Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 277
1 medlemmer og 276 gæster
maximllmt
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #29  
Gammel 04-03-2009, 22:07
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Nå men nu skriver jeg til Mercruisers hovedkontor i USA og fortæller om svarene og Ketner og beder om et svar fra dem
Jeg tror at du får svaret at de er målt på propellen.

At de så vælger ikke at opgive det på deres hjemmeside hvor effekten er målt, og skrive "Performance obtained and corrected in accordance with SAE J1228 Crankshaft Power" i nogle instruktionsbøger, og crankshaft power ikke betyder hvor effekten er målt, men kun hentyder til standarden hvordan den måles, synes jeg er er noget sygt.

Hvordan adskillige folk som har målt på 7,4 liter, 8,2 liters og de nyere 8,1 liters så oplever en effekt svarende til at det var ca. krumtap opgivelser synes jeg er mærkeligt.
431 HK (jeg skrev forkert i det tidligere indlæg hvor jeg skrev 435 HK men kan ikke rette det) på krumtappen for en motor som Mercury påstår yder 425 på propellen, og yder ca. 387 HK på propellen, det virker ikke rigtigt med mindre der bruges vidt forskellig målemetode.

Tunere som Raylar siger at alle motorer næsten måler det samme, det er få HK der er forskel på de enkelte motorer, så jeg tror ikke på at det er tolerancer på motorerne som kan gøre det. Hvis dyno'en som bruges til målingen er kalibreret burde den heller ikke være problemet.

Mercury Racing som fra den ene dag til den anden skifter målesystem til propel HK uden at ændre nogle HK opgivelser på deres motorer virker ikke rigtigt. Jeg tror man gjorde det for at kunne sammenligne deres opgivelser med almindelig Mercruiser motorer, som med at en 525 EFI yder små 540 HK på krumtappen og en 425 HK ca. 430 HK på krumtappen.
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,045
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Serghzt
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:31.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden