlsøgning.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

07-04-2011, 21:29
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

07-04-2011, 21:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
at generatoren har taget skade lyder ikke helt ved siden af. generatoren prøver jo på at kompensere for det det kæmpe forbrug du har påført systemet ved at køre meget med starteren.
husk at en tommelfingerregel siger max 8-10 sek. med starter og så et længere pause inden der prøves igen.
det lyder som om han har styr på tingene.
håber det bare køre som det skal nu.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

08-04-2011, 06:37
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
JA, det blir' spændende at se hvad det ender med.
Om ikke andet så ved vi andre hvad vi skal være opmærksomme på hvis der kommer en "Mercruiser 6.2 V8 MPI MX" til salg i nær fremtid på dba. 
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

08-04-2011, 17:48
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
|
|
SÅ er hun sku sejlende igen :-)
Generatoren blev skiftet idag så nu lader hun oss sim hun skal.
Det er sku en ren fornøjelse at starte hende nu, hun springer igang efter et kort vrid i nøglen enda uden at gi' gas eller noget, og så spinder hun som en mis.
Hold K... Hvor jeg glæder mig til i morgen, og jeg kan gå en mere glædelig weekend imøde denne her gang :-)
__________________
Mvh. Jesper
SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.
Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.
Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
|

07-04-2011, 11:27
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by kylle
Pakningen hedder IAC pakning.
|
Det skulle vel ikke være en Idle Air Control motor pakning?
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

07-04-2011, 11:30
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
|
|
Citér:
Originally Posted by Softice
Det skulle vel ikke være en Idle Air Control motor pakning?
|
Jo, lige precis.. Det var det han kaldte den. :-)
__________________
Mvh. Jesper
SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.
Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.
Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,706
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Pearl71449 |
|